När man äntligen kan andas ut

En del har märkt att jag varit lite frånvarande.
Att jag inte har skrivit som jag brukar.
Har inte delat med mig från det där virriga huvudet och skenande hjärtat.
Men nu, nu kan jag andas ut och säga som det är.

Från och med i fredags har jag lämnat det företag jag brunnit för så länge.
Som är en total kontrast till mitt privata jag,
Jag älskar mitt jobb, jag är bra på det.
Men glöden på just den här platsen har falnat den sista tiden.
Jag fick chansen att gå vidare och tog den.

Jag kommer att fortsätta jobba med det jag gjort.
Transportledare.
Fast på ett bredare sätt.
I ett annat företag, en annan struktur.
Nya människor, nya utmaningar.
Och så småningom, ny stad, Stockholm.
Ni förstår nog hur mycket just det betyder.
Att flytta till Stockholm.

Det har varit lite av en process.
Det är alltid svårt att lämna det hemtama.
Arbetskamraterna som känner en, rollen man kanske har.
Statusen, jargongen, inarbetad, tryggt.
Gör man rätt? Blir det bra?
Ja, det vet man ju aldrig...
Om det inte skulle bli det finns det nya vägar att gå.
Svaren kan man aldrig få innan man testat.

Så nu...
Nu ska jag luta mig tillbaka i kuddhögen,
Och andas ut.
Jag är nu ledig fram till det nya året.
Vilket känns som en lyx!


Och jag kommer att ta det lugnt.
Vila, läsa och göra sånt jag tycker om.
Ladda batterier som är ganska trötta.
Det blir bra!

Tack för att ni är så fantastiska bloggvänner.
Som står ut med halvsvala inlägg och virrvarr.
Nu kan jag återgå till att vara mig själv igen.
Kram Hannis







26 kommentarer:

Pia sa...

Vilken härlig känsla! Tycker du har varit förvånansvärt närvarande när jag läser vad du har gjort under denna tiden.
Nytt är bra, nytt är utvecklande och stärkande. Jag är säker på att det kommer att bli superbra. Och du kommer närmre de dina.
Se nu till att njuta och ladda batterierna ordentligt!
Kramar <3

Maria - Snickaregården sa...

En spännande tid :)
Skönt att få vara ledig en tid och ta hand om dig själv.
Kram Maria

HönaPöna sa...

Men så spännande. Och roligt. Och modigt.
Jag gjorde så för två årsedan, bytte, lämnade nåt jag egentligen trivdes på för att möta nåt okänt. Och det blev bra, riktigt bra. Och jag växte massor, som person.
Jag hoppas att allt det nya bli kanon för dej!

Och så fnissar jag åt din kommentar hos mej, den där om att du skulle hänga över min axel om du bodde här i närheten. Jag säger bara; du är så välkommen! :-)

Flower of Fame sa...

Så superspännande. Kommer säkert gå jättebra. Tänkte direkt då är du närmre din flock. Härligt. Ha en fin dag Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj Hannis!
Ett stort grattis för det stora klivet till nya utmaningar, även bra att du får ladda upp dina batterier ett tag ♥
Njut & gör saker som bara du gillar!
Kram kram Arja

Birgitta sa...

Åååå så spännande och modigt gjort
Nytt år nya utmaningar ,,,
Njut av ledigheten ladda ny energi
Detta kommer bli hur bra som helst

Njut av dagen i din takt
"Kaffeskål"

Kram Kram

anettan sa...

Jag gillar när man vågar gå vidare då det inte känns rätt längre, önskar jag vågade det. Du har en spännande tid framför dig. Lycka till. Kram Anette

Anna sa...

Det vill bli bra. Det känner jag på mig. Det är du värd.

Ha nu en riktigt avkopplande och mysig julledighet. Njut. /Kram, Anna

Anna S sa...

Hej fina Hannis, grattis till den nya/de nya utmaningarna i ditt liv! Jag tror att det är helt rätt att våga ta nya steg, stigar och vägar som leder till nya känslor, bekantskaper och vanor.
Spännande med Stockholm! Det är ju verkligen en stor stad med mycket att erbjuda tycker jag.

Jag flyttade ifrån min hemstad och lägenhet (som jag lånade ut och senare hyrde ut) för att studera . Det var ca 18 år sedan nu. Jag hade ingenstans att bo, men fick lyckligtvis hyra ett pyttemini studentrum på campusen. Jag började må sämre där, i den staden. Gick hos psykolog två gånger i veckan. Men det var också en härlig och omvälvande tid för mig.
Just när allt är nytt, att lära känna nya människor man inte skulle träffat annars.

Så härligt med ledighet nu ändå så länge.
Kram!

bara anna sa...

Oh vad roligt för dig! jag blir jätteglad för din skull! Det är alltid lite läskigt med förändring men samtidigt så himla roligt. Och inte minst utvecklande.
Grattis!!!
Jag älskar ditt virrvarr.
Kram

Suz sa...

Åh vad jag blir glad för din skull! Stort grattis och lycka till<3

Du är både modig och stark och du förtjänar verkligen att få vila och andas ut. Samla energi åt dig själv och det nya.
Ibland är det dags för förändringar och det är sällan rakt av som man bara vill in i det nya, det är klart att det invanda känns tryggt och att det finns människor omkring som man kanske känner sig trygg med. Jag tror blandade känslor är bra, det finns en viss harmoni i det också.

Så spännande!
Många kramar<3
Suz

Viveca Tolstoy sa...

Du är otroligt modig! Det är ju inte helenkelt att bryta upp.
Men jag tror att det kommer att bli bra. Jag tänker på Karin Boyes dikt..."Bryt up, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr". Livet blir ju mer och på något sätt större, inombords, om man vågar ta ej invanda steg ibland. Stockholm önskar dig välkommen!
snoreandpeace

Livskrafter sa...

Du är modig och jag gläds för att du följer det som känns rätt inom dig. Grattis till det.
Kram till dig och ha en fin dag
Emma

Helén i Vilrummet sa...

Nä men å vad spännande med nytt jobb. Grattis! I bland måste man hoppa för att känna att man kan utvecklas. Spännande med ny stad också, även om det känns lite mer läskigt att lämna de invanda rutinerna. Att hitta nya promenadvägar med hårbollen och hitta en ny favoritbutik att handla sin mat i. Men det blir spännande.
Stort lycka till! Och passa på och njut nu av din ledighet.
Kram Helén

LÁrt de Vivre sa...

Stort grattis till nytt jobb, nytt läge, ny tillvaro som ändå är den samma. Spännande att ta språnget det kan boosta enormt även om man kan känna sig osäker precis inann det är klart.

Hade jag kunnat skulle jag skickat dig firar julgodis för att fira...men det är slut...just nu. Polkagriskolan sa bara tjoff, sen hade jag ätit upp den...morrade på dottern om hon tog för många....

Ha en superfin dag och njut av tillvarorn i stort och smått
Kajsa

Kia sa...

Åh vad spännande. Som ett äventyr du ska ut på. Stockholm har du ju pratat om. Skönt med lite ledigt nu innan det är dags. Det skulle jag också behöva men 2 veckor kvar innan 2 veckors ledighet.

Önskar dig lycka till med det nya och ha en toppen dag!
Kram Kia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det låter jättebra, och du kommer nära flocken. Att byta jobb lockar men jag har aldrig kommit till skott, traskar på i samma lunk. Och så skönt och vara ledig ett tag före, blir ju en del packande.
Stort lycka till och kram/AM

Choices by Annie sa...

Stora gratulationer till vad jag tror var ett ganska stort beslut. Är så glad för din skull och är säker på att det kommer bli hur bra som helst.

Och du kuvertväskan blev fantastiskt vacker.

Fin kväll till dig
Kram
Annie

Här är gudagott att vara ! sa...

Att våga ta steget, är en styrka och man växer som människa.
Att bryta mönster och göra det man drömmer om, och att inte se tillbaka gör en fri.
- Lycka till på den nya vägen du har valt !
Kram / Anneli

Villa Freja sa...

Spännande med nytt. Man vet ju aldrig vad man får men vågar man inte chansa och göra förändringar utvecklas man inte heller och kan inget vinna. Kram - och lycka till.

Melody and M.E sa...

Du har ju antytt att det fanns tankar på annat jobb, så det här inlägget har jag väntat på!
Stort GRATTIS och Lycka Till!
Det blir säkert superbra och om inte så finns det ju nya vägar att gå!
Kram M.E

HWIT BLOGG sa...

Grattis och du kan ta det lugnt och lägga dig där bland kuddarna, det kommer att gå sååå bra, det kommer att bli sååå bra!
Det blir en rolig start på 2015, tuta och kör...
Varm lycka till kram,
Titti

Cecilia RockBabe Kärvegård sa...

Vad härligt att ta det klivet in i ett nytt äventyr. Det är sånt som får oss att växa som människor. Det är så många som inte vågar ta det klivet som du gjort trots att de skulle må mycket bättre av det.

Önskar dig en skön kväll!

You Rock!!!

Lena Åberg sa...

Välkommen till storstaden!

Huset på Backavägen sa...

Säger grattis här med! Jag tycker det är så roligt när någon tar steget mot något nytt. Väskan blev superfin!
Kram Anki

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Så modigt gjort! :-) Men det är ju klart att skall man få ngt måste man satsa lite. Själv går jag lite i egna tankar om min framtid, och har ett beslut att ta. Men är lite feg av mig, men vi får väl se vad det blir. :-)Precis som du själv säger, man vet ju vad man har, och inte hur det blir om man satsar. KRamizz o lycka till /Laila