Ljuslyktor av spets

Tack!
För alla grattis och lyckoönskningar.
Det känns fantastiskt bra.
Flytten blir förmodligen under våren så jag tar det lugnt.

Jag färgade ju spetsdukar.
Som skulle bli en lampa men också ljuslyktor.
Nu är ljuslyktorna klara.
Dom blev söta.
Väldigt enkla att göra.

I dom har jag ställt små ljuskoppar till värmeljusen.

Det är fortfarande tidiga mornar här.
Jag vaknar med automatik, inte klockan 03 men vid 05.
Så vi tar vår långpromenad nu.

Fin dag till er / Kram Hannis

Ps. Anna.S Tack för fina ord!
Visst är det en utmaning att starta om på en ny plats.
Nu är Stockholm nära och jag har familj och vänner där.
Men det blir mycket nytt så småningom=))
Spännande!
Hoppas att du har det bra på alla sätt.
Stor kram


24 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina ljuslyktorna blev. Gillar spetsen. Ja det är inte lätt att ställa om sig om man är van att gå upp tidigt. Ha en fin dag Kram Pernilla

Flower of Fame sa...

Så fina ljuslyktorna blev. Gillar spetsen. Ja det är inte lätt att ställa om sig om man är van att gå upp tidigt. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Så söta... och jag gillar färgen!
05 är ju iallafall lite mer humant, ha en skön dag!

Anci sa...

Åh, vad roligt !!! Du är så välkommen till Stockholm !

Kramar !
Anci

Anci sa...

Oops, jag glömde att säga att ljuslyktorna är jättefina !

Kram igen
Anci

Good Enough sa...

Vilka fantastiska ljuslyktor! Underbara. Jag är likadan, vaknar tidigt oavsett dag, men så älskar jag mornar oxå. Finns inget härligare än att möta en ny dag som sakta gryr. Det lugnet är balsam för själen.
Ha en fin dag vännen.

Kramen /M

Birgitta sa...

Dessa ljuslyktor så ljuvliga & underbar färg ,,,
Dessa mörka mornar,morgontrött matte & lika trött vovve här *ler*
Men vi kämpar oss upp ...
Njut av dagen fina du
Kramar om

Anonym sa...

Så roligt Fina Du med nya planer och chanser i livet!
Önskar Dig varmt Lycka till
Kram
Louise
Besöker Dig numera mest på instagram 😀

Anna sa...

Vad fint det blev. Nu är det inte utan att man ångrar att man gjort sig av med alla sina virkade dukar. Å andra sidan kan jag ju virka några nya. Faktiskt. :)

Ja, fint var det. Och fin dag önskar jag dig. /Kram, Anna

bara anna sa...

Åh så söta lyktor, såna har jag tänkt göra men har inte tagit mig tid till det ännu...
Ha en bra dag, kram.

Tinis vita hem sa...

Spetslyktorna blev jättefina! Ljuvlig färg :)
Ha en fin dag!
kram Tini

Kia sa...

Vad fina de blev!!
Hon trivs jätte bra på skolan och tack jag har nästan gjort dom själv. Lite assistans från min man. :)
Hon verkar ha hittat en tjej i klassen som hon hänger med lite mera. Det är kul att de trivs då man inte har hemmet i närheten. Bara en häst som fattas nu! Vinna på lotto så kanske.....

Klart vi ska till hallen! Kan ta med A så kan hon visa hur man ska göra så får du härma. :)

Ha en toppen dag i blåsten.
Kram Kia

Melody and M.E sa...

Vackra, skira och söta lyktor du gjort!
Gillas!
Nog vet jag att du är uppe tidigt för jag brukar läsa dina blogginlägg när jag vaknar.
Av någon anledning så fungerar det dåligt att kommentera i min mobil, så därför tittar jag in så här på dagen också och läser en gång till!
Kram M.E

LÁrt de Vivre sa...

De är så söta och måste sprida ett vackert ljus...nu i mystidens timma

Kram Kajsa

Helén i Vilrummet sa...

Men å så söta. Ja, det kanske man skulle göra av alla sina gamla virkade dukar man ärvt... Tack för tipset.
Kram Helén

Hannis sa...

Louise,
tack fina! Känns jättebra=))

Stor kram från mig

Villa Freja sa...

Så söta.
Tänk om jag kunde vakna av mig själv redan klockan fem. Så skönt. Kram.

Pia sa...

De blev superfina! Dina bilder är alltid så mjuka, stämningsfulla på nåt sätt, jag gillar´t ;)
Önskar dig en fortsatt fin kväll!
Kramen

Solsippan sa...

Härliga lyktor!! Och fint med ledighet innan nya jobbet börjar :) Massor med grattis och lycka till!

Choices by Annie sa...

Så fantastiskt vackra ljuslyktorna blev. Gillar färgen speciellt mycket.

Fin kväll till dig
Kram
Annie

Pemsplatser sa...

Så himla fina lyktor! Och så spännande med nytt jobb, grattis! Roligt med flytt, men pirrigt samtidigt förstår jag. Jag har bytt jobb ett par gånger de senaste åren och oavsett vad jag gjort så har jag fått en hel del med mig. Härliga arbetskamrater, ny miljö och en massa erfarenheter rikare, alltid ger det en något:) Hoppas allt ska gå bra! Kram till dig /Emma

Viveca Tolstoy sa...

Vackert! Som en saga. En saga från förr...
snoreandpeace

Suz sa...

Du är så pysslig! Vackra ljuslyktorna blev:)

Ha det fint!
Kramen
Suz

Anna S sa...

Verkligen vackra ljuslyktor av spetsdukar! Tack för tipset! Jag trodde att jag låg i lä när det gäller julklappar iår eftersom jag började samla på mig bra ge bort saker redan i somras. Men nu verkar det som att min bror och ena syrran vill byta och ha julklappar ändå. Jag är lite vilsen vad jag ska ge dom.
Mitt syskonbarn ska få en bil och buss i leksaksstorlek som jag håller på att göra.. Han är lite mer än två år och gillade det lilla skåpet jag gjorde när han fyllde ett. Det ska bli kul att se honom nu i jul. Han växer så och kan nya saker varje gång vi får tillfälle att ses. Det går undan kan man säja!

Vad kul att du kommer att bo närmare din flock nu när du flyttar nästa år. Verkligen spännande och kul!
Jag ville flytta till Stockholm för några år sedan efter att ha haft några trevliga veckor där på sommaren. Min ena syrra som bor där blev såklart glad. Men sen ändrades känslan när jag kom hem. Kände att jag har för mycket här, kontakter och vänner som jag inte vill lämna. Jag var inte redo.
Har lite svårt att ta mig ut och resa. Måste ju känna för att resa när det väl händer och må någorlunda bra.

Kramen till dig och önskan om en fin dag!
Se upp i halkan :-)