Lite förvirrat

Lite förvirrat så inser jag att det är lördag idag.
Fast jag trodde att det var fredag.
Dom här juldagarna har liksom varit utan klocka.
Utan rutiner.

Så jag har inte yogat under juldagarna.
En rutin som jag har annars.
Det är bra att vila ibland också.
Men idag ska jag på mattan igen.
För att sträcka ut kroppen.
Och mjuka upp framför allt.
Jag blir lite halt när jag låter bli ett par dagar.


En annan rutin är att kolla kalendern.
I alla fall när jag kommer ihåg.
Och det gjorde jag idag.
Jag insåg att lördag betyder också att jag ska lägga mig under nålen igen.
En ny tatuering ska det bli.
Klockan 13 och inte 12 som jag trodde.
Sen blir det middag med några av kvinnorna jag omger mig med.
Klockan 18 och inte 17 som jag var helt säker på...
Som sagt, lite förvirrat, lite behagligt sådär.

Hoppas att ni får en skön lördag.
Kram Hannis
Ps. Anna.S, hur har du det?
Kram




18 kommentarer:

Anci sa...

God fortsättning !
Jag vet knappt vad det är för dag i dag :) Och på ett sätt är det en skön känsla.
Jag tror att din jul har varit fin (efter att ha läst inlägg) och jag önskar dig många flera fina dagar nu !

Kramar
Anci

HönaPöna sa...

Ja, förvirrat är det här med... men jag gillar det där med massor av lediga dagar som nästan flyter in i varandra. Och inatt fick vi snö så glädjen är stor här idag!

annika sa...

Skönt med den sortens förvirring, alla dagar känns som söndag :) Har GI köpt dina yogabrallor i Indien? Jag har haft ett par med exakt samma mönster!

Ida Här och nu sa...

Tur att jag inte är ensam om att vara omedveten om vilken dag det är. Kom på idag att de är lördag och att prinsen åker imorgon. Här har de äntligen kommit snö så en liten lekstund är ett måste. Hoppas på att få se de nya du ska smycka din kropp med. Kram

~ Eva ~ sa...

Jo, man blir som lite dagvilsen i dessa tider :)

Kramen Eva

Suz sa...

Förvirrat eller inte, dina inlägg är underbara. Själv har jag bara lagt in decemberutmaning och inte varit runt i bloggvärlden, säger precis som du att man fastnar lätt.

Hoppas du har en riktigt god fortsättning och fortsätter njuta av mjukhet och livet!
Kram till dig och pälsbollen!
Suz

Lena Åberg sa...

Det är så det ska vara, låta hjärnan och kroppen vila. Fokusera på det där andra som inte får ta lika stor plats normalt..Andas, skratta högt och vila.

Ha en bra session under nålen (blir lite avis) och en riktigt rolig kväll!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja nog blir det förvirrat när det är helg mitt i veckan. Då sitter du under nålen nu, spännande.
Kramar/AM

åse sa...

Ibland kan det vara skönt att få ha det lite förvirrat, trodde faktiskt också att de var fredag idag, men nu vet jag... tack Kram se

Helén i Vilrummet sa...

Ja, man blir allt lite veckovill när man är ledig några dagar från jobbet.
Spännande med ny tatuering. Jag hoppas vi får se den sen.
Kram Helén

Choices by Annie sa...

hi hi hi jag har också varit helt förvirrad i dag och igår. Tur att kalendrar finns så man har en chans att hålla lite ordning på livet;)

Vilken fantastisk julafton du verkar ha haft. Precis så som den ska vara.

En härlig lördagskväll önskar jag dig
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Både härligt och lite förvirrande när dagarna flyter ihop utan att man har koll. Själv har jag en del som fixas före årsskiftet, men någon tatuering blir det inte.
Önskar dig en härlig lördagskväll.
Kram M.E

Mamma C sa...

Jo, lite förvirrad blir man när det är lång ledigt. Jag själv är jätteglad att det var lördag så att returpunkten var öppen. Gubben ska beställa tid för sitt sista på hans sleeve. Känner jag mig rätt så har jag inte gjort min sista heller.
Ha en fin Lördagskväll.
Kram Mamma C

En Vacker Vardag ♥ sa...

Ja dagvild blir man även om jag jobbat lite emellan ledigheterna. Så spännande med ny tatuering jag har också en bild som ligger och mognar :) Visst känner man sig lite halt när yogan inte har hunnits med.

Kram kram

Här är gudagott att vara ! sa...

Har nyss låtit mej njuta av din fantastiska återblick på ditt julaftonsfirande. Alla känslorna som du beskriver tar tag i mej och dom fyller mitt hjärta av glädje.
Vilken lycka att kunna visa sina innersta känslor inför dom som betyder mest för en. Att kunna umgås utan dessa masker som vi oftast tar på oss.
- En värdefull gåva att vårda ömt.

Har som du problem med tidsuppfattningen, både när det gäller veckodagar och hur gammal jag är ;)
Önskar dej en fortsatt fin helg !
Varma kramar / Anneli

Kia sa...

God fortsättning!!
Jo vi har det rätt bra. Äter för mycket bara. : )
Spännande med ny tatuering. Visar du sen?
Här ska vi också yoga. I morgon nästan hela familjen för andra gången sen blir det lite poolhäng, bergsvandring och stranden. Ingen nöd på oss!
Kram Kia

Jennica... sa...

Du verkar ha haft en härlig jul! Det har jag med, lugna och lata dagar. Det har verkligen varit välbehövligt. Det har varit en vecka utan tjejerna, vi firade jul ihop den 23:e men annars har de haft jul hos sin pappa i år. Själv har jag firat med mina föräldrar och min syster, en lugn jul. Men mysigt!

I morgon kommer tjejerna igen och det ska bli så himla mysigt! Just nu är det nattsudd....väldigt mycket nattsudd. Men jag kände att jag ville ta mig tillbaka in i bloggvärlden igen, och det har tagit lite tid att läsa igenom alla bloggar. Men, väldigt mysigt! :)

Ha fortsatt fina dagar!
Kram Jennica

Birgitta sa...

Va härligt att få lära känna din underbara "Pälsboll" lite mer :))
Tycker han är helt ljuvlig ,,
Vilka kloka snälla ögon ,, man drunknar *ler*
Dessa vovvar ,,, så kloka & fulla av KÄRLEK
Kram till er bägge