Kottar och sånt

På en av promenaderna så nosade pälsbollen på träd och jag, 
jag plockade kottar. "Bra att ha-kottar".
Om inte annat så tänker jag att kottarna gör sig bra i flaskan en stund.
Bredvid "bra att ha-apelsinerna"


I helgen blir det till att faktiskt göra slag i saken och ta hand
om dom där "bra att ha" sakerna. 
Pyssel och kardemummakaffe.
Sånt ser jag fram emot när klockan ringer hutlöst tidigt på vardagarna.

Bra dag till er//
Kramen Hannis

Ps. Anna.S, jag tror det är bra det där med att krydda livet.
Ibland så får vi mycket att bära då är det fint att vara snäll mot sig själv.
Visst var den fantasin man hade som barn underbar.
Det skulle vi tillåta oss lite mera som vuxna.
Att glida i väg lite i fantasier och drömmar=))
Kramen



15 kommentarer:

HönaPöna sa...

Bra saker att se fram emot... när min klocka ringde tidgit idag (inte lika tidigt som din dock) såg jag fram emot mina granar jag ska måla i eftermiddag, och pinnar som jag ska borra hål i. Det är fint att få skapa.
Finaste dagen önskar jag dej!

Flower of Fame sa...

Alltid kul att ha pyssel att se fram emot. Fina kottarna blev i burken. Ha en fin dag Kram Pernilla

Suz sa...

Så vackra kottar! Det gäller att ha ögonen öppna på promenaderna:)
Fint med pyssel och skönt att ha något att se fram emot.

Vilken härlig bok du tipsade om i förra inlägget, så vacker den ser ut!

Ha en fin dag!
Kram
Suz

Choices by Annie sa...

Vilka fantastiskt vackra kottar, de gör sig bra där i flaskan i väntan på nya äventyr.

Fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja så man längtar efter den där helgen, speciellt nu i stressig dec. Ska bli väldigt kul och se vad du gör med apelsinerna. Kottarna såg jag framför mig som en girlang....
Ha det
Kramar/AM

Anna sa...

Så vackert i all sin enkelhet. Jag tror minsann att jag ska ta med mig min pälsboll jag också, och gå ut och plocka några kottar nu.

Fin torsdag till dig. /Kram

Villa Freja sa...

Alltid kul med bra att ha saker. Kram.

Maria O sa...

Det låter mysigt att ha pyssel att se fram emot och fint av pälsbollen att hjälpa till med att hitta pysselmaterial.
Kram Maria

Pia sa...

Vilka härliga bra att ha saker! Du förvandlar det garanterat till guld.
Sköt om dig!
Kramen

anettan sa...

Men det är så fint med bra att ha saker, speciellt från naturen. Kram Anette

Melody and M.E sa...

Dina apelsinskal är jag bra avis på!
Kram M.e

Melody and M.E sa...

Dina apelsinskal är jag bra avis på!
Kram M.e

Kia sa...

Många bra att ha saker!! Kan vara bra att ha. :)
Hur gick det med spetsarna??

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Viveca Tolstoy sa...

Så vackert med tillfälliga stilleben av bra att ha fint!
snoreandpeace

Jennica... sa...

Vackert!!
Och det där låter som en fin helg att se fram emot!
Själv ser jag fram emot en lördag med julbak hos mamma, inte dumt det heller!
Kram Jennica