Förberedelser...

Temat på fotoutmaningen är förberedelser.

Jag ska göra ett hjärta av torkade nypon.
Det kräver att man står i en taggig buske och slåss med en sekatör.
Sakta trär upp dom på en ståltråd och sen...väntar.
På att dom ska torka så jag kan böja till hjärtat.
Det tillhör julen tänker jag.
Bland allt det andra.


Jag vill att förberedelserna den här tiden ska vara rogivande.
Det vet ni som kikar in här.
Att det ska dofta gott, vara lugnt och bra musik att lyssna på.
Ingen stress eller press.
Utan en glädje, energi och utan prestation.
Som att trä nypon på en tråd av stål.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Mjuk söndag till er // Kram Hannis

22 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Tycker som du det som ska vara roligt med förberedelserna, inte stress. Fina bilder. Kram Suss

Maria O sa...

Det där hjärtat kommer att bli vackert! Ja nog är det bäst när förberedelserna får göras i lugn och ro. Kan säga att jag lyckas så där med det ;)
Kram Maria

Flower of Fame sa...

Trevliga förberedelser. Skönt när du gör allt mjukt lugnt.Så skulle jag vilja göra men har svårt och kör på i hundranitti. Vill så mycket. Ha en fin 2:a advent Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Det där kommer att bli hur fint som helst... idag har vi ett berg av disk att ta hand om efter gårdagens glöggtillställning. Men det gör jag med ett leende och med fina minnen från igår.
Ha en härlig söndag!

LissenTo sa...

Oftast härligt med förberedelser, det ligger förväntan i det.

Kram till dej fining

// Lissen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Enkelt, fint och vackert. Såna egengjorda juldekorationer blir dom finaste.
Ha en bra andra advent
Kramar/AM

Suz sa...

Så vackert! Naturligt och vilsamt för ögat.

Ha en fin söndag! Och tack för att du kikar in och lämnar avtryck hos mig, det värmer<3

Kramar
Suz

Lene sa...

Vilken underbar förberedelse.
Det vill jag gärna se resultatet på!
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Anna sa...

Åh, vad fint. Jag vill också ha/göra. Här ska sekatören letas fram, och tjyvas nypon hos grannen.

Fin andra advent till dig, Hannis! /Kram

Pia sa...

Så härligt, så fint. Tänk om fler tänkte som dig då hade inte barnen skuffats undan i nåt hörn för alla "måste" göra så mycket och fixa så mycket. Utan bara njuta av att vara tillsammans i det lilla som är det stora.
Önskar dig en fin och lugn 2:a advent.
Kramen

Viveca Tolstoy sa...

Åh! Det låter vackert, med ett nyponhjärta!
härlig 2:a advent...
snoreandpeace

Villa Freja sa...

Så fint och juligt i all sin enkelhet. Ha en fin andra advent. Kram.

http://hannafialotta.blogg.se sa...

Det där kommer bli jättefint sen när det är klart tror jag.

Annapannapuff sa...

Så kloka tankar och vackra bilder! Ska hjärtat pryda ytterdörren?

TantGlad sa...

Vackra bilder och kloka tankar. Jag tycker åxo så.
Det ska vara fridfullt och ingen stress.

Må så gott och en fin ny vecka önskar jag dig.

Choices by Annie sa...

Så fantastiskt vackert. Rogivande pyssel är de bästa pysslet;)

Fin söndagskväll till dig
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Det hjärtat kräver sina förberedelser, men så vackert!
Tyvärr tycker jag att det är allt för lätt att dras med i julstressen!
Krav M.E

HWIT BLOGG sa...

Som att klä nypon på en ståltråd...japp så ska julen vara! Tack för dom orden!
Kram,
Titti

Mamma C sa...

Ett riktigt rogivande pyssel.
Kram mamma C

Cecilia sa...

Vilka vackra bilder och tack för tipset. Ska nog ge mig ut och leta nypon. Om det finns några nu.

Önskar dig en skön kväll!

You Rock!!!

Jennica... sa...

Så vackert! Och ja....ingen stress....
Kramis!

Tatjanis sa...

Jag kan bara instämma - dina bilder och pyssel är som balsam för mig!!

KRAMAR - Tatjanis