Fixardag

Idag blir det fixardag.
Det sista julpyntet ska upp.
Det ska tvättas, städas och torkas köksluckor.
Som jag avskyr men som ska göras idag.

Ljusslingor som ska hängas upp.
Det är däremot något jag tycker om.
Alla dessa ljusslingor.
När det glittrar i mörkret.


Så ska vi hämta pälsbollens bästa kompis.
Som ska vara här några dagar när hans matte semestrar.
Som är en ganska sur, liten hundfarbror som pälsbollen älskar att reta.
Slå in julklapparna som nu är färdiga.

Sen ska jag njuta av julmusik och dofter.
Och av tanken på att snart är vi samlade igen.
Det viktigaste.
Att vi ska vara med varandra i några dagar.
Det kommer att bli trångt.
För vi är många.
Men det blir fint, att samlas igen.

Härlig fredag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, en fin helg till dig!
Kramen


10 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Låter som en bra fredag. Här ska jag ha en sista fixardag här hemma på söndag. Mysiga bilder. Ha en fin helg, kram Suss

Choices by Annie sa...

Låter som en perfekt fredag. Här ska alla julklappar förhoppningsvis slås in, eller i alla fall barnens medan de är i skolan/förskolan;) Ska bli mysigt, ska tända lite ljus, sätta på julmusik och ta fram alla julpapper, etiketter, stämplar och snören;)

Fin fredag till dig
Kram
Annie

Pia sa...

Vilken härlig fredag!! Vi kommer också att ha en liknande fredag med avslutning i skolan och sedan ska granen få komma in :)
Och du, det är fredag, glöm inte att dansa!
Önskar dig en härlig fredag.
Kramen

Bakom dörr nr. 11 sa...

Låter som en bra dag :)
Sonen kommer hem idag, ska bli så mysigt att träffa honom, trots att han kommer hem med kassar av tvätt ;) men det får man ta.
Ha det fint !
Kram Pia

HönaPöna sa...

Det är fint, att vara alla samlade... och jag ser också fram emot det, tid med nära och kära! Vi börjar redan imorgon, med julbord tillsammans med de bästa, det ska bli roligt!
Ha en finfin fredagskväll!

Villa Freja sa...

Vad kul med pälsbollsbästis.
Här är också en fixardag. Tvätt och städ för att sen kunna börja pynta. Kram.

Flower of Fame sa...

Det bästa med när man har fixat och städat är känslan att allt är så fint. Kul med hundbesök. Det går säkert jättebra. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Flower of Fame sa...

Det bästa med när man har fixat och städat är känslan att allt är så fint. Kul med hundbesök. Det går säkert jättebra. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Mamma C sa...

Här ska det städas i morgon och även hänga upp lite julslingor. Tvätta skåpsluckorna gjorde jag för några veckor sedan.
Ha en fin helg.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Låter som en alldeles ypperligt skön fredag innan jul! Städa får jag göra EFTER jul, jag hoppas mörkret döljer mina dammtussar!
Varm kram till dig,
Titti