Den där sexåringen

Idag fyller han år, min brors son.
Han som är expert på bilar och lego.
Som är en av de mjukaste killar jag känner.
Som kramar min ena svåger , lutar sitt huvud mot hans axel och säger:
Du är min bästa vän!
Svårt att inte få tårar i ögonen då.

När han var fyra år så dog min morfar.
Han såg mig gråta på kvällen när begravningen var över.
La sin lilla hand på mitt ben och sa:
Jag älskar dig.
Han sa också, vi får träffa gammelmorfar sen.
Jag tänker ofta på dom orden.
Ett barns enkla och raka sätt i en svår stund.

Igår firade vi honom i ett regn av lego!
Och han visste allt om varenda bit förstås.
Grattis älskade unge!
Han har själv fått välja bilden på sig.
Det är viktigt att fråga om lov.

Min bror däremot, han har ingen talan.
Han är lillebror och ni ser bara en bit av honom.
 Legostaden...


Det är en ynnest att ha en familj.
En stor med så många olika personligheter.
Jag är så tacksam över dom.
Och barnen som kommit.
Dom tre syskonbarnen.
Blir lite sådär lyckopipig av att vara faster och moster.

Och till er, en mjuk start på veckan.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det?
Kramen





12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Han ser stolt ut över allt sitt fina lego. Det är en härlig tid. Sedan rullar tiden så fort och mina barn är stora. Min son har också byggt mycket lego när han var mindre. Ha en fin dag Kram Pernilla

Pia sa...

Vilken underbar dag du har haft. Va härligt för en sån fin kille att ha alla er runt sig ♡ Fina bilder som alltid! Du skriver så härligt, mjukt på nåt sätt.
Ha en underbar dag!
Kram

HönaPöna sa...

Lego är ett fantastiskt bra lekmaterial... blir så glad av barn som vill och kan leka (vilket inte är en självklarhet idag). Och så får de använda sin fantasi, sånt är viktigt.
Finaste måndagen till dej!

Melody and M.E sa...

Legolådan har fått vila här en tid, för barnbarnen har kommit på att det är ännu roligare att gå med morfar till snickarverkstaden och få låna riktiga bräder och verktyg. Fast efter flytt blir det nog Legolådan som får gälla igen!
Tror att du är en underbar moster/faster och förstår att du är högt älskad.
Kram M.E

Jennica... sa...

Underbart! Familj ger verkligen lycka, särskilt barnen. Och de har ju sitt sätt att tackla livet, så enkelt och rakt. Rättframt. Härligt. Där har vi mycket att lära!
Kramis!

Anna sa...

Fina familjebilder. Det strålar kärlek om dem. /Kram

Villa Freja sa...

Grattis till fine grabben. Lego är ju en toppenpresent. Kram.

Choices by Annie sa...

Det är en viktig ålder den där 6:an och en skön kille verkar det vara.

Härligt att omgärda sig med familj.

Fin start på veckan till dig
Kram
Annie

anettan sa...

Tänk vid en viss ålder är det så stort att fylla år. stilig kille och han ser riktigt stolt ut. Kram Anette

Kia sa...

Åh såna där vägar hade jag och min bror till legot också!! Det är kul med lego.
Barn har ett rätt enkelt synsätt på saker och ting. Skönt tycker jag.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Mamma C sa...

Mitt barnbarn som är 5 år önskar sig bara lego i julklapp i år. Håller med dig om familjen. Man blir så lycklig över den.
Kram Mamma C

Tatjanis sa...

Vilken raring och det där direkta, de där orden de säger som de verkligen menar - ja de värmer, det går inte att säga annat...

Han är fin, nöjd ser han ut att vara också med en hel legostad :)

Kram - Tatjanis