Den där mössan

Ni vet dom där sakerna man vill göra men som liksom inte blir av.
Men nu är det gjort.
Har sytt mig den där mössan jag tjatat om.
Jag fick tips om en beskrivning av den superduktiga Hönapöna
Hon kan både sy och skapa och bjuder ofta på fina pysseltips.

Jag har en barnslig grej när det gäller mössor.
Dom får inte sitta för hårt för då börjar det klia...
och det ska helst vara häng på dom. 
Så den här är perfekt!


Limmade på ett kors i tyg som jag hade liggandes.
Lärde mig att Jersey är inte helt lätt och sy i alla gånger...
Men nu vet jag hur jag ska göra och tänker sy några till.

Nu, 
dags att göra sig i ordning för ett besök på mammografin.
Alltså det besöket är ovärderligt. Det är en gåva att vi får göra det.
Men jag avskyr den där maskinen.
Känns alltid som att jag ska fastna där hängandes i brösten.
Om det händer i dag så har jag åtminstone en snygg mössa på mig.

Kram Hannis
Ps. Anna.S, du är ju för 17 grym!
Hur gör man en leksaksbil liksom?
Vilken fantastisk julklapp.
Är övertygad om att den lilla kommer att bli lycklig.
Kramen

25 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Jag klär absolut inte i mösssa, ser ofta ut som påvens kompis hihi. Men hur duktig är du inte Hannis, hur snygg som helst & så snyggt med korset!!
Ha d gott Kram Arja

Flower of Fame sa...

Så fin du är i mössa. Fint med korset på. Hoppas ditt besök på mammografin går bra. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Snygg du är i mössa och så fin den blev efter du sytt på korset.
Viktigt med mammografin, fick veta om en vän i helgen som fått bröstcancer.
Kram Suss

Melody and M.E sa...

Bra tanke att behålla mössan på under mammografin!
Man känner sig så utsatt och naken där, så kanske en mössa på toppen kan minska den obekväma känslan.
Superfin mössa!
kram M.E

HönaPöna sa...

Så snygg den blev, gillar korset... och tack för de där vänliga orden!
Ha en fin dag, lycka till på mammografin, aldrig känns väl brösten så långa som när man har klämt ihop dem där...!
Kram!

Helén i Vilrummet sa...

Det där med mössa är svårt, jag håller med dig. Dom får absolut inte sitta för hårt. I år har jag hittat en stickad på HM som faktiskt är helt ok. Men din var ju grymt mycket snyggare. Gör du på beställning?
Så bra att du tar dig iväg på mammografin. Jag förstår inte dem som struntar i det. Det är ju en ren lyx att vi får göra detta, och helt gratis dessutom.
Kram Helén

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin, jag brukar inte tycka att mössor är det. Men ditt kors satte piffen. Mammografi är lite jobbigt, men försök bara "häng framåt" och tänk på något roligt. Varje millimeter som kommer med är viktig.
Stor kram/AM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kommer med på bilden alltså...
Kram/AM

bara anna sa...

Vad fin!!! En sån skulle jag med vilja ha! Hönapöna är verkligen fantastisk på att få till det.
Kram!

Choices by Annie sa...

Verkligen en supersnygg mössa, gillade speciellt korset på.

Hi hi vet precis hur du känner när det kommer till den där maskinen på mammografin, så tänkte jag också. Att om det var någon som skulle fasta i en sådan så skulle det vara jag;)

Hoppas du inte fastnade och att allt såg bra ut.

Fin tisdag till dig
Kram
Annie

Pia sa...

Wow, vilken snygg mössa!! Kors är inte riktigt min grej, men denna var kanon fin. Ja du, det där med mammografi är en sak för sig. Något att vara tacksam över och samtidigt så ja jag vet inte hur jag ska uttrycka det, naket. Även om jag inte är pryd så är det en märklig känsla.
Önskar dig en fin dag och hoppas innerligt att du kom ur maskinen :)
Kramen

Therese sa...

Du kan liksom alt du! Og det gleder meg at du har tid og lyst til å pysle. Luen er kjempefin og litt typisk deg, syns jeg.

Lykke til med mamografien.

Tinis vita hem sa...

Snygg mössa!
Jag har den där grymma mammografin i morgon ;)
Ha en god fortsättning på veckan!
kram Tini

LÁrt de Vivre sa...

Snygg mössa!!

Mammaografi och platta bröst...visst är det en gåva, men jag har alltid förundrats hur de som har riktigt platt byst får in dem mellan plattorna....får väl undra vidare, för de sa att det funka bra :)

Kram Kajsa

Villa Freja sa...

Vilken snygg mössa. Håller med. Det får gärna vara lite häng i dem Kram.

Lena Åberg sa...

Skrattade högt här när jag läste inlägget..Såg framför mig en naken kvinna, hängandes i brösten i en stor apparat..iförd endast mössa och sånna där blå tossor på fötterna. Hoppas verkligen att det inte blev så utan att det gick bra!

Ha en fin kväll Hannis!
Kram

Pemsplatser sa...

Så fin den blev!! Hoppas det gick bra idag och att du inte fastnade;) Kram Emma

Bakom dörr nr. 11 sa...

Mössan blev jätte fin, gillar också korset. Hoppas det gick bra idag, tur att vi bor i Sverige och får den möjligheten.
Kram Pia

anettan sa...

Fin mössa. Nä det är verkligen inte skönt att bli klämd sådär....Kram Anette

Huset på Backavägen sa...

Mössan är jättefin! Tyvärr hatar jag mössa, finns många fina mössor men jag varken passar i eller tycker om att ha mössa på mig. Trist, då det verkligen värmer och ser så mysigt ut.
Kram Anki

HWIT BLOGG sa...

Då har vi samma krav på mössa du och jag! Huuu för kliande mössor!
Ja mammografin är ett nödvändigt ont men ack så viktigt, hoppas det gick bra...
Varm kram till dig,
Titti

Kia sa...

Snygg!! Värsta tomteverkstaden hemma hos dig.

Kram Kia

Livskrafter sa...

Riktigt riktigt snygg och cool
kram
Emma

Mamma C sa...

Så tuff den blev och det där är en modell jag gillar också. Hoppas det gick bra på undersökningen.
Kram Mamma C

LissenTo sa...

Fin mössan blev.