Boken om mademoiselle oiseau

Den där boken som jag tittat på.
Som är från sex år och uppåt.
Som är min julklapp till mig själv.
Men alltså....
Vilken underbar saga!

Om ni som jag hade fantasier som barn eller har det som vuxna,
om stora hattar, fjädrar, pudervippor och hemliga rum.
Då skulle ni gilla den här boken.
Jag fnissar och blir lite rörd av vänskapen.
Det är fin bok.


Så är den full av vackra bilder.
Sådär så att jag vill riva ur dom och rama in.
Men det ska jag förstås inte.

En saga som är fin för både vuxna och barn.
Sånt gillar jag.

Kram Hannis

Ps,Anna.S, jag förstår att det varit/är tungt.
Skickar så mycket energi och bra tankar jag bara kan .
Det är bra att du vilar men ändå umgås lite.
Hoppas att teatern var bra.
Kramen

14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Bilderna ser väldigt vackra ut i boken. Tack för tipset. Ha en fin dag Kram Pernilla

Åsa Liljedahl sa...

Fina Jois ;-)

Anci sa...

Jag blir nyfiken på den ! Jag får nog strosa förbi en bokhandel och tjuvkika lite :)

Kram
Anci

Good Enough sa...

Härligt med böcker som skänker lite flykt från vardagen, harmoni och inspiration. Böcker är bra på det sättet.
Fin dag till dig vännen.

Kramen /M

Anna sa...

Den boken har jag stått och vägt i min hand men ställde till slut tillbaka den i hyllan hos bokhandeln igen. Det ångrar jag nu... /Kram

Kia sa...

Bra med julklappar åt sig själv, då får man oftast vad man vill ha! :) Men du får ju slå in den.

Pepparkakor ska vi baka på söndag och lite julgodis. Fick önskan om pepparkaksdeg av M som vi ska hälsa på på lördag och fira att hon fyller år idag!

Kan verka som vi har mycket aktiviteter, det har vi väl också men jag tycker det är kul och känner inte att det är mycket. Logistiken funkar och alla verkar nöjda.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Choices by Annie sa...

Ser ut att vara fantastiska bilder.
Härligt med en bok som man blir lycklig av:)

Fin onsdag till dig
Kram
Annie

bara anna sa...

Oh vad är det för bok? Ser ut att passa vår dotter perfekt...

Kram

Viveca Tolstoy sa...

Åh! Ja! Den är så härlig den boken! Jag fick den i våras av en vän och jag tittar ofta i den! Bilderna är så fina! Vilken bra julklapp
snoreandpeace

Jennica... sa...

Åh, så fin! Denna har jag helt missat! Jag som brukar ha koll på fina böcker...ja, böcker överhuvudtaget.... :)
Ja...kanske en julklapp till mig själv...
Kramis!

Anna S sa...

Hej Hannis, tack för dina ord! Ja, det är tufft att finnas till många gånger. Jag försöker "krydda" livet så mycket och bra jag kan. Men vänner, rökelse, inredning, skrivande och lite konst och kultur . ;-) Det är ju du också bra på.
:-)

Teatern var bra. Det var en kille som gick på min skola i mellanstadiet som kom fram och hälsade när teatern var slut.
Jag var där med en annan barndomsvän med man och åkte hem med ytterligare en vän.

Idag har jag sovit ut. Och drömt en massa. Det var trevligt att komma ut lite igår. För mycket tid ensam är aldrig bra för mig. Det gäller att hitta en balans, som med allt annat.

Det ser ut att vara en härlig bok! Bara att titta på bilderna som är lite franska i utseendet, eller ja, mycket. Härligt att kunna lägga ifrån dig och komma tillbaka till boken när du känner för det. :-) Den ser välgjord och kul ut.

Jag gillar också sånt som är både för barn och vuxna. Jag tror mig komma ihåg en period när jag var liten då jag ville vara en fransk madame från 1700-talet. Med puder och fin hatt med fjädrar. Kanske en liten hund läs Bichon Frissé dessutom. Och en hemlig rosa ask där man lade smycken och vackra stenar som var som kristaller man kunde ta upp, titta på och lägga tillbaka i sin ägo.
Härligt när fantasin var så levande när man var liten.

Kram och hoppas din kväll är som du vill ha den!

Helén i Vilrummet sa...

Verkligen vackra illustrationer. Du får köpa en bok till och rama in de bilderna och sätta upp dem på väggen.
Kram Helén

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag köpte en om vargar jag ska läsa för Hugo när han blir lite större, den här var dock mycket piffigare.
Kramar/AM

HWIT BLOGG sa...

Ohh låter som en saga även för vuxna! Det gillar jag...ska se om jag hittar den i bokhandeln! Tack för tipset!
Önskar dig en fortsatt julig vecka, här på ön är det isande kallt, kan det vara snö på gång tro?
Varm kram,
Titti