Satyanandayoga

Ikväll börjar jag på en ny yogaklass.
Satyanandayoga.
Jag har längtat efter den här kursen.
Satyananda kallas den klassiska indiska yogan.
Den fokuserar dessutom mycket på meditation.
På hela människan, acceptans, tanke, handling.


Jag är i ganska mycket tankar nu.
Om förändring.
Sånt som kräver beslut.
Att bestämma sig.
Inget uppslitande alltså.

Och då tittar jag alltid inåt.
Vad vill jag, vad behöver jag?
På något sätt så finns det fortfarande en tanke om att det är fult,
att sätta sig själv först.
Men jag struntar i det.
För om jag känner att jag slösar bort min egen tid,
ja då är det dags för förändring.

Jag tror att det kan hjälpa med meditation.
Jag vet att det hjälper med yoga.
Alltså det yoga är för mig.
Helhets-tänket,
kropp, sinne, handling, känslor.
Att ta tillbaka fokus på det viktiga.

Den här klassen ska jag gå tillsammans med min mamma.
Det känns fint att få göra det med henne.
Hon är mitt bollplank i mycket.
Och när det gäller det jag funderar på har hon redan sagt:
Du vet vad du ska göra!
Det är dags att lyssna på det.

Till er, mjuk dag.
Kram Hannis


21 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar Dig en mjuk och fin dag
En varm kram till Dig

Louise

Good Enough sa...

Vad fint att dela upplevelsen med mamma. Hoppas din inte resa tar dig dit du hoppas /önskar ❤️
Kran /M

Pia sa...

Härligt att du har hittat det som fungerar för dig! Att då kunna göra det tillsammans med sin mamma är ju fantastiskt fint. Meditation är min grej, ett helt makalöst sätt att ladda batterierna igen och att se inåt och ta beslut. Jag delar det med mina äldre grabbar och min lillsys.
Önskar dig en härlig tisdag!
Kramar <3

Flower of Fame sa...

Så spännande och rogivande det låter. Kul att du gör det med din mamma. Ha en fin dag Kram Pernilla

Maria - Snickaregården sa...

En klok mamma du har och så roligt att gå med henne.
Låter som en yogaklass för mig med.
kram Maria

Suz sa...

Det låter fint, att göra något tillsammans och kunna ha varandra som bollplank. Önskar dig lycka i vad det än är du är på väg mot, vilka beslut du än måste fatta. Det är stort att göra förändringar. För oss själva är det stort, även om det kan se litet ut för andra. Bara förändring i sig kan vara omtumlande, hur litet det än må vara.

Ha en fin dag!
Kram
Suz

Melody and M.E sa...

Något bollplank har min mor aldrig varit och få med henne på någon yogaklass är lika fjärran som att få med henne till månen, men hon finns i mina tankar när jag ska vissa beslut som rör mig själv.
Lycka till med kursen som låter väldigt intressant!
Kram M.E

Choices by Annie sa...

Så härligt det låter och så fint att dela sådana stunder med sin mamma. Idag tog jag beslutet att avsätta yoga tid till mig själv varje dag. För att få det gjort så har jag schemalagt det så om en timme är det dags för mig att utöva lite yoga. Binda samman kroppen med själen och vara i nuet. Det är onekligen ett fantastiskt sätt att ta reda på vad man verkligen vill göra med sitt liv.

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

wintwig´s sa...

Vad mysigt att gå på yogaklass ihop med sin mamma. Och lyssna inåt är aldrig fel, snarare viktigt. /Kram

Hannis sa...

Louise, tack!
Hoppas att du har en bra dag framför dig. Stor kram

bara anna sa...

Det där låter ju väldigt spännande. Yoga och förändring på gång, det blir bra det.

Jahaja, du är lite kär i danske bonden , ha ha, det kan jag förstå, han är ju så mysig.

Kram!

Fru Eriksson sa...

Spännande ♡ ...

/Kram Kram

Villa Freja sa...

Yoga låter underbart. Kram.

Anci sa...

Tack, dina ord är precis vad jag behöver höra just nu ! Jag ska skriva ut dem och läsa dem igen och igen !

STOR kram
Anci

Finurliga Fröken sa...

Va härligt! Jag vill också gå på yoga. Men de är svårt att hitta i min stan och för dyrt för mig. Jag försöker lyssna inåt. Men jag hör inte. Jag hör bara alla andras röster. Jag vet att jag behöver höra mig själv. Att jag kommer må bra då. Kram

Birgitta sa...

Spännande och omtumlande,men man måste VÅGA ibland :))
Är själv där just nu ,,,
Kram & forts fin dag

LissenTo sa...

Jag tror på dej, det kommer att bli bra. Men reflektion och långsamma steg är viktigt innan beslut

Kia sa...

Kul att ni gör det tillsammans. Jag fundera idag när jag låg på golvet och stretcha efter en powerwalk om jag inte skulle få med A att yoga med mig. Jag är sugen och hon fick hoppa över ridningen idag pga ont i ryggen. Tänkte det kan nog vara ett bra komplement till hennes handboll där de inte är så bra på att stretcha efter.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

anettan sa...

Det låter så skönt och sunt. Jag tycker inte det är fullt att sätta sig själv först, vi måste börja att att hand om oss själva för att klara att ta hand om andra. Kram Anette

HWIT BLOGG sa...

Nu har jag läst ditt inlägg 3 gånger...och det är precis så allt ska vara! Skönt, lugnt och du vet vad du ska göra, det är dags att lyssna på det...älskar den meningen och insikten!
Varm kram till dig,
Titti på ön

Livskrafter sa...

Åh låter som sköna yogastunder med mamma stundar. Och det är inte fult att sätta sig själv först. Om du tar hand om dig och gör dig till den bästa versionen av dig kommer hela din omgivning att vinna på det. Allt börjar ju där. I dig
Lycka till
Kram