Pysselröra på en söndag

Jag kommer upp till ett rörigt kök.
Pysselsakerna ligger överallt.
Jag tycker om det.
När man lufsar runt och bara är bland sånt man trivs med.
Jag lämnade den påbörjade väskan mitt i allt för en middag,
Väskan var knepigare än jag trodde.
När jag vaknade så hade jag ont i händerna.
Och två blåsor på gång, av hålslagaren...
Men idag ska den bli klar!

Det blev middag med mina pärlor igår.
Och som vanligt promenerar jag hem med en känsla av tacksamhet.
Vi är så olika, så olika erfarenheter och historier.
Jag tror att det är det som gör det så extra fint.
Och det är högt i tak när vi träffas.
Djupt och viktigt, ytligt och oviktigt.
Allt avhandlas
Det är fint att somna med den känslan.
Och sen vakna till pysselröran på en söndag.

Vad gör ni idag?
Kram Hannis

Ps. Anna.S visst har det gått fort!
November och här är det varmt.
Jag är glad så länge värmen finns kvar=))
Hoppas att du får en fin dag!
Kram


14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så mysigt det låter. Så fint det kommer bli med fransarna. Jag håller på att göra fint i vårt pysselskåp med dottern. Det är mysigt att göra något tillsammans. Ha en härlig dag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Spännande med din väska, ser fram emot slutresultatet!
Själv tycker jag inte om att komma upp till ett rörigt kök, utan vill ha ordning och reda på morgonen.
Precis ställt in dagens pyssel för en utedag, då solen håller på att bränna bort dimman och det ser ut att bli en härlig dag!
Kram M.E

Johanna sa...

Ska bli spännande att se det färdiga resultatet av väskan!!

Hoppas du har det alldeles förträffligt mjukt och härligt!

Många kramar till dig finaste Hannis!

Kram Johanna/Vardagskärlek

HönaPöna sa...

Vad härligt med pysselröra, och ännu bättre med fint sällskap.
Här ska jag sjunga även idag. Det går fort till advent och vi vill ju att det ska låta bra. :-)
Ha en skön dag!

Home2tiny sa...

Mysigt att vakna upp till en pysselrör. Själv vaknade jag upp till renoveringskaos, inte lika skoj, men kul när det är klart.....Ska bli spännande att få se väskan när den är klar. Ha en skön pysselsöndag. Kramisar Tina

Pia sa...

En pysselhörna ska va lite stökig. Härligt att fortsätta på det man höll på med! Nyfiken som få på din väska. Sådana vänner är värda sin vikt i guld!
Ha en goer söndag!
Kramen

Anna sa...

Pyssel på en söndag = hög mysfaktor. /Fin dag till dig!

Mamma C sa...

Idag är det stranden och sedan ska jag faktiskt köra en tvättmaskin när vi kommer hem. Väskan ser ut att bli superfin.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med fransarna, kommer bli en wow väska. Jag hatar söndagar, har alltid gjort. Väldigt dumt för det är ju en ledig dag!
Ha det gott
Kramar/AM

Villa Freja sa...

Aj för blåsor. Ska bli spännande att se resultatet sen.

Sv. Jag tar MSM och KS varje dag. Dock vet jag inte ännu om jag kan mäta något resultat. Fram till 3 dec. måste jag tvinga i min kropp gluten som gör att jag inte mår bra. Ev effekt kan jag nog se först sedan jag får äta glutenfritt.

Kram.

Anna S sa...

Så fin det du börjat med på väskan ser ut. Aj för blåsor i händerna! När man vaknar med såna vet man att man tagit i. Och varit så inne i pysslet att man inte kände, eller litegrann struntade i att det gjorde ont. Jag har vaknat upp med blåsor i händerna och på fingrarna efter att ha skruvat en massa, för flera år sedan. :-p

Så härligt att du träffat dina pärlor. Vänner är stort och verkligen viktigt! Högt i taket är bra.

Tack, får se vad jag gör idag. Har lite smått utsett dagen till personlig vilo-och ta hand om mig själv-dag. Var ute och promenerade igår och har träningsvärk i armarna.
Läsa inredningstidning blir det med säkerhet och kanske städa lite i hallen där saker samlats.

Kram till dig

LissenTo sa...

Middag med pärlorna låter helt underbart. Och jag olikheter berikar och ger nya infallsvinklar. Högt och lågt, yes och ja för det. Fniss och nästan tårar.

& ditt skapande gillar det.

Kram

Choices by Annie sa...

Åååå den där väskan ser jag framemot att få se när den är färdig;)

Här har jag också blåsor i händerna efter sena kvällar med ljuvligt skapande;)

Tack för alla lyckönskningar jag har haft en fantastisk helg;)
Kram
Annie

Pemsplatser sa...

Låter som en underbar middag med vännerna:) Ska bli spännande att se väskan! Det verkar pilligt det där, men ser också ut att bli riktigt snygg:) En fin kväll till dig Hannis. Kram