Nära

Temat på bloggutmaningen är nära.

Min första tanke blev Myran.

Hon vill ligga nära.
Inte mig emot.
Hon håller liksom i sig också, i min tröja.
Och jag håller i henne.
Som det ska vara när man är nära.

Jag hör hennes andetag, känner när hon andas ut mot mitt bröst.
Och fylls av beskyddarkänslor.
Vill springa bakom henne hela livet.
Och se till att inget händer. Fast jag vet att det inte går.
Det är den där kärleken.
Livet är väldigt mjukt då.
Och framför allt, väldigt nära.

För att se flera bidrag så klickar ni här
Kram Hannis





18 kommentarer:

Good Enough sa...

Nära. Det är vackert med nära. När man är nära är livet fint.
Vilka mjuka o vackra bilder <3

Kranen /M

Flower of Fame sa...

Vackra ni är. Det är så fint med en liten som är nära. Underbart bidrag. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Fint... känslan av att få vara nära är viktig.
Önskar dej en härlig dag!

Pia sa...

Å vilka fina bilder♡ Att vara nära är viktigt, att få vara nära kan vara allt som behövs.
Önskar dig en fin dag!
Kramen

Den där Victoria sa...

Vilka fina bilder, att vara nära är det bästa som finns.

Kram Victoria

Kia sa...

Gosigt!!
Ha en underbar dag!
Kram Kia

Anna S sa...

Det är så fint med de där små som man vill beskydda från allt ont. Finnas där som en bra person för dem.

Verkligen goa bilder på dig och Myran! Det syns att ni hör ihop!

Fin och mjuk dag till dig
Kramen!

wintwig´s sa...

Så fina ni är. Närheten går nästan att ta på. /Kramen på er!

Tatjanis sa...

Så fina ni är, tillsammans och nära. Å de där små händerna som gärna kramar tag om en eller något. Vacker tolkning o en underbar liten Myra :)


Kram - Tatjanis

Helén i Vilrummet sa...

Å vad söta ni är tillsammans. Jag förstår din kärlek till detta underbara väsen. Verkligen bra tolkning av Nära.
Kram Helén

LÁrt de Vivre sa...

Myspys med nära på högsta nivå, när nära är som allra bäst!!!

Skönt med yoga och en yogaform som passar dig. Själv är jag så rastlös så att ashtangayoga som är mer kraftfull är den som lockar mig mest.

Och huvudet...Mr. Head, det blev ju hur fint som helst i vitt, bra mycket bättre än oranget.

Kram Kajsa

Choices by Annie sa...

Så vackert. Så nära och så vackert.

Fin kväll önskar jag dig
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gulligt, en Hannis och en Myra, du kunde inte ha valt finare än detta.
Kramar/AM

Mamma C sa...

Superfina bilder på dig och lilla myran.
Kram Mamma C

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så mysigt och vilken liten goding.
Trevlig kväll
Kram Pia

anettan sa...

Naw så himla mysigt. Kram Anette

Therese sa...

Så vakre dere er sammen! Jeg håper du fikk gått på yogaen og at ryggen er bedre.

Jeg tenker på deg :)

Pemsplatser sa...

Så jättevackra bilder! Kram