När man piper av glädje

Min granne som ska flytta knackar på.
Vi är inte bara grannar utan också i samma hundgäng.
Dom där kvällarna med hundgänget gör att man lär känna varandra.
Nu har hon kommit förbi för att säga hej då.
Dom flyttar långt bort.

Jag har gjort en avskedspresent till henne.
Och hon hade en present till mig.
En kasse med smyckesdelar.
En hel kasse!
Jag började pipa av glädje.
Galen lycka!
Jag pysslar mycket och smyckespyssel är favoriten.
Men alltså kolla....
Dom där vita fröna är Jobs tårar, behandlade för att bli smycken.
 Och karma.
Jag hänvisar alltid till karma så det passar ju utmärkt.

Så var det pärlor, pärlmatta, tänger, filar, allt jag kan behöva.
- Du är inte klok, säger jag.
Köksbordet svämmar över av saker som hon inte vill ha.
För hon har börjat sticka istället.

Så kramas vi.
Och hundarna river hemmet.
Hon har tre så med min är dom är fyra i ettan...
Men det gör ingenting.

För jag trivs i det där.
Kaoset av hundar, pipleksaker och kuddar som flyger.
Och ett köksbord där det inte finns plats att ställa ner muggen.
För att det är fullt av pysselsaker.
Alldeles operfekt perfekt i min värld.

Torsdag, en bra sån till er.
Kram Hannis




21 kommentarer:

Pia sa...

I dina händer blir det till ännu mer fantastiska smycken. Fina bilder som alltid. Tråkigt att hon flyttar. Men då står dörren öppen för en ny bekantskap.
Önskar dig en härlig torsdag!
Kramen

HönaPöna sa...

Vilken lycka, perfekt med sådana grannar!
Önskar dej en härlig dag, kram...

Flower of Fame sa...

Vilken lycka för dig. Så snällt av henne. Nu kan du pyssla hur mycket som helst. Ha en härlig torsdag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Synd att hon flyttar, det var en bra granne. Men så mycket fint du fick! Kanske något som passar i en drömfångare också...
Kramar/AM

Den där Victoria sa...

Men åh, finaste presenten ju. Och jag håller med dig, det är i der där operfekta kaoset som kan vara mysigt emellanåt.

Kram Victoria

Jennica... sa...

Men wow! Vilken present! Helt perfekt ju! Förstår att du blev helt till dig av lyck! Du får gärna visa sedan vad du gjorde med de där karma berlockerna....såå fina!

Och nej...det var inte töntigt....det var gulligt! ;)

Kram Jennica

Choices by Annie sa...

Vilken lycka. Ser fram emot alla de underbara ting du kommer skapa nu;)

Fin dag till dig
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Låter som det var rena julafton hos dig!
Synd att mista en sådan granne!
Kram M.E

Birgitta sa...

Vilket härligt kaos du visar upp
Kommer bli många vackra alster av detta
Vackra bilder som alltid
Kram & forts fin dag

Anna S sa...

Åh, det är tråkigt när bra grannar som blivit vänner flyttar! Men en sån gåva du fick! Förstår att du blev mer än glad!
Det var ju helt perfekt att grannen börjat sticka istället!
Det är verkligen så, den enes "skräp" är den andres skatt. Det tänker jag ofta på när jag kollar in containrar som står nånstans. Där kan man fynda ibland.

Kram till dig, hoppas din dag är fin!

Good Enough sa...

Underbart! Vilken fantastiskt fin present.
Härligt att få bli så där lyckligt närvarande!
Kramen /M

LÁrt de Vivre sa...

Vilken härlig vännskap och fin gåva. Sådan grannar vill man oftast inte ska flytta.....vår granne ger oss bröd ett par gånger om året, så vi vill att de ska stanna för evigt ...men de vill flytta.

Gillade verkligen Karma medaljongerna, för karma tror jag på

Kram Kajsa

a kitchen in the country sa...

Och jag blir glad bara av att läsa jag. Glad över värmen mellan er. Vänskapen. Som betyder så mycket. Och som lever kvar lika starkt trots milen som nu läggs mellan er. Det är vackert med vänskap. Och tänk så mycket härligt skapande som kommer få liv genom dina händer. Lycka.

Ta hand om dig kära Hannis.♥

Kram

Helén i Vilrummet sa...

Jag hoppas att hon inte flyttar alltför långt bort utan att ni kan mötas ändå ibland och ta en hundpromenad eller så. Fint att dela med er av saker som ni inte använder längre. Sån't gillas.
Kram Helén

Viveca Tolstoy sa...

Åh! Jag vet precis det där med "att pipa av glädje"!
Jag lägger även till en supersnabb liten applåd, jag kan inte hjälpa det, det bara blir så. Det bara måste ut i fingerspetsarna- glädjepipet!
Allt gott denna kväll
snoreandpeace

Bakom dörr nr. 11 sa...

Oj vilken fin present och jag känner igen mig, piper också av glädje. Tråkigt att hon flyttar.

Trevlig kväll till dig !
Kram Pia

Mamma C sa...

Både glädje och sorg. Hoppas din granne inte flyttar allt för långt bort nu.
Kram Mamma C

Rost och rädisor sa...

Oj, vilken present. Jag hade också blivit alldeles till mig. Hoppas nya grannen också blir en trevlig och go person.
Kram
Anette

bara anna sa...

Oh vad roligt!!! Nu kan du pyssla på som bara den. Ska du ha något ledigt vid jul?

Kram

anettan sa...

Så fint av dig. Hoppas ni håller kontakten. Kram Anette

Therese sa...

Da jeg leste dette innlegget i morges ble jeg så glad på dine vegne. For den fine gaven og den gode stunden ved det fulle bordet og alle hundene. Jeg håper du sover godt nå kjære Hannis.