Loppa lite

Hastade in på loppis igår.
Och gjorde några fynd minsann.

Jag vet inte hur ni gör på när ni är på loppis.
Men jag spelar cool...
Går runt och ser ointresserad ut, framför allt om jag ser att någon
annan är intresserad av samma sak. Sen slänger jag mig fram!
Som en kobra.
Några av er kanske minns från den förra bloggen när jag satte
mig vid ett bord för att markera att det var mitt typ.
Det var nära en catfight kan jag säga.

 Dukar som ska bli lampa.
Dom färgade jag igår.
 Smycken som ska få bli andra smycken.
Jag är nöjd som 17!
68:- för allt, som hittat.

Jag är ledig idag och vaknar samma tid som jag brukar.
Det blir en långpromenad och sen somna om en stund.
För idag ska vi guida min svågers pappa i Uppsala.
Då behöver man vara lite pigg.

Fin fredag till er // Kram Hannis
Ps. Anna.S, jag skulle nog behöva dubbla uppsättningar
av kalendrar också för att få ordning=))
Skönt att du fick sova bra.
Det är så himla viktigt!
Hoppas att du får en bra helg.
Kramen


12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vilka fynd. Spännande med lampan du ska göra. Visst är det konstigt man vaknar ofta samma tid som gör när man jobbar. Ha en skön ledig dag Kram Pernilla

Good Enough sa...

Kul med fynd! Ha en riktigt härlig, mjuk och varm ledig dag o helg.
Själv åker jag på kärlekshelg till Stockholm med mannen i mitt liv ❤️

Stor kram /M

Melody and M.E sa...

Är det något jag är dålig på så ä det att loppisfynda!
Jag gjorde i alla fall personalen på Röda korsets loppis glada igår när jag lämnade in en stor kasse full med Lucia nattlinnen!
Kram M.E

Hemma på Sjuan sa...

Roligt att du fyndade. Tyvärr hittar jag själv aldrig nåt, har väl inte rätt teknik :) Kram o fin fredag, Suss

Choices by Annie sa...

Å det där med att spela oberörd och inte visa hur intresserad man är av en sak är jag verkligen urursel på. Tur att jag inte bestämde mig för att bli skådespelerska för jag har inga som helst naturliga anlag för att spela, jag är lika genomskinlig som en kristallvas;) Men jag försöker och allt kan man ju lära sig;)

Fina fynd du gjort. Gillar speciellt smyckena, ser fram emot resultatet senare.

Fin ledig dag på dig
Kram
Annie

HönaPöna sa...

Perfekt att köpa saker som ska bli nya saker.... jag gillar återanvändning. Det känns snällt.
Fin fredag till dej. Här är vi också lediga och jag tänker promenad, men först frukost.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Loppis är jätteroligt, det där pirret när man går in och inte vet vad som väntar. Oftast inget för mig på senare tid, du hade tur som hittade så fint vitt porslin. Smyckena kommer bli jättefina i ny design a la Hannis.
Ha så kul på stadsvandringen
Kramar/AM

vitadrömmarobusigabarn sa...

Underbart med loppis och vilka fina fynd!!
Ha en fin dag låter mysigt
och Trevlig helg fina du!
Kramar

Anna S sa...

Åh, det är fina fynd du gjorde på titten på loppis! Det är saker i min smak också. Gillar att ta delar av fynd och göra något annat av. Lampan av spetsdukarna och medaljongerna på armbandet kommer bli hur fina som helst.

Jag tittade in på en loppis häromdagen och köpte en tunn kjol i grått och vitt, en liten silvrig juldekoration med tre slitna silverklockor, och en kaffemugg från Höganäs. Det är fint när det blir förhållandevis billigt också.

Ikväll ska jag på middag hos en vän som är i stan. Ska även ta med paket som han får i födelsedagspresent.

Det låter skönt med en promenad och sedan somna om!
Jag ska vila några timnar till så att jag orkar gå hemofrån sen i eftermiddag.

Kram till dig, och önskan om en fin fredag.

Mamma C sa...

Låter spännande med att det ska bli en lampa av smådukarna. Hoppas det blev en toppendag med rundguidningen.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Fina fynd du gjorde! Ja man måste ha en strategi när man går på loppis ha ha, jag vet! Jag är urdålig på det! Missar allt!
Hoppas ni får en fin dag med rundvandringen i vackra Uppsala...
Varm kram till dig,
Titti

Mycket annat & lite betong sa...

Vad roligt att hitta saker att göra om! Jag letar alltid smycken på loppisar som jag också använder till nya smycken.
Det ska bli roligt att se din lampa.

Kram Agneta