Hasa runt lite

Bilder från igår i Domkyrkan.
Jag tycker att det är så fint det där med att tända ljus.
För dom vi saknar men också dom som behöver lite extra kraft.
För varje ljus så har någon tänkt en tanke.
Det är vackert.


Idag blir det en lugn dag.
Jag tänker bara hasa runt och njuta.

Och läsa lite.
En ny bok som har kommit.
Jag hörde en intervju med författaren på P1.
Och beställde boken direkt.
För att jag blev så tagen av författarens egna känslor av berättelsen .
Sån är jag.

Så hoppas jag att ni får en alldeles mjuk lördag.
Kram Hannis



13 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Idag är det min tur att tända ett ljus i Domkyrkan!
Önskar dig en skön lördag!
Kram M.E

Hemma på Sjuan sa...

Vackert med alla ljusen. Här blir också en lördag hemma. Med lussebullebak. Kram Suss

Mamma C sa...

Här blir ingen slappar lördag. Vi åker hem idag, men ska försöka sova på planet hem ett tag.
Kram Mamma C

Villa Freja sa...

Så fint. Ha en mysig dag. Kram.

bara anna sa...

Ja att jag älskar ljus är ju ingen nyhet. Det är ju så fint och rofyllt.

Vi tar med en mjuk lördag här tillsammans med våra nya fyrbenta vänner....

Må så gott!

Flower of Fame sa...

Så fint med alla ljusen. Visst är det stort när man tänker att så många har skänkt en tanke. Hoppas boken är bra. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

VisaLiza sa...

Jag tycker också om det där med ljusen i kyrkan. Det ligger onekligen något fint i symboliken. Att hasa runt i hemmet en lördag låter som ett alldeles lagom tempo i min mening. Ägnar mig åt det hemma i Hult idag också. Hoppas du har en riktigt fin lördag. Kramar Liza

Jennica... sa...

Vackert med ljusen. Och skönt med en lördag då du bara hasar runt. Känner på ett sätt också för en sådan lördag, men min syster och hennes sambo kommer hit. Det ska i och för sig bli superskönt, men är så himla trött. Vet inte vad det är med mig trött som 17. Men men, det blir en mysig kväll!
Kram Jennica

Home2tiny sa...

Tånda ljus ger ett lugn o så är det otroligt vackert. Skrota runt låter mysigt, det ska jag göra när vi är färdiga med renoveringen här i svarta huset. Kramisar Tina

Choices by Annie sa...

Ljus är så vackert och att tända och sända en tanke kan vara så befriande på något sätt. Jag och barnen tände ett ljus igår, vi sa grattis på namnsdagen till min bror. Det var vackert.

Fantastiska stämningsfulla bilder.

Fin mjuk kväll till dig, här sitter jag ensam framför så mycket bättre. Barnen sover och mannen är ute på galej. Har det ganska skönt;)

Kram
Annie

anettan sa...

Visst är det vackert, så vackert. Kram Anette

Suz sa...

Så vackert! Mjukt och fint och tänkvärt.
Ha en fin helg!
Kram
Suz

wintwig´s sa...

Ett tänt ljus. Så fint, och så många vackra minnen tankar som tänds.

Nu blev jag också lite nyfiken. Får man fråga vilken bok det var? :)