Får det lov att vara en torkad apelsin?

Tack ni fina, mjuka människor!
Era rader och ert sätt att dela med er på, gör mig glad.

Så något helt annat.
Torkade apelsiner...En ny besatthet.
Nu kan man ju tycka att det finns roligare saker att bli besatt av,
men jag är ju lite upp och ner så det blev apelsiner.
Det är det där med julen, det är inte min grej.
Alltså allt pyntande.
Själv julen är fin.
Jag tänker ändra på det där med pyntandet, i alla fall lite.
Så apelsiner torkas för fullt just nu.

Dom ska få bli julkulor.
Om någon fnissar nu så är det helt okej.
Ni ska få se när det blir klart förstås.

Så jag säger Hej till julpyssel och julpynt!
Hej nya traditioner!
För det är väl okej att börja lite nu va?

Kram Hannis

Ps. Anna.S, visst är det skönt att bara få vara ibland.
Att inte behöva förklara.
Fint att du kunde gå till en vän.
Det tyckte jag om att läsa.
Mjuk dag till dig!
Kramen 

17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Är det svårt att torka apelsinerna. Ser hur fina ut som helst. Klart man kan börja med julpysslet. Jag har börjat pyssla med lite mossa gillar det. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Jo, de säger ju att man får börja nu.
Och jag gillar annorlunda. Hos mej är inte julen röd och med tomtar. Jag gillar att pynta med ljus och växter. Och så ett och annat horn förstås! :-)
Härlig tisdag till dej!

Pia sa...

De kommer garanterat att bli superfina! Det gör allt du rör vid :) Jag är en julmänniska, uti fingertopparna. Älskar att ha det ombonat och pyntat till första advent. För det är i december jag vill ha det, inte efter nyår.
Önskar dig en härlig tisdag.
Kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken grej, har aldrig tänkt tanken att en torkad apelsin skulle bli så dekorativ. Ska bli jätteroligt och se dom sväva i granen eller var du hänger dom.
Kramar/AM

wintwig´s sa...

Inget fniss härifrån, inte. Men dock lite nyfiken på hur man gör sådana fina. Berätta gärna. :)

Melody and M.E sa...

Nu gillar jag ju allt julpyssel och älskar julen eller kanske mera adventstiden…
Torkat apelsiner har gjort, men då var det i skivor!
Hoppas du delar med dig av knepet av att få kulor av dem!
Kram M.E

Finurliga Fröken sa...

Så vackert! Jag såg såna i helgen. Jag har bara torkat apelsin skivor. Måste ta lång tid när man torkar en hel apelsin.

Du är så fantastisk. Klok och varm. Dig skulle jag vilja ha som terapeut. Eller livscoach. Suger alltid i mig alla dina fina och tänkvärda ord ♡ kram

Choices by Annie sa...

Ser med spänning fram emot resultatet. Och självklart är det ok att börja nu;)

Kram igen
Annie

Mamma C sa...

Då måste du vara c-vitamin boostad till max när julen kommer ;)
Kram Mamma C

Pemsplatser sa...

Ja nu är det definitivt okej att börja:) Fint som bara den med torkade apelsiner. Jag brukar bara torka skivor, men det där var riktigt snyggt! Kram

Jennica... sa...

Jag fnissar inte, jag tjoar och hejar! :) Såå fint det kommer att bli! En kanonbra idé!

Jag har varit "borta" ett tag, haft alldeles för mycket på jobbet och liksom inte klarat av att hinna med bloggen....tråkigt, men ibland måste man ju prioritera för att får ihop livet.

Hoppas du har det bra, har saknat dina kloka ord och tankar! Och dina fina, mjuka bilder.

Stora Kramar!
// Jennica

Helén i Vilrummet sa...

Å så fina!
Är inte heller så mycket för traditionellt julpynt, men de här var helt i min smak.
Kram Helén

LÁrt de Vivre sa...

Fint!! Jag hade tänkt torka skivor och hänga upp....sen om jag kommer från att handla apelsin till att skivca dem och torka dem...det är en helt annan femma. Mys på med ditt lilla pysslande

Kram Kajsa

Villa Freja sa...

Naturligt och fint. Det gillar jag till julen. Nu önskar jag bara att jag kommer in i ett riktigt pysselmood. Härligt. Kram.

anettan sa...

Det kallar jag återvinning och det gillas. Kram Anette

HWIT BLOGG sa...

Naturligt och enkelt, det gillar jag! Kan känna doften av apelsin hela vägen till Öland...
Kramis,
Titti

Kia sa...

Eh de ser lite skumma ut apelsinerna men de blir nog bra! :)
Nästa helg ska vi julpyssla lite. Har blivit en liten tradition att vi träffas några kompisar med våra barn och julpysslar tillsammans. Alla tar med vad de själva vill pyssla med och så äter vi pepparkakor och dricker glögg.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia