Den där bokcirkeln

Igår var det dags.
Att träffas och prata bokcirkelns första bok.
Vilken kväll det blev.
Att träffa människor som man inte känner ,
(med undantag av två)
och helt plötsligt befinna sig i samtal om livet, döden, ödet,
 insikter, mansgrisar, medium, kyrkogårdar, börja om  och leva upp. 
Blandat med skratt och allvar.
Det var en härlig känsla.

Och framför allt var det befriande att tycka och tänka om en bok.
Utan pekpinnar.
Enormt kul och jag åkte hem fylld av tacksamhet igen.
För att livet är inte så lätt som vi många gånger skulle vilja.
Men med just vilja så går det att forma till något väldigt bra.
Så bokcirkeln, ja den blev bra.


Kram och fin lördag till er //Hannis


14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det har jag aldrig provat på, bokcirkel alltså. Det blir mest min mamma och svärmor jag pratar böcker med. Roligt och höra hur du hade det.
Ha en bra helg och kramar/AM

Choices by Annie sa...

Ååå en bokcirkel vill jag också ha. Kanske när allt med eget företag engagemang i diverse föreningar lagt sig lite,,, då kanske jag kan starta en bokcirkel. Åh det hade varit så roligt att sitta och diskutera det man läst med någon annan;)

Fin lördag till dig
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Så trevligt och mysigt det låter. Roligt att få möta nya människor med samma intresse för böcker. En fin dag till dig Kram Pernilla

Anci sa...

Jag gillar att komma hit ! Det är känslor som i inlägget om Nära, tips om så mycket t ex ljusskapande och så är det bara så avslappnande att vara här, så tillåtande.

Jag önskar dig en mysig helg !

Kramar
Anci

Melody and M.E sa...

Det var många år sedan jag deltog i en bokcirkel, men minns hur givande det var med samtalen.
Ibland hamnade vi långt från boken, men det blev många intressanta utbyten av erfarenheter och åsikter.
Önskar dig en fin helg!
Kram M.E

Fru Eriksson sa...

Så trevligt ♡ ...
Ha en underbar dag/Kram

Mamma C sa...

Låter spännande och givande att utbyta åsikter om samma bok.
Ha en fin lördag.
Kram Mamma C

Villa Freja sa...

Vad kul med bokcirkelträff. Kram.

Kia sa...

Kul att bokcirkeln blev lyckad.
Igår blev det bastukväll sen filmkväll med kidsen.

Fina ljus. Vi har gjort geleljus ibland med lite olika teman i.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

HWIT BLOGG sa...

Vad vore livet utan böcker? Inte mycket...
Låter som en rolig kväll du hade, härligt!
Önskar dig en fortsatt rolig helg,
Titti

Pia sa...

Vad härligt det låter! Hade gärna gått med i en sådan, hur hittade du den?
Låter så härligt att sitta och diskutera sin upplevelse av en bok med andra som också har läst den.
Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kramen

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det måste ha varit en intressant kväll! Böckernas berättelser kan upplevas så annorlunda av olika läsare eftersom ens egen historia påverkar upplevelsen av det böckerna vill förmedla.
Kram,
Regina

Anonym sa...

Dina kloka ord är lycka för mig
Tack
Hoppas Din söndagskväll blir bäst

Louise

Hannis sa...

Louise, tack!!
Jag hade en fin dag och kväll.
Lite känslosam som man kan bli ibland.
Det är fint det med.

Hoppas att du har haft en bra helg!