Bus

Temat på fotoutmaningen är bus.

Det får bli pälsbollen och min ena svåger som får stå för den.
Pälsbollen är den självutnämnda centrala punkten i den här familjen.
Och alla ställer upp,
när helst han vill så får han uppmärksamhet.
Som här av min svåger som kan busa lite tuffare med honom.

Han låter under tiden.
Som en björn, redo att attackera.
Men han busar ändå mjukt.

För att se flera fina tolkningar så klickar ni här

Själv åker jag till Stockholm.
Med ett billass med saker till min ena syster som flyttat.
Så ska jag gosa med myran också förstås.
Kram och fin söndag //Hannis

17 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Busbra val till temat, din pälsboll är en riktig sköning.
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Mys och bus, underbart!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Härliga busbilder på söta Pälsbollen. Vilken trevlig dag du har framför dig. Ha det bra Kram Pernilla

Mamma C sa...

Superfina busbilder. Ha en fin söndag.
Kram Mamma C

Hemma på Sjuan sa...

Så härligt, jag kan höra honom när jag ser bilderna :) Kram Suss

Lene sa...

Vilken härlig busboll

Kramar
Lene

Villa Freja sa...

Å, bus. Det bästa som finns för en vovve. Kram.

~ Eva ~ sa...

Jättefina pälsbollsmysarfoton :)

Kramen Eva

Anna S sa...

Härligt att Pälsbollen är med på noterna och gillar att bli busad med! Min kattdam är lite likadan. Men det ska vara rätt stund, och inte längre än hon vill för då klöser hon ifrån. Och inte någon som hon inte känner igen sedan innan, eller som inte presenterat sig.

Hoppas att du har det bra i Stocholm, hos syster din!
Fin dag och fortsatt helg!
Kramen

Lotta sa...

Känner verkligen att texten stämmer in även på vårt bustroll, hon gör allt för att charma alla och får hon inte tillräckligt med uppmärksamhet kan det bli massor av bus! Härliga bilder du tagit! Trevlig söndag! /Lotta

Anci sa...

Så fina och mysiga bilder !

Kram till dig
Anci

Maria O sa...

Hoppades faktiskt på busiga hundbilder hos dig idag :) Han är så fin din pälsboll!
Och du Hannis är fin på att väcka tankar. Ett av dina senare inlägg, om yoga och om att lyssna till sig själv, snurrar fortfarande i mitt huvud. Jag hör något om förändring men har så svårt att riktigt höra vad det är min inre röst säger, kanske för att det finns de som överröstar den ... hm, ja jag får fundera vidare.
Kram Maria

Pia sa...

Vad härligt!! Så goa bilder på pälsbollen ;) Sötare än socker är han ju! Så härligt att få lite myrgos <3
Önskar dig en fin fortsättning på kvällen!
Kramar

Home2tiny sa...

Härliga busbilder på söta pälsbollen. Hoppas du haft en mysig dag med nära o kära. Kramisar Tina

Annapannapuff sa...

Vad mysigt med hundbus!

Finurliga Fröken sa...

Pälsbollen är ju för fin! Vår doris låter också. Väldigt argt. Visar tänderna och hugger oss när vi busar. Men hon biter aldrig. Inte ens om man stoppar in ett finger i hennes mun under leken. Hon bara viftar på svansen och pussas. Kram

Tatjanis sa...

Vilket mysigt bus :)


Såg lasset du skulle ha med dig till syster, gissa om jag skrattade lite. En härlig känsla de där man har nära sig, bus eller syster eller både ock!

KRAM - Tatjanis