Batik

Intressant att läsa era tankar om det där med att inspirera.
Finns mycket viktigt att tänka på.
Tack för att ni tog er tid att svara!

Batik var det.
Jag färgade dukar en kväll.
Blev sugen på att prova batik, det var länge sen jag höll på med det.
Testade på en handduk och blev nöjd.
Så varför inte testa på något större, som överkastet?
Blev nöjd med det också.


Alltså så enkelt sätt att förnya tyg på.
Går att göra mycket med det här så det finns en risk för följetong.

Fin dag till er // Kram Hannis

17 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Det blev snyggt! Vilken färg använde du?
Ha en fin dag!
kram Tini

Flower of Fame sa...

Så fint det blev. Det har jag aldrig provat. Blev sugen nu. Så mysigt Pärlan har det. Hs en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Vad funt det blev. Så duktig du är med pysslandet. Kram Suss

Arja sa...

Halloj!
Så snyggt det blev :O)
Ha d gott kram Arja

bara anna sa...

Oh så mysigt det blev!

Ja men det tycker jag du ska bli, vår lilla hustomte. Hade varit trivsamt att ha dig här...

Ha en bra dag!

Melody and M.E sa...

Igår spårade jag ur från ämnet i ditt inlägg, så idag skriver jag bara:
Snyggt!
Kram M.E

Nyanser av vitt sa...

Så fint Hannis. Jag älskar batik men har inte vågat prova. Ska kanske göra det. Några snygga toppar till mig själv kanske. Men hur gör man om man vill ha lite olika färger? Doppar man tyget i omgångar då kanske....
Ha en fin dag
Kram Agneta

Kia sa...

Batik ja. :) Det har jag också fixat med för längesen. Färgade lakan och så.

Ang ditt tidigare inlägg så är det ju svårt att inte bli sedd om man lägger ut något på nätet. Vill man inte att andra ska inspireras så ska man nog inte lämna ut det.
Jag känner det är väl jätte kul om någon gillar det man gör och inspireras av det. Och det är jätte kul att folk vill dela med sig av tips och ideér.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Jennica... sa...

Har faktiskt aldrig testat att göra batik! Men vad fint det blev! Och mysig han är, Pälsbollen!
Kram Jennica

Anonym sa...

Så fint!! Du kan så mycket
Har skapandet i dina tankar och händer=lycka
När överkastet har glidit ner så där fint på golvet
så blir det ju ännu vackrare

Kram
Louise

Hannis sa...

Louise fina du,
Tack! Jag har alltid levt med skapandet som en ventil. Det är ett sätt att andas för mig så jag blir glad över dina ord!
Kram Hannis

Tatjanis sa...

Så härligt det ser ut, batikmönstret gör det så mjukt. Så varmt på något vis. Antagligen det tillsammans med färgvalet och det liksom inte helt tillrättalagda - jag gillar det skarpt! Verkligen.

Hoppas du får en fin tisdagkväll!


Kram Tatjanis

Helén i Vilrummet sa...

Å vad fint! Du är så himla pysslig. Jag skulle gärna vilja komma hem till dig för jag får en sån känsla av hemtrevlighet och ro när jag ser bilderna från ditt hem. Du inger sådant lugn och trygghet.
Må du ha den mjukaste och varmaste tisdagskväll.
Kram Helén

Choices by Annie sa...

Minns fortfarande den där t-shirten som jag gjorde batik på i nian. Minns att jag tycket det var väldigt roligt och jag älskade framför allt min egengjorda t-shirt med fransar och batik;)

Fin kväll på dig
Annie

Villa Freja sa...

Så fint och livfullt batik är. Jättesnyggt. Kram.

VisaLiza sa...

Så fint! Höll på med batik för många år sedan och det är smått beroendeframkallade. Det går ju att göra så otroligt mycket och skapa de mest fantastiska mönster. Går som inte att sluta när en väl har börjat. Kramar Liza

Therese sa...

Så mykt og vakkert! En dag skal jeg prøve, jeg har tenkt på det i flere år nå.