Bara lite vardag

Jag kommer hem tidigt, det regnar så jag gör varm choklad.
Den nya favoriten med rawkakao och muscovadosocker.
Andas ut lite.
Snart helg som jag längtar efter.
För jag ska träffa syrrorna, myran och dom andra.
Vi ska planera lite, köra peppsnack.

Men innan det så njuter jag av torsdagskvällen.
Enkelheten i vardagen.
Varm choklad och podd på datorn.
Det räcker för mig.
Vardagen är fin, den har vi mest av.
Så jag vårdar den så mycket jag bara kan.


Så färgar jag lakan också.
I en färg som har ett namn jag inte kan uttala...
Tjejen i affären sa att : 
Den här är sååå vacker.
Den ser för tillfället vanligt brun ut men lite höstfärg är aldrig fel.

Och ni ska få se smycken som jag gör.
Med viss risk för att jag tjatar sönder er dock.
Men det kommer.

Fin fredag till er // Kram Hannis

Ps. Anna.S, i containers kan man verkligen fynda!
Jag älskar att hänga över kanten på en container
och kolla vad som finns i.
Det finns mycket att återbruka.

Hoppas att du har en bra helg framför dig.
Stor kram


18 kommentarer:

Good Enough sa...

Vardag. Livet. Jag håller med dig, vi måststa till vara på och njuta av alla dagar. Inte bara leva för helgen. Själv gick jag en långpromenad med man o son i mörkret. Det gav tid till närvaro och samtal. Det är sådana stunder som är livet. Vi gick till vår lilla ängels grav o tände ljus i mörkret. En fin kväll. På många sätt. Kramen \M

Flower of Fame sa...

Visst ska man njuta av vardagen. Igår kväll träffade jag mina kollegor och pysslade kransar. Det är de där guldkornen i vardagen man får njuta av. Ha en härlig fredag. Och njut av dina nära och kära. Kram Pernilla

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Livskrafter sa...

Ja du har så rätt...vardag är det vi har mest utav så den ska vi vara rädd om och ta hand om väl
kram till dig denna fredag
Emma

Anci sa...

Mmm, så mysigt det är här ! Får jag stanna en stund ? :)

Dina karma-smycken, det går inte att beställa et... ??

Kramar !
Anci

Choices by Annie sa...

Mmmm för varm choklad, lite lyx i vardagen är aldrig fel.

Fin fredag önskar jag dig
Kram
Annie

wintwig´s sa...

En vardagsmorgon med lite god frukost till, och ett tänt stearinljus på bordet. Det räcker så bra, och den lugna känslan sitter i långt in på dagen. Det gäller att ta tillvara på den, vardagen.

Pia sa...

Det är just vardagarna som är viktiga. Att sätta guldkant på dem och njuta, inte bara stressa igenom för att komma fram till helgen.
Kloka tankar hos dig och underbara bilder! Du kan absolut inte tjata sönder oss med det du skapar.
Önskar dig en härlig helg!
Kramen

Villa Freja sa...

Låter mysigt. Så skönt med helg. Kram.

Kia sa...

Hoppas du får en toppen helg!

Snäll granne som gav dig allt det där. Tur för dig att hon börjat sticka. :)

Kram Kia

Jennica... sa...

Klart du får visa oss dina smycken, jag älskar när du gör det!! Och visst är det så med vardagen, den är fin! Där är vi så rörande överens, du och jag.

Och tack för vad du skriver om mig och tjejerna. Jo, det är mycket kärlek. Ibland så jag håller på att gå av på mitten. Men de är helt enkelt underbara! Klart att vi tjafsar ibland och är långt ifrån glada jämt, men något annat vore ju konstigt....men kärleken, den finns där alltid.

Och vad härligt att du har börjat gilla julen! Den blir det man gör den till. Jag förstår varför du har känt som du gjort..... Men många gillar den inte pga att de blir stressade, men här måste man tänka som du - och jag - gör när det gäller vardagen. Heja det operfekta! Gör det man själv vill och så mycket man vill. Njut!!

Kram Jennica

LÁrt de Vivre sa...

Varm choklad är så gott nu i ruggiga höst tider. Din verkade ju supergod för moscavdosocker är så gott. Själv kör jag lata varianten med choklad i vår nya kaffemaskin...eller chai latte.

Kram Kajsa

Mamma C sa...

Jag drack varmchoklad häromkvällen när jag kom hem från jobbet. Men det var ögonkakao i min kopp.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Varm choklad är ju så gott. Speciellt vintertid tycker jag.
:-) Samma här, gillar vardagen när jag kan må bra i den.
Idag var jag på mindfulness vilket hjälpte till på traven. Köpte några paket rökelse på vägen hem. Det är något jag gärna har hemma. Indisk ska det vara, typ Nag Champa, Sandelträ och sådana.
Är lite noga med att det helst inte ska vara stickiga dofter, utan såna som ger ro.

Absolut, jag har väldigt svårt att gå förbi en container utan att ha checkat av den. Ibland hittar jag trä. Eller annat.

Fin och vilsam fredag önskar jag dig. Mysigt att träffa de dina inklusive Myran! Kramen

HWIT BLOGG sa...

Varm choklad och vardag...inte så dumt alls!
Underbara bilder som vanligt...
Kram Titti

Maria O sa...

Du har helt rätt! Klart att man ska göra det bästa av vardagen och oroa dig inte för att vi skulle tröttna på dina smycken. Jag tror inte att det kan hända :)
Kram Maria

anettan sa...

Jag tycker det låter som om du tar väl hand om vardagen. Kram Anette

Mycket annat & lite betong sa...

Vardagen är det vi har mest av, så sant.
Vilken lycka att få så många smyckesdelar! Så mycket fint. Ska bli roligt att se vad det blir.

Kram Agneta