Tomatsoppa funkar alltid

När man har haft en skitdag...
där jag tappat allt jag lyft, inte riktigt vaknat, inte hört vad andra säger,
haft tankarna på annat, så funkar det alltid att mysa till det lite.
För sin egen skull.
För att koppla bort det där med skitdag.
Att bara vara med tända ljus och lite varm, het tomatsoppa med chili i.
Den är så het att jag börjar svettas.
Samtidigt så läser jag.
Så andas jag djupt från magen och påminner mig om att imorgon,
ja då är det en ny dag.
För så är det också, att alla dagar kan inte vara toppendagar.
Och idag känns det bra.
Redan, trots den tidiga morgonen.

Jag hoppas att ni alla får en fin dag.
Kram Hannis



16 kommentarer:

Good Enough sa...

De där dagarna... De behövs, det vet vi. Men det är skönt när dom är över.
Önskar dig en mjuk tisdag.
Kramen /M

Flower of Fame sa...

Visst är det så. Sedan kan man njuta ännu mer när en bra dag kommer. Så god soppan ser ut. Hoppas din dag blir bra i dag. Kram Pernilla

anettan sa...

Mmm gott med tomatsoppa. Hoppas denna dagen blir så mycket bättre. Kram Anette

Choices by Annie sa...

De där dagarna. En sådan hade jag också igår. Så igår var jag extra glad när mannen kom hem, när avlastningen kom och jag kunde smyga ner i min källare, ha egentid. Tanka energi genom att skapa. Men ibland behövs de dåliga dagarna så att man kan uppskatta de goda;)

Fin dag till dig och hoppas den blir bättre än gårdagens.
Kram
Annie

HönaPöna sa...

Alla dagar kan faktiskt inte vara toppendagar, men jag hoppas att just den här blir det. Kram!

Helén i Vilrummet sa...

Utan bottendagar uppskattar man inte toppendagarna lika mycket. Jag hoppas dagen idag blir bättre.
Kram Helén

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skitdagar dyker upp och man får hoppas att det bara blir en dag. Tomatsoppa åt vi igår, alltid soppa på måndagar här.
Och så är det ett sant nöje och följa dig på Pinterest.
Kramar/AM

Den där Victoria sa...

Usch ja, sådana skitdagar är verkligen inte roliga.

Hoppas du har en bättre dag idag!

Kram kram

Villa Freja sa...

Ett sånt fint avslut med lite varm god soppa. Hoppas du får en fin dag idag. Kram.

Mamma C sa...

Tänk så trist om bara livet skulle bestå av toppendagar. Men inte kul när bottendagarna visar sig och allt blir skit. Men idag är det din dag igen :)
Kram Mamma C

Pemsplatser sa...

Hoppas du får en fin dag idag i alla fall:) Det tror jag!! Så gott med tomatsoppa. Jag åt det förra veckan och hackade ner lite champinjoner, supergott:) Kram till dig

Anna S sa...

Så tufft med de där skitdagarna! Hade också en sån dag igår. Många dagar är såna jag får kämpa för att finnas till. Tur att det finns vänner jag kan ringa. Lite varm mat brukar också göra susen.

Så skönt att du vaknade till en bättre dag idag.
Bilderna är härliga. Blir sugen på tomatsoppa.

Kramen härifrån.

Melody and M.E sa...

Hoppas din tisdag blev riktigt bra!
Här har solen lyst från klarblå himmel och jag gav mig ledigt från skrivbordet och tog en trädgårdsdag.
Kram M.E

Pia sa...

Soppa är läkande på många sätt! Din verkar het och god ;) Tillsätter man då lite ljus och en god bok, är det bäddat för en riktig mysstund.
Hoppas verkligen din tisdag har varit bättre.
Tack för dina fina ord om min krigare <3
Kramen

wintwig´s sa...

Tomatsoppa, så gott och välgörande. Hoppas att den gjorde susen. /Kram

Merete_andr sa...