Tema I

Först, tack för alla pepp-kommentarer!

Sen,
Temat på bloggutmaningen är bokstaven I.

För min del blir det I mitt hår.
Jag har misshandlat mitt hår rätt bra under åren.
Blekt, rött, grått, svart och sen försökt få tillbaka min egen, mörkbrun.
Nu vill jag inte ha mera kemikalier i skallen.
För att skona håret och hårbotten.

Jag och en i hundgänget stod och pratade om just det här en kväll.
Hon säger, men har du provat örter?
Jag börjar skratta och säger: På 80-talet använde jag ju henna.
Jag skrattar för att jag kom hem med "nu brinner det orange" färg
och punkfrilla. Min mammas min var oslagbar!
Nej, nej ,säger hundägaren och tipsar mig om en färg.
Man rör ihop vatten och örter.
Det är en släkting till henna som nu finns i flera färger.
 Den här nyansen påminner mig om något annat än hårfärg...
 I det här läget gör jag som jag brukar:
Förbannar mina ideér och undrar hur jag ska förklara min nya gröna färg.
Jag luktar dessutom nyslaget hö.
 Men alltså...
90 minuter senare så har jag fått tillbaka min färg!

Och håret är mjukt, det kliar inte i min hårbotten.
Men främst, det är min färg.
Jag tycker om det.
I mitt hår alltså.
För att se flera bidrag så klickar ni här
Kram Hannis

18 kommentarer:

Anna S sa...

Godmorgon, Der verkar vsra en riktigt bra produkt med de där örterna! Jag har också färgat och blekt mitt hår endel. Hade ingen aning om dessa örter som återställer håret. Tack för tipset!

Kram

Good Enough sa...

Vad häftigt! Modigt av dig att prova. Fint blev det! Härligt med bra produkter.
Kram /M

Suz sa...

Jättefin nyans på ditt hår, efteråt förstås:) Förstår din skräck när blandningen satt i!

Ha en fin dag!
Kram
Suz

Melody and M.E sa...

Så Modig du är! Och andra sidan låter det ju mindre ofarligt med örter, än med kemikalier som inte många tvekar att använda!
Önskar dig en härlig onsdag!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Så häftigt att man kan göra det med örter. Blev hur fint som helst. Fint bidrag på I. Jag har helt missat detta. Men så är det ibland. Ha en fin dag Kram Pernilla

Nanna sa...

Jättefint! Men nu vill jag bara påminna dig om att du faktiskt har färgat mitt hår grönt en gång! I Kroatien...kommer du ihåg det?! :) som tur var kunde solen bleka det blont igen innan vi åkte hem! puss & kram

Mamma C sa...

Undra om det täcker grått hår också. För dom börjar visa sig mer och mer i min skalle. Din färg var jättefin.
Kram Mamma C

wintwig´s sa...

Men. Att så mycket grönt kan bli så fint brunt. Modigt gjort måste jag ändå säga. :)

Villa Freja sa...

Så snyggt! Och perfekt att kunna färga håret med något som inte innehåller kemikalier. Nästan så jag blev sugen själv. Kram.

Therese sa...

Helt perfekt Hannis-farge, myk og varm. Så godt at det finnes slike alternativer, jeg viste ikke det.

Håper dagen din er bedre i dag!

Malin Steding sa...

Jättefin färg!

Birgitta sa...

Meeen så bra !!!!
Måste ju testas.
Och din bruna blev ju Super :))

Forts fin dag
Kram/

Tatjanis sa...

WOW!!!! Otroligt :) Jag kan inte sluta skratta dock, får en bild av det orangea och tänker också på min förra chef, man 60+ som tidigar färgat håret med henna, alltså när håret var brunt och inte lika grått som det var nu... Han hade i lite henna i alla fall, det blev lite som han grannen med stänkaren i Beck-filmerna :) fniss fniss. Kommer att skratta resten av kvällen - TACK!!

Kram - Tatjanis

Merete_andr sa...

Jøss! Ante ikke at det gikk an! så spennende og litt skummelt (for meg i alle fall) se hva min ordentlige hårfarge er nå om dagen ;-) Dette skal prøves ut! Takk for tipset! ♥

HWIT BLOGG sa...

Hi hi, ja skogsgrönt hade kanske blivit lite väl häftigt men ack vilken vacker brun färg du har nu! Lyckost!
Tack för din söta kommentar och inga problem, jag kommer med en trailer och hjälper dig rensa, ALLT skulle jag ta hem till mig hi hi! Du har ju bara en massa fint...
Ja nu tar vi nya tag och jag önskar dig en skön helg!
Varm kram,
Titti

bara anna sa...

Den där förpackningen har jag liggandes i vårt badrumsskåp. Nu vet jag att jag vågar använda den, så bra. Jättefint blev det!

anettan sa...

Jag måste erkänna att jag blev lite nervös när jag såg färgen.......men det blev jätte fint. Kram Anette

Pia sa...

Det såg verkligen giftigt ut till att börja med ;) Men wow vilken snygg färg!
Härligt bidrag!
Tack för dina alltid så fina ord <3
Kramen