Syr kantband

Jag har mängder av grått linnetyg.
Det ska användas tänker jag.
Och släpar fram den där symaskinen igen.


Så drar jag fram kantbanden.
Väljer det svarta med silver i.
Det får bli en tunn filt som kan få vara skrynklig.
Och jag har morrat djupt nerifrån magen, svurit en del.
För det där med att sy kantband...
Tränat tålamod alltså!

Fin fredag till er!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, vet inte om den har kommit ut på ljudbok.
Hoppas det!
Det är intressant att läsa om hur dom där små sakerna
som man kanske inte tänker på påverkar undermedvetet.
Precis som dom stora gör.
Ska du göra något speciellt i helgen?
Hoppas att du får bra dagar.
Kramen



17 kommentarer:

Anonym sa...

Go'morgon
Njuter av Dina fina bilder på tyget med dess vackra kanter
Som ett smycke att svepa in sig i när man läser hans bok
En kopp härligt kaffe som står och ryker frestande bredvid...då skulle jag vara som i en annan värld. En mycket frestande värld
Önskar Dig en fin helg med en Varm Kram

Louise

Flower of Fame sa...

Så vackra band. Klart de ska användas. Så fint det blir. Ha en härlig fredag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Ser framför mig hur perfekt vacker den kommer bli. Så där lagom skrynklig;) Nä kantband är nog inget jag vågar mig på. Ska fota mitt syprojekt idag och så får ni se vad det är jag sytt imorgon. Inget alls avancerat men återbruk och vardagslyx precis som jag gillar det;)

Fin fredag till dig
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tunn skrynklig filt, det låter så vackert. Det hade jag inte tyckt för ett antal år sen, synen på linne och vad som är vackert har ändrats. Kommer bli så fint, hoppas du visar den på plats när du knåpat färdigt med banden.
Kramar och ha en bra helg/AM

HönaPöna sa...

Det där kommer bli underbart fint tror jag... och att öva tålamod kan vara bra. Själv har jag tänkt sprätta bort spets från en trasig tröja och återanvända på en klänning. Får se om det ens går.
Finaste fredagen till dej, är du också ledig?
Kram!

Anna sa...

Vackert band. Stor respekt till er som kan sy, själv har jag tummen mitt i handen då det gäller symaskiner. Avundas faktiskt er en liten smula. /Fin fredag till dig!

Jennica... sa...

Så fint det blir! Vilket tålamod du har....det är nog det som gör att jag alltid drar mig för att sy... :)

Hoppas du får en fin och mysig fredag. För mig blir det lite jobb nu och ikväll har jag inget planerat vilket ska bli superskönt. Det har varit mycket denna veckan.
Kram på dig!

Pia sa...

Vilket härligt kantband och tillsammans med tyget blir det kanonfint!
Du tar suveräna bilder också nästan så jag blir sugen på att dra igång något projekt här också. Fast precis som du säger det kräver tålamod, oceaner av tålamod ibland ;)
Nej här får det bli städning istället, en dans till Mamma Mia med min snabeldrake!
Önskar dig en härlig fredag!
Kramen

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Så himla vackert! Trevlig helg! Anna

Birgitta sa...

Goer fredag i regnet
Vilken personlig & vacker pläd,nu blev jag liiite avis ;)
Önskar dej en underbart fin helg

Kram Birgitta/

På Selmas gata sa...

Det är som alltid en njutning att kika in här! Grått linnetyg önskar jag mig, jag såg en sådan fin dukning med just det, så nu är jag på "jakt":) Tack för boktipset! Själv läser jag just nu sista delen i Louise B. af Gennäs triologi som utspelar sig under ett decennium. Det känns nästan som en tidsresa...

Fina bilder på pälsbollen som vanligt! Här är det så tomt utan hund... Vi kikar runt lite och hoppas att vi snart kan höra ljudet av tassar-

Fin fredag och helg till dig! kram/tanja

Fiffiga Systrar sa...

Vi håller med fullständigt!! Att sy kantband är riktigt tålamodsprövande! Det är ju så viktigt att det blir bra! Annars blir det ju verkligen allt annat än bra!
Det ser dock ut att bli kanonfint på bilderna! Hoppas du är nöjd med resultatet! Bra kämpat!

Kramar från Fiffiga Systrar

Emma sa...

Åh, det ser ut att bli jättefint!

Villa Freja sa...

Å så fint. Älskar materialet. Kram.

HWIT BLOGG sa...

Det kommer att bli fint...absolut! Jag är så otålig med att sy, kanske därför jag inte har gardiner?!
Ha en skön helg!
Kram Titti

Hanna sa...

vackert!
Ha en fin helg!
Hanna

Maria - Snickaregården sa...

Så vacker den kommer att bli. Det fina kantbandet i kontrast till det rynkiga..
Kram Maria