Sommarsaker

Nu kan man ju säga att det är höst på riktigt.
Och då packas en del saker ner.
Och annat ska fram.
Mera ljuslyktor, ljusslingor och filtar.
Så igår kväll när jag kom hem så började jag med just det.
Sommarhattarna får vila.
 Jag tog fram mina prints från Millandante
Dom ska upp.

Det är lördag.
Dagen ska tas nästan bara i min egen takt.
Och den startar med en promenad i höstrusk.
En tidig sån för att vara lördag.

Och tack Louise!
Jag har svarat dig i kommentarsfältet.
Kram Hannis






10 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Ja nu är ljus i vårt hus som gäller…
Längtar redan lite efter att få plocka fram sommaren igen!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Även om det är höstrusket tycker jag det är mysigt med alla ljus som plockas fram. Fin tavla. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Mm... dags att vinterbona lite. Här har fårskinnen fått komma in och jag älskar att krypa upp på dem i soffan framför brasan.
Idag är det verkligen höstrusk, och jag undrar hur det går för mannen och svågrarna som ska riva av ett tak idag, inget bra väder för det. Själv stannar vi nog mest inne, och tänder en brasa kanske! :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Äntligen ledig helg. Så nu ska jag leta ljusslingor också, och hoppas dom lyser. Härligt att vi ses på Pinterest också, det är jag glad för.
Ha en toppenhelg
Kramar/AM

Mamma C sa...

Ha en fin lördag.
Kram Mamma C

Villa Freja sa...

Här har vi också lördag i maklig takt. Så skönt och välbehövligt. Kram.

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en fin helg
kram Rosa

Anna S sa...

Ja, nu är det verkligen höst. Härligt att byta ut inredning då, allt efter årstid och humör.
Trycken på tavlorna är fina!

Här blir det också en hemmafixardag idag. Behöver ändra om bland saker känner jag. Och byra ut vissa saker mot annat som vilar i garderoben.

Igår var jsg och simmade på badhus igen. Det var tufft att ta mig dit. Mestadels pga värk i kroppen. Det blev några längder i bassängen och en kvart i bubbelpoolen. Det visade sig vara för mycket för mitt blodtryck sjönk så jag fick sitta med huvudet lågt en stund.
Mådde bra en stund på kvällen och hade ingen värk.

Här är det regnigt och grått idag. En bra dag att fixa hemma och vila.
Kramen till dig

Choices by Annie sa...

Ja nu är vekligen hösten här. Även här ska det pyntas om med början imorgon. Tar det sakta men säkert;)

Fin lördag önskar jag dig
Kram
Annie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu behövs det ljus för att mota bort höstmörkret, jag har en ljusslinga men jag vet inte riktigt vart jag ska hänga upp den. Njut av helgen.
Kram,
Regina