Renfällen framme

För flera år sen så köpte jag en renfäll.
Den är en av de få saker som fått stanna kvar i mitt hem.
Och den åker fram varje höst.
Så oerhört skön att vila benen på.
Och varm för en fryslort, och det är ju jag.


Den och filtar.
I en salig röra. 
Man ska liksom känna att det är okej att krypa upp här.

Jag åker till Stockholm i vanlig ordning,
Vi har världens finaste farmor här.
Som har rest från Serbien för att umgås med sitt lilla barnbarn.
Och oss förstås.
Så idag ska vi kolla in Gamla stan.

Vad gör ni idag?
Kramen Hannis

12 kommentarer:

Pia sa...

Vilken fin fäll! Älskar verkligen det vita, men här hemma har vi fått kompromissa då gubben inte vill ha det helt vitt ;)
Ja du, idag ska vi åka till Ikea och handla till Linus rum.
Låter som om du får en mysig helg!
Sköt om dig!
Kramar från mig

Melody and M.E sa...

Mitt lilla barnbarn klappade min renfäll för några dagar sedan, tittade frågande på mig och sa "Melody?".
Jag övertygade honom om att det inte var Melodys päls, även om färgen stämde in rätt bra och han såg lättad ut när hon kom springande. Inte två år fyllda och tänker i de banorna! Någon ren har han aldrig sett!
Önskar dig en härlig dag i Stockholm! Vi vandrar runt i lilla Västervik i dag.
Kram och nospuss från oss!

Kia sa...

Här har vi också filtar. Tjejerna kryper alltid upp i soffan med en filt på morgonen.
Idag blir en lugn dag. Ska nog göra äppelkaka, får fikabesök efter lunch. De vill träffa bushunden Smilla. I morgon blir det handbollsmatch.
Ha en toppen dag i Gamla stan!
Kram Kia

Choices by Annie sa...

En sådan där renfäll hade jag också velat ha. Så fantastiskt vacker. Men jag har börjat spara pengar till att köpa mig en fårfäll en ekologisk sådan. Det brukar stå en dam och sälja sådana när jag står och säljer på Vidablick i Jönköping allahelgonahelgen. Hoppas bara jag sparat ihop tillräckligt med pengar;)

Fin dag i Stockholm önskar jag dig
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Vilken härlig renfäll. Så mysigt med gamla stan. Stockholm är så fint. Ska själv ta en tur till Ikea nu på förmiddagen. Ska bli kul. Ha en härlig dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Så härligt det ser ut...
ja, jag hänger ju lite i mitt pysselrum. Och i eftermiddag ska jag på inspirationsdag kring sång och musik, det är det där med att sjunga tillsammans med andra du vet. Ser fram emot det!

Anci sa...

Åh, vad det ser mysigt ut hos dig ! Du inspirerar.
Hoppas att du får en fin dag !!

Kramar
Anci

Anna S sa...

Så kul med en Stockholmstripp igen! Och såklart att träffa din farmor och den Lilla.
Jag kände mig tvungen att ta mig ut idag, efter två dagar av att kura hemma. Mår inte bra av att vara bara hemma. Men är glad över mitt krypin när ärendena är gjorda.
Jag hämtade ett paket med en hudvårdsserie jag köpt. Har inte problem med huden men är extremt noga med den och ville ha bra produkter.
Orkade handla lite också; frysta hallon och kokosflagor som är gott i naturell yogurt tycker jag. Med lite sötning i.

Har provat hudvården och den verkar vara bra.

Ikväll ska jag titta på premiäravsnittet av Så mycket bättre. Det är ett program jag följt i flera år. Jag gillar musik, är beroende av det kan man säja. Tycker det är intressant med tolkningar av en annan artists låtar. Det och frågesport. Jag är lite av en kunskapsnerd.

Hoppas att du har det fint i huvudstaden! Kram

HWIT BLOGG sa...

Låter som en härlig lördag! Här på ön är det kyligt och tyst, ganska skönt det med...har gjort INGENTING idag, en underskattad syssla!
Varm kram,
Titti

bara anna sa...

Oh så mysigt och inbjudande det ser ut! Jag älskar fällar av olika slag.

Här har vi haft en jätteskön lördag, varit hemma allihop. Min mamma har varit här och hjälpt mig få upp några gardiner.

Kram!

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Det låter mysigt! Här tar vi det lugnt! Fortsatt trevlig helg! Kram Anna

anettan sa...

Åååå vilken fin. Ser härligt ut. Kram Anette