Pyssla till sig avkoppling

Jag satt länge igår kväll och pysslade.
Det är så enormt avkopplande att bara sitta där med pärlor och fjädrar.
Så jag pysslade mig till avkoppling kan man säga.
Så avkopplad att jag sov till 7.15, sovmorgon här.
Halsbandet till min mamma är klart.

 Det krävs riktigt kaffe när jag pysslar.
Så nu på morgonen har jag gjort min specialare.


Drömfångare jag fått på beställning har blivit klara.
Imorgon åker dom med posten och ska förhoppningsvis
bringa lite glädje och drömfångande hos några andra.

Och idag fortsätter jag.
Göra klart saker.
Bordet, smycken som ligger.
Så pyssla står på schemat med andra ord.

Louise och Birgitta, tack för era rader!

Mjuk söndag till er/ Kram Hannis

PS. Anna.S hur har du det?
Kramen

19 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser så fint ut, din mamma kommer gilla halsbandet. Och gör du drömfångare på beställning, wow! Får ta och maila dig.
Kramar/AM

Finurliga Fröken sa...

Så vackert! Jag älskar dina drömfångare och är så sugen på att göra egna. När jag har råd ska jag beställa material och försöka mig på egna. Älskar ju att pyssla. Kram

Therese sa...

Vakkert! Og det bordet ditt altså... Så fint. Deilig med sovemorgen selv om det fortsatt er tidlig. Barna mine har alltid stått veldig tidlig opp, men nå sover de lengre og jeg får litt tid for meg selv, deilig.

En bokklubb høres morsomt ut og det kommer helt sikkert til å bli fine samtaler der.

Og du, du er den eneste som kan få rot til å se pent ut altså! Jfr innlegget for to dager siden.

Håper søndagen blir myk og at du snart er klar for en ny uke.

Flower of Fame sa...

Så vackert. Låter som du har haft en supermysig kväll. Sånt måste jag ta mig tid till. Ha en skön dag Kram Pernilla

Fru Eriksson sa...

Så mysigt & vackert sen ♡ ...
/Kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så fint, det kommer din mamma att gilla :) Och visst är det mysigt att pyssla.
Ha en fin dag !
Kram Pia

Villa Freja sa...

Så mysigt att finna ro till att pyssla - och gott med kaffe till ;) Riktigt fint halsband. Kram.

Anna S sa...

Hejsan! :-) Ja, att pyssla leder nästan alltid till avkoppling. Det att ha något skapande som fokus, och bara låta tankarna vandra fritt, men ändå ha något att göra här och nu. Underbart.

Jag har det ganska OK tack. Målade av golv har fått sig en paus. Men det är skönt att ha påbörjat och ha hallen klar. Blev ju stor skillnad då det var slitet som ger ett rörigt intryck.

Så spännande med bordet gjort av en mindre gammal dörr! Jag gillar också det där kreativa "kaoset", eller pågående jobb.

Kramen tillbaks till dig!

Birgitta Rydhill sa...

Vilka fina alster,Vackert ...
Att göra det man tycker om är avkopplande och så kul och ger så mycket ... på många plan.
Ha en underbar dag.
Här lyser solens vackra strålar även idag & det tackar man för.

Kram/

Malin - Stjärnflocka sa...

Bästa avkopplingen!
och så fint det blev :)
Kram Malin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket fint halsband och fina drömfångare. Jag saknar verkligen att sitta och pyssla, det var alldeles för länge sedan...
Kram,
Regina

Life of Johanna sa...

Härligt, jag önskar jag hade haft pysselgenen! :)

Mamma C sa...

Riktigt rogivande när man kommer in i pysseltagen.
Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

Kia sa...

Här var alla uppe kl. 7 och frukost vid kl. 8. Händer inte varje söndag direkt!! Jag och barnen brukar vakna tidigt men mannen, nä.

Kram Kia

Melody and M.E sa...

Visst är det skönt när man kan slå sig till ro och pyssla! Så glad din mamma ska bli för det vackra halsbandet och lyckliga lär de bli, som får en av dina drömfångare på posten!
Kram M.E

Hanna sa...

fint halsband du gjort till din mamma och så roligt att pyssla och greja. DEt är något av det bästa jag vet även om det mest pysslas med tyg här
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

HWIT BLOGG sa...

Det är ju så skönt och rofyllt att pyssla, en underskattad syssla för själen!
Fina saker du har gjort, din mamma kommer att bli så glad!
Vackra bilder också...
Kram,
Titti

anettan sa...

Halsbandet ser riktigt fint ut. Det blir hon säkert glad för. Kram Anette

Home2tiny sa...

Vilka vackra saker du gör o jag förstår att det ger ett lugn att sitta o pyssla. Kramisar Tina