Pälsjackan som blev en pläd

Jag älskar den här jackan i fuskpäls.
Men den går inte att ha på sig för att den är för tung.
Så nu är den en pläd.
Jag sprättade upp armarna på den och sydde ihop.
Och nu sitter jag skönt som 17 när jag pysslar.


Renfäll och pälspläd, jag är förberedd för kyla kan man säga.
Så är den liten snygg också, i alla fall i mina ögon.

En härlig torsdag till er!
Kram Hannis

Ps. Anna.S oljan är ljuvlig!
Den luktar inte så starkt heller.
Bra tips på vad man ska söka på.
Det ska jag kolla=))
Kram


17 kommentarer:

HönaPöna sa...

Så smart, och fint... perfekt när man kan återanvända saker som man tycker om på det där sättet.
Ha en fin dag!

Pia sa...

Smart att använda den på det viset. Jag är inte förtjust i päls men såhär gör den god nytta.
Kramen

Flower of Fame sa...

Finurligt att göra det till en pläd. Så varmt och gossigt det blev. Fint! Ha en mjuk dag Kram Pernilla

wintwig´s sa...

Smart och snyggt.

Birgitta sa...

Godmorgon
Så mjukt & gosigt ,,,
Va smart och vackert.
Önskar dej en fin dag.

Kram
Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läckert, din jacka vann på och bli pläd. Den passade så fint till just den stolen också.
Kramar/AM

Jennica... sa...

Den är mer än lite snygg, den är ju jättefin!! Och bra att det är fusk...jag har väldigt svårt för det här med päls...

Ja, det gäller att ladda upp inför vintern! Allt som kan öka på mysfaktorn och känslan av värme är bra! :)

Kram Jennica

Fru Eriksson sa...

Men du...så smart & vackert :)

/Kram

bara anna sa...

Dösnygg!!!

Kia sa...

Varmt och skönt om rumpan!!
Bra med yogan. Det står på min att göra lista. Man behöver en stund för sig själv. Jag tog en igår i mörkret. En powerwalk på kvällkvisten. Jätte skönt!

Hundvalp, ja skaffa det. :) Då blir det garanterat liv och rörelse där hemma.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Mamma C sa...

Så skönt det såg ut. Där kan du inte frysa om rumpan när du sitter.
Kram Mamma c

Anna S sa...

Härligt med en fuskpälspläd.! Smart att tillverka en själv av något du inte kunde ha på dig pga tyngden.
Jag har säkert fem-sex olika fuskpälsjackor på vinden, eller i källaren , eller var de nu håller hus. De har en tendens att gömma sig bland alla andra saker.

Har bestämt mig för att inte köpa nån ny jacka i år.Även om de jag köper i fuskpäls har varit från second hand, eller från kompisar. Jag behöver verkligen inte mer jackor nu, snarare skänka bort.
Kanske ska göra en sittdyna eller en till pläd-dito till katt-madammen. Hon gillar att ligga på päls.

Jag har hittat flera meditationer och lätt "hypnos" på YouTube. Man kan söka efter vad man är ute efter, t ex relaxation, letting go, forgiveness- meditation, paradigm-shifts. Eller vad man nu vill uppnå för att må bättre. Vissa, (speciellt hypnosen tycker jag) är lite för flummiga för mig. Försöker välja de som passar mig och inte flumma ut för mycket i andras tankar.

Stor kram till dig och hoppas du har en fin torsdag vad den än innehåller. :-)

LÁrt de Vivre sa...

Oh!! Läckert gosigt mysigt och skönt....myser när jag ser bilderna

Kram Kajsa

Villa Freja sa...

Å så fin. Jag älskar plädar och skulle vilja ha fårskinn i massor här hemma. Kram.

Melody and M.E sa...

Jag har också en fuskpäls i garderoben som jag aldrig använder! Nu får den nog komma fram och bli något annat! Du inspirerar alltid!
Kram M.E

anettan sa...

Vilken återvinning.....och det ser riktigt skönt ut. Kram anette

HWIT BLOGG sa...

Åh så härlig den ser ut! Skulle behöva den nu när jag sitter här med röd nästipp och raggsockor i mitt dragiga gamla hus...det börjar bli kyligt!
Varm kram från mig till dig,
Titti