När man gör en egen ring

Om man som jag har en massa kristaller ligger lite överallt så
kan det vara på tiden att göra något med dom,
Som den här stenen som är en charoit.
En sten som sägs öppna oss för sanningen att vi faktiskt är,
precis där vi ska vara i just denna stund.
Och om man inte tror på stenens kraft,
så kan man alltid bära den för den vackra färgen.

Plättlätt pyssel!
En stomme för en ring, en sten och silvertråd.
 Först limmar man stenen.
Sen virar man silvertråden genom hålen i mönstret i stommen.

Tio minuter senare så har du en egengjord ring.
Jag älskar "blaffor"
Flera ringar i silver är min grej.
Och nu när jag äntligen är fri från svullna leder (peppar, peppar)
så kan jag bära ringar igen.
Att så lite kan göra så mycket.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag trodde faktiskt inte att örtfärgen skulle funka.
Och en stunds panik fick jag också.
Men det här ska jag fortsätta med.
Hoppas att du mår bra!
Kramen

12 kommentarer:

HönaPöna sa...

Riktigt snygg blev den... jag tycker också att det är snyggt med blaffor, men kan absolut inte ha dem. Jag har knappt mina vigselringar på mej! :-)
Fin dag till dej!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej fining !
Allt går plättlätt när Hannis är i farten !!!
Hoppas du mår väl...
Kramar av den mjuka sorten från mej !

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snyggt, men det blir allt som du gör. Jag har sällan smycken pga jobbet, men ringar gillar jag, och många.
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Så fin din ring blev. Var har du köpt stommen till ringen? Ha en fin dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Men så fin den var.
Jag har sagt det förr men säger det igen, du är fantastiskt duktig med dina smycken.

Fin dag till dig min vän
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Angående Pinterest, jag vet. Jag glömmer laga mat och gå och lägga mig, helt otroligt roligt!
Kramar/AM

Villa Freja sa...

Så snygg! Jag gillar också silver (dock har jag bara guldringar, vigselringarna och morgongåvan, en ring som tillhört min mans farmor). Kram.

Helén i Vilrummet sa...

Oj vad fin den blev. Gillar också lite större ringar och silver. Jag gick silversmideskurs för några år sedan i 5 terminer och då blev det en hel del ringar och stela armband gjorda. Det var kul :-)
Kram Helén

Rost och rädisor sa...

Å, vad jag gillar ditt pyssel! En sten helt i min smak, men skaver inte tråden?

Angående hårfärgen blev det ju jättefint med örterna.
Jag har en ekofrissa som bara använder örter rakt igenom; shampo, inpackningar och diverse kurer, färgningar. Man kan dricka ett salviate och samtidigt har salviashampo i håret. Det är härligt.

Kram Anette

LÁrt de Vivre sa...

Snyggt, snyggt, snyggt...älskar stora ringar, speciellt i silver.

Du gör det så lekande lätt!!

Kram Kajsa

anettan sa...

Vilken fin...vad du är kreativ. Kram Anette

Therese sa...

Så flott i all sin enkelhet. Og hurra for fingre som er mindre betente. Du er flink! Hold ut :)