Juica mera

Det är dags att börja boosta kroppen.
När mörkret kommer blir det extra viktigt för mig.
Så, färskpressad apelsinjuice med en lime i.
Bra start på morgonen.

Nu ska ni inte tro att jag är så där klämkäckt överförtjust alla dagar...
Den här veckan har det här med att tänka hälsosamt varit så jäkla
tråkigt och jobbigt. Jag har drömt om pizzor med extra allt, om
att bada i socker, dricka vin och tjugo liter kaffe. 


Men eftersom att det här med hälsan går först nu så är det bara att bita ihop.
Och låta det ta sin tid.
Ringde en vän som kuttrade om hur duktig jag är.
Klappade mig på huvudet en stund genom telefonen.
Då gick det över, irritationen alltså.

Så jag gjorde lite extra juice istället.
Med lite ingefära för extra sting.

Har ni något sätt ni tillför lite extra ljus när mörkret kommer?
För att hålla er pigga.

Och det är fredag!
Skön sån till er.
Louise, hoppas att du får en bra helg.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, vi har samma mål när det gäller jackor!
Det var därför pälsen fick bli pläd.
Alltså, man använder bara en i taget och jag har för många.
Ett lyxproblem men ändå=))
Hoppas du får en bra helg.
Kramen

10 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Du Fina

Tack för Din hälsning! Önskar Dig detsamma
Om Du visste...men kanske gör Du det...
Din blogg-ditt Instagramkonto är det allra Finaste
och ger så mycket när på dygnet jag än gör ett
besök för att finna ro,tröst,inspiration och vackra varma
bilder att njuta utav

ⓚⓡⓐⓜ♡
Louise

wintwig´s sa...

Vänner som klappar på huvudet kan vara både irriterande och välbehövligt. Tur att de finns. /Fin fredag till dig också!

Choices by Annie sa...

Men visst är det härligt att vara hälsosam;) Om man tänker till...
Färskpressad juice är inte dumt alls till frukost;)

Fin dag till dig
Kram
Annie

Helén i Vilrummet sa...

Finns det något godare än färskpressad juice?! Själv är jag jättedålig på att pressa själv. Men köper ibland "färskpressad" i affären, typ Brämhults. För att hålla hösten borta boostar jag mig med att sola solarium någon gång då och då. Jag vet att det inte är bra med det ger mig energi, värme och ljus. Jag behöver det ibland.
Kram Helén

Flower of Fame sa...

Visst är man sugen på allt gott när man inte ska eller får äta det. Mitt sockerberoende finns inte längre. Blir inte heller frestad längre. Känns skönt. Heja dig. Du är faktiskt duktig. Ha en fin kväll Kram Pernilla

anettan sa...

Önskar att jag kunde bita i hop. Heja dig! Kram Anette

HWIT BLOGG sa...

Mja, jag varvar skumtomtar med sköna smoothies och nyttig mat! Skulle inte kunna gå på en strikt diet, never ever!
Lagom av allt - det är mitt måtto!
Varm kram,
Titti

Anonym sa...

Känns som Du inte tycker om min text här inne? Ska inte skriva mera om det upplevs så. Blev bara så varmt glad utav hälsningen till mig. Ber om ursäkt
Louise

Hannis sa...

Louise, så är det absolut inte!
Har läst ifatt kommentarerna nu på morgonen när jag gjort ett nytt inlägg.
Är oerhört glad över din kommentar.
Och det betyder mycket för mig att veta.

Kram och en fin dag till dig!

Anonym sa...

Tack ⓚⓡⓐⓜ♡