Jag läser en bok...

av Desmond Tutu, Förlåtelse.
Den hamnade direkt på min topp tio-lista.
Jag brukar inte säga åt människor att köpa saker.
Men den här är värd att köpa.
Eller låna den på bibblan

Det är inte bara en bok med text.
Om hur förlåtelse påverkar oss inte bara själsligt, utan även fysiskt.
Det är en bok med övningar.
För att kunna förlåta.
Det kan handla om att förlåta dig själv eller andra.
Det spelar ingen roll.
Jag är förälskad i mjukheten som den har.
Så är jag förälskad i människan Desmond Tutu.
Hans hjärta för medmänniskor...
Det är mycket sånt i den här.


Och man behöver inte känna att man har något att förlåta,
läs den ändå.
Den är så mjuk att du vaggas in i det vackra.

Förlåtelse och förståelse, jag tror man kommer långt med det.
För sin egen skull.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, åh, din kattfröken!
Dessa underbara katter med egen vilja.
Härligt att ha en sån sambo=))
Kul med påsen!
Du kommer att gilla den tror jag.
Kramen


15 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Godmorgon Vilket bra boktips, den läggs till listan direkt;) Har nog en hel del att lära mig om förlåtelse både att be om och att ge är tyvärr en av de där långsiktiga människorna som har svårt att glömma en oförätt;( Så det låter absolut som en bok för mig.

Önskar dig en härlig dag.
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Tack för tipset! Om man alltid måste förlåta är en fråga jag funderat mycket på och jag har kommit fram till ett svar. Det kan bli intressant att se om mitt svar står fast efter jag läst boken.
Kram M.E

anettan sa...

Tack för tips. Det låter som en bok att må bra av. Kram Anette

Flower of Fame sa...

Låter som en bok för mig. Man vill ju vara en så god människa som möjligt. Även om det inte alltid är så lätt. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Boktips mottages tacksamt, jag läser mycket och gärna.
Ha en fin dag och kramar/AM

Jennica... sa...

Den där hamnar i önskelistan direkt! Tack för tipset!
Ha en fin torsdag,
kram Jennica

Den där Victoria sa...

Tack för tipset, den boken ska jag absolut köpa.

Kram Victoria

Helén i Vilrummet sa...

Ibland önskar jag såååå att jag var en läs-människa. Men jag läser nästan aldrig. På kvällarna är jag för trött för att hålla ögonon öppna mer än en sida och om jag skulle sätta mig på en helg, mitt på dagen, så faller ändå ögonlocken ihop efter bara en sida eller två. Jag vet inte vad det är, men jag blir så trött av att läsa. Jag har en bok vid nattduksbordet och jag försöker läsa lite i den men det blir lite tråkigt då jag får läsa om och om igen då jag inte minns vad jag läste sist när ögonen föll ihop. Den enda gång jag läser en fysik bok är sommaren när vi sitter på en ö någonstans. Då går det bra. Annars lyssnar jag en hel del på böcker, i bilen till och från jobbet. Kanske finns denna som ljudbok. Jag får kolla upp det.
Kram Helén

Pia sa...

Tack för tipset. Det blir raka vägen till Adlibris efter detta besöket. Som alltid så är dina inlägg så tänkvärda och mjuka, bilderna talar för sig själva och tillsammans blir det fantastiskt!
Är så glad att jag hittade till din blogg.
Önskar dig en fortsatt härlig dag!!
Kramar
Pia

LÁrt de Vivre sa...

Verkar vara en skön bok!! Och även Pälsbollen verkar kunna det där med att ha skönt

Kram Kajsa

Anna S sa...

Det verkar vara en riktig pärla bland böcker den du tipsar om. Jag har svårt att läsa böcker och längre texter pga att koncentrationen inte räcker många gånger. Men ska kolla upp om den kan finnas eller kommer på ljudbok.
Ämnet är viktigt tror jag. Och även det att förlåta sig själv och/ andra för sin egen skull. Inte för att någon kräver det av en tänker jag.
Man behöver tid för att reda ut saker. För att sedan bearbeta/sörja och sedan, när man är redo släppa taget för att göra rum för nytt tror jag. Även om der är olika för olika personer och situationer såklart. Det kan också gå i vågor hur man kan känna inför saker som hänt, eller sånt som drabbat andra. Jag tror att själsligt släppa taget om saker är bra, om och när man kan. Så att det inte drar energi och tankekraft från en.
Kramen!

Villa Freja sa...

Ser att du har samma härliga doftljus som jag här hemma.
Låter som en fin och bra bok. Kram.

Systeryster och jag .... sa...

lägger den boken i mappen ...läsa framöver alltid kul med nya författare

Mamma C sa...

Låter som ett bra boktips, Tack.
Kram Mamma C

Finurliga Fröken sa...

Jag lovar att jag ska läsa den. Har skrivit upp den på min lista. Kram