Ingefäravatten

Tack!
Ni är så oerhört fina allihopa.
Och jag är inte unik, vi är många som känner och ser.
Som ni till exempel och många andra.

Till något helt annat.
Den där hälsoresan jag är på...
Jag är den första att erkänna mitt motstånd mot vatten.
Missförstå mig rätt nu.
Vatten är gott, men det blir lite tråkigt efter ett tag.
Det smakar ju liksom ingenting.
Och jag gillar smak.
Jag dricker en hel del vatten per dag nu för tiden.
Men så fanns det en lösning på lyxproblemet.
Ett recept på ingefäravatten.


Så nu kan jag surpla ett tag till.
Har ni tips på hur man gör vatten lite godare så dela gärna med er.

Nu tisdag, och jag ska försöka fokusera på att jobba.
Det är inte lika enkelt alla dagar,
Kram till er//Hannis

Ps. Anna.S, så är det verkligen.
Att livet inte alltid är viljestyrt.
Jag tror på att se det stora i det lilla vi har.
Allt handlar inte om pengar, märken och status.
Det är ömsesidigt, Är glad över att läsa dina rader.
Stor kram


12 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Gott med smaksatt vatten!
Mycket tänkvärda ord i det förra inlägget, kram Suss

Melody and M.E sa...

En citronskiva är det ju vanligt att ha i vattnet, men några skivor av apelsin ger en annan smak och är gott som omväxling!
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Ingefärsvatten låter gott. Ser gott ut. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Jag älskar vatten och jag älskar ingefära, så det där var en perfet kombination :) Kram.

International Directory Blogspot sa...

Will Represent Your Country
Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
Blog Url
Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
I ask you to follow our blog! thank you
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
Happy Blogging
****************
Detta är inte ett oönskat
Hej I'am Chris !! Från Frankrike
Du har en underbar blogg som jag anser vara registrerade i internationell ordbok blogg. Du kommer att representera ditt land
Finns på följande länk och hur din blogg namn
Blog URL
Operationell leasing av din land där kommer att bli hur Session Tillverkad i ditt land lista
På höger sida, i "gröna listan", kommer du att hitta alla länder och om du klickar på dem, hittar du namnen på bloggar från detta land.
Jag ber er att följa vår blogg! tack
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
Grattis Blogging
****************

Anna S sa...

Ja, precis så, det stora i det lilla. Ett leende från eller till någon, eller ett hej. Jag tror på att hjälpa varandra, om hjälp önskss av den andra.

Det att dricka kranvatten är lite svårt för mig också. Köper aldrig, eller nästan aldrig vstten på flaska, även om de smakar bra. Har istället med mig flaskor hemifrån om påfyllning behövs när jag är ute.
Tips på smaksatt vatten att göra själv är skivad gurka. Gott även i juice. Eller frysta bär, som hallon, blåbär eller granatäpplekärnor. Kan vara smarrigt att blanda olika bär också. Just om de är frysta bär, så blir vattnet kallt på kuppen.

Kramen till dig!

LÁrt de Vivre sa...

Åh Ingefära vatten...hur gör du då?

Jag är helt hooked på Ingefära. Var salig i somras när jag hittade kanderad Ingefära i pag....så gott så ( och nu har jag hittat det på Citygross hemma...lycka)....så vattenform, låter ju supergott!!

kram Kajsa

Helén i Vilrummet sa...

Det vill jag gärna ha varmt med en skvätt citron i. Speciellt gott när jag är sjuk.
Kram Helén

Mamma C sa...

Jag har inga problem med att stjälpa i mig vatten. Jag behöver ingen smak på det. Men detta ska jag testa med ingefära i. Blir det gott får jag ha det för mig själv. För gubben avskyr ingefära.
Kram Mamma C

Maria O sa...

Du kloka fina människa! Så tänkvärt ditt förra inlägg var.

Ingefärsvatten lät spännande och måste provas. Jag är väldigt förtjust i ingefära och drack ett tag en kopp varmt vatten med ingefära varje morgon. Jag har just nu svårt att hinna med bloggvärlden och lämnar få spår efter mig men är ändå ofta inne och läser och för några dagar sedan fick jag syn på ditt tips om giftfri deo. Blev givetvis nyfiken och testade direkt :) Och till min stora förvåning fungerar det utmärkt och slår Dove med hästlängder på alla sätt utom konsistens. Min hemmagjorda deo blev nämligen väldigt torr och grynig. Hur blev din?
Kram Maria

anettan sa...

Jag är så himla dålig på att dricka vatten. Det borde jag verkligen bli bättre på. Kram Anette

Rost och rädisor sa...

Jag har gott vatten i brunnen som jag kan dricka litervis, men när jag får gäster brukar jag ändå piffa upp det med tex mynta, citronmeliss,jordgubbar, eller citronverbena, fläderblommor är också gott när de är i säsong.
Te på ingefära är ju gott men jag har inte provat att smaksätta kallt vatten. Det får jag göra nu : )
Ha det fint
Anette