Favorit i repris

Temat på bloggutmaningen är "favorit i repris"
Jag kör en repris med gamla bilder på det som numera är det viktigaste.
Att ta hand om mig själv.

Jag har min yogamatta framme.
När den inte används så står den ihoprullad i ett hörn.
Det är här jag gör mina 10 minuter av massage med olja.
Stretchar ut kroppen.
Och dom dagar jag inte är på yogaskolan så gör jag yoga här.
Alltid med varmt te bredvid.


Det är det där med att prioritera sig själv en stund.
Att låta sig koppla av.
Om det är tio minuter eller en timma spelar ingen roll.
Och jag tror att tio minuter är bättre än ingenting.

Jag gör det varje dag.
För min egen skull.
För jag tror på att om jag inte tar hand om mig själv,
ja då är det svårt att finnas till för andra.
För det behöver man ju också, finnas för andra.
Men det behöver vara en balans i det.
Så tio minuter för mig själv.
En favorit i repris. 

För att se flera bidrag så klickar ni här
Kram Hannis

16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

En väldigt värdefull repris. Visst ska man ta hand om sig själv. Det är viktigt. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Visst är det viktigt att ta hand om sig själv. Mysiga morgonbilder du visar. Kram Suss

Choices by Annie sa...

En härlig viktig favorit i repris. Ta hand om sig själv. Så viktigt. Önskar jag kunde ha min yogamatta liggande ute också då kanske jag lättare kommit ihåg att ta de där tio minuterna. Men ligger den ute här hemma så använder katterna den som en klösbräda, barnen den som en båt och mannen som en matta;) Men nu ska jag verkligen försöka att göra yoga varje dag, jag ska komma ihåg, för som du säger tar vi inte hand om oss själva så är det inte så lätt att ta hand om andra och yoga gör mig gott.

Fin dag till dig
Kram
Annie

wintwig´s sa...

Att prioritera sig själv är så svårt. Men nog så viktigt. Och yoga, vad vore livet och kroppen utan den. /Fin dag till dig!

Birgitta sa...

Så rätt och så viktigt.
Man ska vara rädd om sitt "Jag"
Underbara smycken du är så otroligt kreativ
Fin dag
Kram
Birgitta

Fru Eriksson sa...

Underbar repris ♡ ...

/Kram & ha en fin dag

Pemsplatser sa...

Härligt. Så viktigt att ta hand om sig själv:) SÅ snyggt bordet blev, gillar att det är så lågt! Kram till dig

Jennica... sa...

En fin repris! Väldigt mycket Hannis! :)

Jag önskar att jag kunde få till de där 10 minuterna....jag vet, det är helt och hållet upp till mig själv. Men usch vad jag har svårt att gå upp på morgonen! De veckor jag har tjejerna är jag duktigare eftersom jag vill skapa lugna morgnar för dem. De veckor jag är själv är jag tyvärr slarvigare, det är det här med struktur som jag skrev om igår. Jag behöver bli bättre på struktur när det kommer till mig själv. Positiv struktur alltså! :)

Men fantastiska bilder! De speglar verkligen den känsla som jag misstänker att du får där på morgonen!

Kram Jennica

Pia sa...

Så fint bidrag i utmaningen. Det är så viktigt att vi tar hand om oss själva. Man ger ibland av sig själv till sista droppen, då är det viktigt med lite återhämtning! För min del är det meditation, underbart.
Fina varma bilder som alltid här hos dig!
Önskar dig en mysig fortsättning på dagen!
Kram Pia

Amanda sa...

Underbara bilder!!

Önskar dig en fin dag!

Kika gärna in hos mig! Jag säljer egendesignade armband till bra priser i mitt uf-företag!

Anci sa...

Tack för inspiration ! Och för fina bilder !!

Kram
Anci

Anna S sa...

Det ser härligt ut med en yoga och stretch-matta. Håller helt med dig, det att ta hand om sig själv måste få vara viktigt. Svårt att göra många gånger tycker jag. Lätt att prioritera annat och andra, men till syvende och sist så är det viktigt att vara snäll mot sig själv och sin kropp.
Ser ut som en härlig olja!

Jag lyssnar en hel del på yoga/spa-musik. Finns på YouTube i mängder.
Även om man söker på positive music ,relaxing music eller concentration music om det är det man är ute efter. :-)

Här sovs det till klockan 13.30 idag. Det är länge , men har haft lite svårt med sömnen på sistone. Igår tog jag mig an en jättetvätt som tog hela dagen. Så idag blir en lugnare dag.

Fin onsdag önskar jag dig! Kramen

Villa Freja sa...

Det låter underbart och klokt. Så borde jag också göra. Kram.

Melody and M.E sa...

Vilken bra favorit i repris du valt! Ta hand om sig själv är något som måste gå i repris ofta för att man ska klara av att ta hand om andra!
Kram M.E

anettan sa...

Så viktigt att ta hand om sig själv. Kram Anette

På Selmas gata sa...

Klokt! Och fina bilder som vanligt! kram/tanja