Färg

Temat på fotoutmaningen är färg.

Jag älskar det.
Man kanske inte kan tro det med tanke på att jag bor i ett vitt hem.
Bodde jag större och hade mera yta så skulle jag gå loss i färg.
Men på liten yta blir det tungt intryck så jag får hålla mig till dekorationer,
i dom lite "murriga" färgerna.
Som dom nyanser som blir på torkade skal, frökapslar och löv.


Varma på något sätt.
Dom torkade skalen ska få vara en del i ett pyssel framöver.
Frökapslarna är rudraksha, 
som är ett halsband (mala) som används vid meditation.

För att se flera fina bidrag så klickar ni här
Vill ni vara med så gå in och läs.
Tjejerna hittar alltid på roliga teman.
Och det är ingen tävling, bara roligt.

Härlig söndag till er!
Kram Hannis



22 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Älskar de färgerna du valt. Underbara foton. Tippens regnjacka är egentligen inte så svår att sy. Jag har använt en gammal köpt regnjacka. Den ritade jag av delarna på. Sedan kan man själv välja färger. I hals och typ under magen upp på ryggen har jag fällt in gummisnodd så blir passformen lättare att hålla. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är fina färger, och man hamnar ändå alltid i den lugna färgskalan efter lite färgchocker. Dina färger vinner.
Kramar/AM

Suz sa...

Mjuka och vackra färger och det ska vara lugnt och skönt där man vistas, i varje fall betyder det mycket för mig. Men visst har platsen betydelse, som vår färgglada fåtölj i hallen ... tror inte den funnits om vi haft en liten yta.

Ha en fin söndag!
Kram
Suz

Villa Freja sa...

Så fint. Gillar de varma mjuka färgerna mitt i vitt och kanske lite svart och grått. Det är så jag.
Kram.

Malin - Stjärnflocka sa...

Så vackra bilder!!!
Även om jag gillar de blå-lila-rosa tonerna mer...
Ha en riktigt fin dag!
Kram Malin

Mamma C sa...

Färger helt i min stil som du valt.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Ler när jag ser dina foton, så vackra! När jag läste temat till dagens fotoutmaning, så såg jag höstlöv och kastanjer framför mig! Du fångade färgskalan i mina tankar!
Kram M.E

Karin sa...

Vilka härliga höstiga bilder, passar perfekt idag. Ha en fin söndag kram Karin

Hemma på Sjuan sa...

Underbara bilder! Älskar också färger men inte i hemmet ;) kram Suss

Kia sa...

Jag är lite sparsam med färger men gillar det till en viss del då gärna mörka. Som min toalett med faluröd färg, sovrummet som har en mörk beige/brun färg och köket som fick svart tapet förra hösten. Annars går väggarna i ljus grå.
Gillar när man kan ta in färgerna i saker istället för då är det lätt att byta (inte för att det händer så ofta).

Ha en toppen söndag!
Kram Kia

Lene sa...

Underbara bilder och färger du bjuder på.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Arja sa...

Halloj Hannis!
Vilka härligt murriga bilder du bjuder på, gillas :) Blev nyfiken på halsbandet, så googlade, där lärde jag mig något nytt igen Tack!
Ha d gott kram Arja

Huset på Backavägen sa...

Jag älskar dom murriga färgerna. Jag dras gärna till det brunare hållet, naturen. Må så gott!
Kram Anki

Helén i Vilrummet sa...

Varma och mjuka är dina färger. Riktigt höstmurrigt. Mysigt!
Kram Helén

Anonym sa...

Så vackra
Färger och former som ger själen ro
Fin fortsättningen på denna lite gråa oktobersöndag
Kram
Louise

Choices by Annie sa...

Verkligen jättevackert.

Fin mjuk söndagskväll till dig min vän
Kram
Annie

HönaPöna sa...

Härliga färger... jag gillar också färg, men har svårt att omge mej med dem. Fast förrutom grått, vitt och svart blir det ju lite rosa då och då. Det får räcka för mej!
Fin söndagskväll till dej!

Tatjanis sa...

Ska bli så roliga att se vad det ska bli för pyssel :) annar något riktigt bra!!

Stämningsfulla bilder :)

Ha en finfin söndagkväll!!!

Kram Tatjanis

Hannis sa...

Louise,
det har varit minst sagt en grå dag här. Ljuset ville aldrig komma fram ordentligt.
Hoppas att din helg varit bra och att du får en fin start på veckan!
Kram till dig

Maria O sa...

Åh vad jag gillar dina bilder! Underbara höstmysiga färger och en skön känsla.
Kram Maria

Pia sa...

Vilket suveränt mjukt härligt inlägg!! Jag gillar dina smycken, ditt pyssel. Allt är så mjukt, så lugnt.
Sköt om dig!
Kramen

LÁrt de Vivre sa...

Vackert! Höstigt! Mjukt!

Kram Kajsa