En stund med flocken

Vi går i Gamla stan.
Jag vet inte hur många gånger jag promenerat här men jag ledsnar aldrig.
Nu har vi min svågers mamma med oss.
Hon har som ni vet rest från Serbien.
Det känns så fint att hon är här.
Och promenerar med oss.

Slinker in på ett konditori.
Inget "hej vad kaffemaskinen levererar kaffe med fräcka namn",
utan ett riktigt gammalt traditionellt konditori.
Jag älskar sånt!
 Kolla golvet...
 Kaffekoppar på ett bord.
 Varm, stark choklad med riktig grädde.
Jag tänker att det är en speciell dag så jag tar en sån.
Jag liksom hummar och säger :stark.
Det är bra svarar min syster, du tycker om när det är starkt.
Blir ni varma i hjärtat av sånt, att någon vet vad ni tycker om?



Så lördag i gamla stan.
Sen somna i sängen bland pärlor och band.
Mitt i smyckespyssel...

Nu blir det yoga, sen fika med mormor.
Och ännu mera smycken.
En söndag i lagom tempo med andra ord.
I morgon får ni se bordet som är klart.
Äntligen!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, vad tyckte du om så mycket bättre?
Jag blev överraskad av Carola,
Den låten är en av mina favoritlåtar av The Ark så
när jag hörde att hon skulle sjunga den blev jag nervös=))
Har mina fördomar men hennes tolkning var fantastisk.

Skönt med bra hudvårdsprodukter.
Jag har blivit mera noga med sånt ju äldre jag blivit.
Det märks att huden kräver mera på något sätt.
Kramen









17 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Vilken fantastisk dag du verkar ha haft. Och det där med att folk vet vad man gillar är nog väldigt svårt i mitt fall, jag är nämligen en sådan som är väldigt föränderlig. Kan gilla en sak en dag och en annan en annan dag. Måste vara mycket frustrerande för människor i min omgivning;)

Låter som om du har en härlig söndag framför dig idag med. Själv gav barnen oss sovmorgon så jag missade Yoga passet idag. Eller jag hade hunnit om jag stressade men idag valde jag en mjuk morgon istället, känns som ett bra val.

Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter härligt, fina möten och god choklad. Härliga foton har du tagit också.
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Vilken underbar dag du haft. Mysigt med ett sådant konditori. Ha en fin dag Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Å, Gamla Stan, det var länge sen. Så mysigt där. Kram.

Den där Victoria sa...

Gamla stan är så himla mysigt att strosa runt i, det låter som att du har haft en underbar helg.

Kram Victoria

Therese sa...

Sånne detaljer er viktige, at noen bekrefter at man vet noe om deg. Høres ut som ett perfekt sted å fika og mye bedre enn alt som er hipt.

Første ferien med mannen var i Stockholm. Jeg hadde pyntet meg med kjole og sko som ikke var til å gå noe særlig langt med, vi gikk i timer og til slutt hadde jeg så vondt at jeg hadde tårer i øyne og store gnagsår både her og der. Men jeg sa ingenting og bare gikk, den forelskelsen altså :)

Jeg har besøkt deg hver dag og når hodet har vært helt fult har jeg allikevel funnet hvile i bloggen din, stupt inn i roen din og fått ta del i fine bilder. Takk!

Melody and M.E sa...

Nu fick jag sådan där längtan till Stockholm som nästan känns som hemlängtan…
Senast jag var där så spöregnade det kraftigt att jag fick hoppa över mina planer på en tur till Gamla stan.
Tack för du bjöd på några fina bilder från en fin stad.
Kram M.E

Fröken Grön sa...

Det både låter härligt och ser härligt ut!
Söndagskram till dig!

Kia sa...

Mysigt att gå där!
Japp, förstår vad du menar. Även om man vet att nån känner en väl så känns det extra bra när nån säger högt att det här gillar du eller inte. Nått som man egentligen kanske inte pratat om bara att personen vet det.

Ha en skön söndag!
Kram Kia

Huset på Backavägen sa...

Det är så härligt med "riktiga" konditorier, håller med dg! Du bjuder på så härliga bilder och texter, det är beundransvärt!
Kram Anki

Pemsplatser sa...

Låter som en riktigt bra dag. Mysigt med gamla stan:) Ska bli kul att se bordet! Kram och fin kväll till dig

Arja sa...

Halloj!
Så mysigt med ett gammalt konditori, och jag kan vara rätt ombytlig vad jag vill ha just då hihi. Riktigt härliga bilder du bjuder på :O)
Njut Kvällen Kram Arja

Hemma på Sjuan sa...

Mysigt med "riktiga" konditorier. Spännande att se ditt bordet. Kram Suss

Good Enough sa...

Härlig dag i Gamla stan! Visst är det härligt att tillhöra en flock. Att ha människor i sin närhet som vet vem du är på alla sätt. Som vet vad du tycker om. Sånt är värdefullt!

Kram /M

Anna S sa...

Hej Hannis, så mysigt med det gamla traditionella caféet ni var på. Jag känner igen inredningen. Tror att det var det caféet jag var på med min syster för en massa år sedan och drack choklad med vispgrädde.
Ja, visst är det härligt när andra vet vad man gillar och inte. :-) De flesta vill nog ha saker på sitt sätt. Det har sin charm med egenheter och preferenser. Och ett stort bry sej om när någon vet vad det är.

Glömde att skriva i det förra inlägget om den mysiga fällen. Jag har också många täcken, varav ett är ett tungt kedjetäcke och en fuskpäls pläd "isbjörn" i sängen. Det har blivit stor fokus på bädd och kuddar denna höst. Jag har investerat i ett nytt täcke då de förra yrde av dun som letade sig ut.

Jag blev förtjust i denna säsongs Så mycket bättre. Har också börjat uppskatta The Ark's gamla hitåtar. Jag väntade också spänt på just Carolas tolkning och gillar den. De där nytolkningarna får en egen form och unikt uttryck tycker jag. Även kul att se lite nya ansikten i programmet. Det var två killar som jag inte hört innan. Lyssnar aldrig på radio nu längre så jag missar mycket ny musik.

Jag lyssnade på spellistan på Spotify med låtarna från gårdagens program plus en intervju med Ola Salo som var ganska intressant.

Inatt somnade jag först kl 6 på morgonen. Lyssnade på musik högt i lurar och målade lite golv istället.
Ikväll hälsade jag på en vän och åt hemmagjord thaimat med henne och hennes dotra. Det var ett tag sen vi sågs, de och jag.

Fin söndagskväll önskar jag dig.
Kramen

Mamma C sa...

Vilken härlig lördag i gamla stan.
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Vilka härliga bilder, verkar vara ett riktigt fint ställe. Ljuvligt att spendera tid med dem som står hjärtat nära. Kramar Liza