En påse...

Som vanligt så är det snabba vändningar här.
Från själ till ytligheter.
Man behöver båda delarna i livet!
Och tack för era värdefulla kommentarer!
Louise, en egen kram till dig.

När man bor i ett pyttehem,
 som jag gör så är det där med förvaring ett gissel.
Ni har hört det förut hos mig.
Men nu har en del av böckerna fått en förvaring som är snygg.
I mina ögon.
Och böckerna slipper hamna i lådor.
Jag klarar inte riktigt av det där med att gömma böcker...


Jag är nöjd!
Som 17 om jag ska vara helt ärlig.

Kram Hannis

Ps. Anna.S jag tror att den synen på psykiatrin är vi många som
har eller har haft. Jag hade den, såg den som något svart.
Tänkte gökboet om jag ska vara helt ärlig...
Men det är tur att man kan ändra på sig=))
Jag är så glad att du delar med dig om din resa.
Och att du tog hjälp.
Det är ju så att vi alla måste igenom en del tuffa saker.
Alltid kan ens egen erfarenheter hjälpa någon!
Det är viktigt att komma ihåg.
Stor kram!

11 kommentarer:

Anna S sa...

Åh, Papperssäcken! Den har jag sett på någon annan blogg för ett tag sen och fick habegär på studs. En riktigt smart gömma för böcker. Eller som der skulle bli för
mig; inredningstidningar från de närmsta åren. Den gör sig supersnygg hemma hos dig .

Det är sant som du säger, att alla går igenom svårigheter vid olika perioder i livet. Det är lätt för mig att känna mig ensam , även om jag inte är det. Tack för påminnelsen! Även der att man bara genom att finnas kan vara ett stöd för någon annan. Det är fint och en del
av vad livet handlar om för mig.
Hoppas din dag blir mjuk! Kram!

Flower of Fame sa...

Så fräckt att ha böcker där i. Ha en fin dag Kram Pernilla

Jennica... sa...

Hm, det där kanske hade varit nåt. Jag har flera kassar med böcker på vinden som jag inte får plats med längre... Gillar inte heller att gömma böcker och definitivt kan jag inte göra mig av med dem! Därför är de på vinden, har ungefär hälften framme vilka redan fyller ett antal bokhyllor... Älskar ju böcker och har ju lämnat ett hus som var bra mycket större än det jag har nu.

Och ditt förra inlägg. Funderade länge på vad jag skulle skriva i kommentaren. Det slutade med att jag inte skrev alls. Fick inte ihop det. Det kom så nära. Jag levde ju med en man med samma diagnos, fast det heter ju Bipolär nu för tiden. Det var tungt. Och det gick inte. En lång och tuff resa. Idag mår han mycket bättre, han har börjat medicinera vilket gjort stor skillnad för honom. Hans "morot" är ju tjejerna....
Kram på dig!!

Birgitta sa...

God morgon
Bara älskar att använda saker & ting till sånt de inte ska användas till !!!
Underbar bild ,, som alltid
Njut av dagen fina du ,,,

Helén i Vilrummet sa...

Fiffigt! Och snyggt!
Kram Helén

bara anna sa...

Jättesnyggt i mina ögon med!

Jag sitter med tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg om Millan. BRA att du skriver om sånt här, det behövs och du gör det så bra!

Min bror har en psykisk sjukdom och det har under låååång tid varit ett rent helvete för oss alla inblandade. Nu bor han på ett hem och mår bättre och så gör även vi närstående. Men det tog tid att komma dit ska gudarna veta. Psykisk ohälsa måste pratas mer om, det är så många drabbade.

Kram!

åse sa...

Vilken härlig bokförvaring, där kommer de säkert att trivas. Kram Åse

anettan sa...

Praktiskt och snyggt. Kram Anette

VisaLiza sa...

Tjusigt! Kramar Liza

Home2tiny sa...

Vilken snygg o fiffig lösning för dina böcker. Kramisar Tina

Mamma C sa...

Det var ju en kanonbra lösning för böckerna.
Kram Mamma C