Egna smycken

Tack för alla fina ord om bordet!

Som en fortsättning på det där med lätta pyssel så 
blir det lite smyckespyssel.
Jag har börjat avsluta alla smycken som legat ofärdiga.
Det har varit så mycket ett tag att pysslet har fått stå åt sidan.
Men nu så.
Armband och halsband börjar bli klara.
 Jag är lite kär i armbandet med peacemärket.
Det är så enkelt men med en viktig symbol.
 Kristaller, just det här åker till Serbien.
 Mammas halsband och armband är nu levererat.
Med amuletten Freja som hon köpte.
Fruktbarhetens gudinna vars vagn drogs av katter.
Det passar att hänga på en kvinna som älskar just katter,
och har fött fyra barn.

Och det är det perfekt höstpysslet.
Tända ljus, pärlor och bra musik.
Det är ett bra sätt att varva ner på.

Fin dag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna,S, Åh, kul med påsen!
Man får plats med mycket i dom.
Hur galet det här än kan låta så blir jag avis på att
du målar golven! Är så sugen på gråa golv men
klickgolv är inte bra att måla på=))
Kramen


15 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon
Så mycket fint det kommer från Dina händer
Önskar Dig den bästa tisdagen

Varm hälsning fr Louise

Flower of Fame sa...

Så fina smyckena blev. Håller med att det med peacemärket är speciellt. Visst är det rogivande att pyssla. En fin dag till dig Kram Pernilla

Pia sa...

Du har ett konstnärligt öga för allt, pyssel, bilder, inredning ja listan kan göras lång. Superfina smycken!
Önskar dig en fin dag!
Kramen
Pia

Choices by Annie sa...

Jag har sagt det förr, du är så duktig på att designa smycken. Verkligen vackra gillar din mammas halsband jättemycket.

Fin härlig dag till dig
Kram
Annie

Kia sa...

Hello!
Jag gillar det bredvid peacearmbandet. Såg det på insta. Är det nån koppartråd du lindat emellan?
Bordet blev himla bra. Skulle vilja ha nytt bord till soffan. Ett lågt är fint men då skulle Smilla stå på det, så ett högt vore mer praktiskt men det vill jag inte ha. :) Hon är en liten energiknippe som kastar sig i knät på en.
Ha en toppen vecka!
Kram Kia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina smycken, det till din mamma blev jättevackert med det hänget. Och peacemärket gillar jag också. Du är duktig, ska bli så jätteroligt när det blir min tur.
Stor kram/AM

Jennica... sa...

Så mycket fint du gör! Bra att avsluta det man påbörjat också.... :)
Kram Jennica

LÁrt de Vivre sa...

Bordet har en sådan charm och känsla, I like alot!!

Skönt med lite småpyssel under kulna höstdagar om det sen tar tid och läggs undan innan det är klar...so what!

Kram Kajsa

Anna S sa...

Verkligen vackra smycken! Det syns att du har öga för det estetiska. Jag gillar också det med peacemärket, och det till din mamma; mycket fint.
Jag kpm på att jag städade ut ett silverfärgat peacemärke förr ett par år sedan. La det i soprummet för någon annan att ta. Men å andra sidan har jag hittat många vill-ha saker i just det soprummet.. Blir lite ge och ta. :-)
Önskade mig en provdocka därifrån i somras. Kollade in nån dag senare och då stod där en gine..men den var knallrosa och såg inte ut att kunna målas. Någon annan tog den snart efteråt. Kanske jag skulle specificerat färg på den när jag önskade. ;-)

Jag är jättenöjd med papperspåsen! Tack igen för tipset!

Mm, mysigt att vara hemma när det är så höstigt ute. Här utanför i parken har snart alla löv fallit ner. Det gillar jag. Trädgrenar är så fina.

Oj, det där golvet har varit lite av ett gissel för mig. Det blir slitet efter några år, och så får jag måla om. Hade funderingar på grått men hade vit golvfärg hemma så det fick bli vitt. Jag målar en bit i tager när ork och vilja finns. Och flyttar runt möbler eftersom. Der gör stor skillnad när det är nymålat.
Jag kan avslöja att jag är smått avis på din himmelsäng/sovhörna. :-)

Stor kram till dig.

bara anna sa...

Skönt att få pyssla i lugn och ro.

Håller med om bordet, så vansinnigt fint. Och fina ljus med :-))

Förresten, hur får du dina bilder så där magiskt mjukt suddiga liksom?

Kram

Mamma C sa...

Visst känns det skönt när man får sina saker klara. Och det var fina smycken som du gjort.
Kram Mamma C

anettan sa...

Ååå vilka fina. Skönt att göra klart. Kram Anette

wintwig´s sa...

Så finurligt, och på samma gång så enkelt, det där bordet. Och så vackra smycken.

Therese sa...

De smykkene er veldig, veldig fine, du er flink!

Fru Eriksson sa...

Så vackra ♡ ...

/Kram Kram