Avkoppling

Temat på bloggutmaningen är avkoppling.
Nu skulle jag kunna visa bilder på mig själv på yogamattan.
Men jag tror att ni föredrar den här killen.
Säg hej till Mr "jag älskar att sova"

Det finns en del att lära av hundar.
Hundar som pälsbollen.
Han struntar i pälsvård, utseende, träning och måsten.
Han sover när han behöver.
Djup sömn...
Enligt han själv så behöver han det ofta.
Och om jag stökar i hemmet så drar han sig tillbaka till badrummet.


Går jag in där för att jag kanske behöver göra något,
som vi människor gör i ett badrum,
Ja, då möts jag av suckar.
Typ, människa jag chillar!
Stör jag dig när du vältrar dig på den löjliga mattan??
Så vänder han sig på andra sidan och somnar om.
Så avkoppling i en pälsbolls värld.

För att se andra bidrag så klickar ni här

Kram Hannis
Ps. Anna.S, jag köpte påsen på webbutik.
Tror den kostade 79:-.
Är kär!
Kramen och fin dag till dig

18 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka att få ha en pälsboll !

Önskar Dig en fin onsdag

Louise

Flower of Fame sa...

Härlig tolkning på avkoppling. Jag känner igen min lilla vovve i Pälsbollen. Lika stirrig som hon kan vara lika lugn och avkopplad kan hon vara. Ha en fin dag Kram Pernilla

Pia sa...

Underbar tolkning! Så härliga slappa bilder. Ja du de där fyrfotingarna kan verkligen konsten att koppla av 😉
Önskar dig en mysig dag!
Kramen
Pia

Hemma på Sjuan sa...

Fin tolkning och fin vovve! Det var det första jag tänkte på också. Hundarna som har lätt för att koppla av ;) kram Suss

Melody and M.E sa...

Mysiga foton! Här ligger två fyrbenta framför brasan just nu och kopplar av för fullt och har inte minsta lust med morgonpromenad i regn och rusk.
Önskar dig en fin dag!
Kram M.E

Finurliga Fröken sa...

Så söt han är! Min lilla tjej är likadan. Hon sover hur mycket som helst. När vi går upp på morgonen för att prinsen ska till skolan ligger hon kvar. Ibland tittar hon surt upp men oftast rör hon sig inte alls. Innan kl 10 går hon helst inte ut. Och måste hon är hon väldigt sur. Kram

Birgitta sa...

Go'morgon
Underbara bilder
Ja vi har verkligen mycket att lära oss av våra fyrbenta "Kids"
Totte & Tequila har lärt mej massor :))
Njut av dagen &
"Kaffeskål"

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Cool kille som vet hur man slappar. Och smart och byta rum när du grejar och donar så han inte kan sova.
Kramar/AM

Den där Victoria sa...

Åh, han ser så härligt fluffig och kramgo ut, din pälsboll.

Kram Victoria

HönaPöna sa...

Så härligt det ser ut, här ligger just nu två katter i siffan och ser precis lika avkopplade ut...!
Angående det här med konserterna så är det vår kyrka som ordnar. Jag är både solist och så är jag körledare. Att sjunga i kör älskar jag, men att leda gör mej klart nervös. Men jag har som mål att utsätta mej för saker som känns svåra då och då... och att leda en kör som gör ett fantastiskt framträdande, är en härlig känsla!
Fin, avkopplad, dag önskar jag dej!

anettan sa...

Jag hade gärna sett dig på mattan men killen ser väldans så avslappnad ut. Skönt! Kram Anette

Anna S sa...

Hej, skrattar när jag läser din precisa berättelse om din Pälsboll som parkerat sig på badrumsmattan. Det låter som min lilla svarta kattdam som måste sova och det är det bästa hon vet näst räkor, och på tredjeplats gosa . På sina egna villkor.
Så härlig personlighet din pälsboll verkar vara. :-) Som suckar när du också är i badrummet. Som bara djur kan.

Oh, tusen tack för tips om att Le sac-påsen finns på webshop! En styck beställdes omgående

Idag är det riktigt ruskväder här, och klädmässigt har jag inte ställt om till hösttider än.
Hämtade ett paket med bl a örngott som är pressent till en kär vän, och ett till mig själv med grått kattdjur på.
Nu väntar jag med spänning på Le sac!

Önskar dig en fin dag vad du än hittar på. Kramen! :-)

Helén i Vilrummet sa...

Å vad underbart! Så himla skönt han har det. Klart han inte ska störas då heller ;-)
Kram Helén

Choices by Annie sa...

Vilken fantastisk tolkning av avkoppling. Ibland önskar jag att jag var ett djur,bara för att lära mig konsten att koppla av;)

Du fantastiska kvinna, läst i kapp mig, gråtit, lett och blivit inspirerad. Kan inte förstå att jag frivilligt missat så många inlägg, kommer aldrig ske en gång till. (fast fördelen med en blogg är ju att man alltid kan läsa ikapp sig;) I dagarna ska jag försöka tillverka en drömfångare till barnen, samtidigt som jag dricker te och funderar över livet och döden. Tack för all inspiration kära vän.

Massa kramar från mig
Annie

Kia sa...

Dom kan dom!!
Så skönt så!

HA det toppen.
Kram Kia

Suz sa...

Gosehunden, han är ju så himla fin! Och visst är det så, är det någon som kan konsten att slappna av så är det väl en hund:)

Kram till dig!
Suz

Bakom dörr nr. 11 sa...

Haha underbar bild, ja ibland vore det nog skönt att vara en pälsboll :)

Kram Pia

Jennica... sa...

Hhahaha! Han kan verkligen konsten att slappna av! Härligt!
Kram Jennica