Alla dessa böcker

Jag läser mycket.
Det kommer sen barnsben, alla i familjen har läst mycket.
Jag har ett behov av böcker som är omättligt.
I mitt hem ligger dom överallt.
I högar.



Ett måste för mig.

Nu har jag gått med i en bokklubb.
Vi är några kvinnor som ska träffas och prata bok.
Jag känner två av dom som är med.
Dom andra blir nya bekantskaper.
Det ska bli så spännande!
Att olika människor läser samma bok.
Och sen träffas för att prata om den.

Nu startar vi med en bok jag har läst.
Och nu ska läsa igen.
Det är också spännande.
För precis som vi människor förändras,
så förändras intrycket av en bok.

Men nu, idag sticker jag till Stockholm.
Och delar av flocken.
Det blir en fin lördag.

Vad gör ni?

Kram Hannis

15 kommentarer:

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Jag har alltid också varit en bokmal, men de senaste åren har jag bara läst periodvis, har lite problem med mina ögon som inte riktigt vill orka med. Men böcker köper jag fortfarande och lägger på hög och emellanåt blir det lite läst. :-) Ha en skön dag i Stockholm. Kramiz Laila

Mamma C sa...

Jag har gått från att läsa till att lyssna bok. Och det blir ett par per månad. Idag ska vi hjälpa sonen och hans flickvän att flytta till ny lägenhet.
Ha en fin lördag.
Kram mamma C

Vitt hus med svarta knutar sa...

När jag var barn fanns några "Det bästa" i mitt hem, men ingen läste några böcker. När jag började skolan upptäckte jag biblioteket, det blev mitt andra hem. Jag släpade hem stora kassar med böcker som jag läste. Intresset för böcker finns fortfarande och det skulle vara jättekul att vara med i en bokklubb där man diskuterar sina upplevelser av olika böcker. Önskar dig en fin dag i Stockholm!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Böcker är livsnödvändigt, håller med dig där. Låter kul med och träffas och prata bok. Och kul låter det med Stockholm, jag ska inte göra något mer spännande än att klippa gräset.
Kramar/AM

LissenTo sa...

Låter jättehärligt med bokklubb och så sant att att läsa en bok en andra gång, kan ge ny känsla och tankar.

Gillar också böcker, som du vet

Kram Lissen

HönaPöna sa...

jag älskar att läsa, men prioriterar inte det såhär i mamma-jobba-och-allt-annat-livet. Men när jag och mannen var iväg själva i en vecka läste jag fem böcker. Lycka...!
Ikväll kommer barnens kusiner och min svåger och svägerska på besök, så vi donar inför det. Och så funderar jag på att hinna fota barnen & hösten.
Ha en fin dag!

Birgitta Rydhill sa...

Ja böcker är en "visa" för själen,tycker jag ,,,
Skön avkoppling.
Njut av dagen

Kram Birgitta/

Kia sa...

Jag läser mycket i perioder. M läser mycket jämt. Bra när de läser mycket. A önskar sig böcker i julklapp och N som precis börjat läsa gillar sina extra lätt att läsa böcker och vill ha fler.
Helgen bjuder på bak och rens av vinterkläder. Gjort en choklad o kokosruta med N men det var tydligen alldeles för söt ( 6 dl socker), få se om vaniljbullarna blir bättre i morgon?

Ha en toppen helg med dina nära!
Kram Kia

Finurliga Fröken sa...

O va roligt. Jag vill också vara med i en bokcirkel. Men har inte hittat någon. Kram

Villa Freja sa...

Vad kul med bokklubb. Jag är som du, jag måste omges av böcker huller om buller. Även om det inte är alltid, eller just nu sällan, jag faktiskt hinner läsa särskilt mycket. Kram.

HWIT BLOGG sa...

Ah böcker! Älskar böcker, bokhandlare och bibliotek! Har alltid gjort...kommer alltid att göra!
Kram Titti

anettan sa...

Så härligt att bara försvinna i en bok. Tyvärr kan jag inte riktigt fokusera just ny, jag vet inte varför. Men jag saknar läsandet. Kram Anette

Arja sa...

Halloj!
Här har du också en som läser mycket och numera väldigt blandat. Men det där med bokklubb, att prata om boken som man läst
och ta del av andras tankar osv. Lånade böcker av min granne "Kjell" i somras, och en utav dom var Pigge Werkelin Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak, när jag lämnade tillbaks den så hade vi lååång diskution, så givande hur man tänker som man & Qvinna ... Nyfiken, berätta gärna mera & även ifall ni har män med?
Ha d gott Kram Arja

Flower of Fame sa...

Vad roligt med en bokcirkel. Hoppas du har haft det bra i Stockholm. Kram Pernilla

Fru Martinsson sa...

Vi älskar böcker i vår familj! Men nu blir det mycket biblioteket istället för att köpa böcker. Men visst är det underbart med en bra bok!