Vet ni vad...

Tidigt på morgonen igår så blev jag moster.
Min syster blev mamma till en liten flicka.
Och jag som varit vaken hela natten och väntat, 
stirrandes på telefonen, satt på en pall i köket och grät.
Och tittade på den första bilden på miraklet.
Nu har det gått ett dygn.
Och jag har tittat på massor av bilder och en video.
På den där lilla, lilla flickan.
Jag hör hur min syster säger:
Nu ska vi filma dig till moster.
Moster...

Vi chattar och jag stället frågor:
Fryser hon?
Mår ni bra?
Skriker hon, är hon frisk?
Min syster svarar tålmodigt.

Och jag funderar på hur det är möjligt...
Hur är det möjligt att älska någon så mycket som man 
fortfarande inte träffat? Hur kan hjärtat svämma över så?

När jag ser hennes ögon, hennes händer och lilla grop i hakan,
då fnissar jag för mig själv.
Hon är så oerhört lik sin mamma när hon var liten.
Hon är så liten, så vacker.
Helt subjektivt förstås.
Hon är ny medlem i min flock.
Det är klart att hon är bäst i mina ögon.
Så ska det vara.

Dom mår bra.
Och vilar nu, andas ut.
Och lär känna varandra.
Ett nytt litet liv.
Att skydda, bära och älska.
Livet, alldeles fantastiskt.

Kram Hannis




14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så underbart med ett alldeles nytt litet liv. Grattis till dig moster. Vilken lycka! Ha en härlig dag Kram Pernilla

Mamma C sa...

Så fint skrivet om ett nytt litet liv i din flock. Stort grattis till dig moster.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Stort Grattis till att Du blivit Moster och att flocken har utökats! Nu har världen blivit ännu bättre!
Stor kram M.E

anettan sa...

Grattis! Vilken härlig känsla och det måste kännas underbart för din syster. Kram Anette

Villa Freja sa...

Stort grattis, så ljuvligt. Kram.

En Vacker Vardag ♥ sa...

Mina ögon svämmar över av ditt fina rörande inlägg ❤️ Det är något speciellt med ett nyfött litet mirakel. Så rent och vackert ❤️ Grattiskram till dig ❤️

Jennica... sa...

Åhh.....ett nytt litet liv....det vackraste som finns! Jag älskar små bebisar, de är liksom bara kärlek rakt igenom. Och nu är du moster till en....mostrar är speciella. Fråga mina tjejer! De älskar sina mostrar! :)
GRATTIS!
Kram Jennica

Anna S sa...

Åh, stort grattis till den lilla och er!Livet är verkligen märkligt och ett mirakel.Hur man hör ihop redan från början. Själv blev jag moster för två år sedan. Min syster och hennes sambo fick en liten kille. Som jag nu träffar då och då. Igår var han och min syster här på kalas. Det är alltid roligt att träffa dem och se hur lillkillen utvecklas. Just nu håller han på och härmar mycket ord.

En fin lördag önskar jag dig , kramen!

~ Eva ~ sa...

Grattis Moster <3

Visst är det förunderligt, detta med det lilla livet, som är så mäktigt och stort, att man nästan inte kan förstå...att det är alldeles sant :)

STOR KRAM
Eva

wintwig´s sa...

Ett litet knytte att älska - det är en ynnest. Grattis moster! /Kram

Kia sa...

Grattis moster Hannis!! :)
Tänk vad bortskämd hon ska bli. Hon kommer linda dig runt lillfingret.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Therese sa...

Gratulerer, tante Hannis! Godt å høre at alt gikk bra. Jeg ble tante til nr 6 i desember og jeg husker godt hvor stolt jeg var da hun ble født. Nå drømmer jeg om å bli frisk nok til å trille henne i vogna før hun vokser ut av den.

Jeg håper helgen din er myk. Jeg har måtte slutte med alle medisiner så jeg syns ting er litt stritt, men sånn er det bare :)

Fru Eriksson sa...

♡ -ligt Grattis lilla Moster/Kram

majamyra | It´s all about the details sa...

Grattis från mig, vad fint du skriver.
Kram
Lisa