Svart/Vitt

När jag fotade analogt för en evighet sen så fotade jag enbart i svartvitt.
Sen blev det digitalt och mest färg.
Nu har jag börjat igen i det digitala att leka lite med skuggorna.
Mest med bilder jag fotar på morgonpromenaden.
I naturen.


Den där dimman.
Jag älskar den.
Vill gå i den i tystnad.

Det här är en del av hösten som är min favorit.
Skiftningen, när naturen förbereder sig för vila.
För att orka spricka upp igen när våren kommer.
Det är mjukt på något sätt.

Och tack för att ni står ut.
Misstänker att jag inte kommer att hålla mitt löfte så länge...
Kramen Hannis

Ps. Anna.S, vilken fin beskrivning,
"Det är som att det inte kunde vara någon annan person än den som kom"
Just precis så är det!!
Stor kram Hannis

15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Svart och vitt är så vackert. Underbara bilder. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Underbara bilder! Så fint med svart/vita foton. Här har mannen precis klurat ut hur man ska göra, får nog testa, kram Suss

Melody and M.E sa...

Säger som jag brukar, dina foton är enastående vackra! Visst är det mjuka morgonljuset underbart och du fångar det som den vackraste drömfångaren!
Kram M.E

Helén i Vilrummet sa...

Så vackert! Dina bilder är fantastiska!
Svart/vitt fångar något annat än färg, båda vackert på sitt sätt.
Dimman är fantastisk.
Kram Helén

Pemsplatser sa...

Älskar svart/vitt! Så fina bilder! Och herregud så söt liten bebis, så lyckligt! Kramar

bara anna sa...

Det är så roligt det här med dimma, när man har små barn i närheten, de är helt förundrade över det här fenomenet.
-Mamma, mamma, titta, det är precis suddigt ute, säger Frans. Vad coolt!
Ha ha, han är så rolig, det är mycket som är coolt nu.

Vilken lycka med lilla bebisen! Ljuvliga bilder.

Kram!

Anna S sa...

Jag gillar också svartvitt. Och hösten är favoritårstiden. Jag tycker att det är vackert när trädens grenar saknar löv.
Vackra bilder. Just dimma bland träd blir så trollskt på något sätt. Jag älskar den klara höstluften också. Stor kram tillbaks! Anna S

HönaPöna sa...

Precis sådär är hösten som vackrast... jag njuter av årets skiftningar, varje årstid har så mycket att ge.
Vackra foton, som alltid :-)

Fru Eriksson sa...

Wow...Fantastioska foto,sagolika & magiska ♡ ...
/Kram

Pia sa...

Vilken fantastisk fotograf du är! Snubblade in här och är helt stum av beundran. Mixar man då det med din text så har man fått ännu en blogg man "måste" besöka :)
Ha en härlig dag!
//Pia

Therese sa...

Vakkert, som alltid. Kanskje du ville ha delt noen fototips på bloggen? Det hadde vært kult.

I dag har jeg hørt ferdig lydboken "En mann med navn Ove" og jeg er varm i hjertet og håpet på en måte at boken aldri ville ta slutt. Så fint skildret om hvordan et liv blir formet, om å se bak den mutte fasaden og hvor fint livet kan bli hvis man slipper opp. Takk for ett veldig godt tips.

LÁrt de Vivre sa...

Det är vackert med svart vitt, det blir på något sätt mer dynamiskt och naturen ger oss så mycket vackert att titta på. Visst denna delen av hösten är riktigt skön och nu ska det bli höströjning ute på kolonin.

Mysigt med babyträff & grattis till dig som moster

Kram Kajsa

majamyra | It´s all about the details sa...

Magiskt vackert! Fullkomligen älskar dina svartvita foton, mer sånt :)
Har också fotat ute i svartvitt, spindelnät i dagg.
Det doftar höst tror jag minsann.
Kram
Lisa

Kia sa...

Underbara bilder! Älskar svart/vita bilder. Ger en helt annan känsla.

Ha det toppen!
Kram Kia

Mamma C sa...

Älskar svartvita kort.
Kram mamma C