Sista dimman

Jag vet inte, men kanske är de sista bilderna på dimman tagna för i år.
Nu kom kylan, då försvinner bland det bästa jag vet ett tag.

Tidig morgon, jag och hunden i dimman.
Den där fukten som gör att håret blir blött och lockigt.
Imman på glasögonen.
Och tystnaden i en storstad.
Den är magisk på ett annat sätt än på landet.
Tomma gator inbäddad i dimma.



Kanske är det dom sista för i år.
Varje årstid har något speciellt.
Det här är en av anledningarna till att jag älskar hösten.
Dimman...

Mjuk dag/Kram Hannis

18 kommentarer:

Anonym sa...

♡ⓚⓡⓐⓜ

Louise

Flower of Fame sa...

Vilka fantastiskt magiska bilder på dimman. Förstår din förälskelse i den. Ha en fin dag Keam Pernilla

HönaPöna sa...

absolut magiskt på ett annat sätt... jag minns när jag bodde i stan och älskade åka till jobbet tidigt innan staden vaknade så man kunde höra fågelsången :-)
Ha en härlig dag, här öser regnet ner och jag tänker att det finns bättre dagar att vara förskollärare på!

Kia sa...

Så härligt mystiskt! Man kan nästan höra grådvärgarna i bakgrunden. :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Rost och rädisor sa...

Javisst är det magiskt och du har fångat känslan väl.
Fördelen med att ha hund är ju att komma ut i alla väder och det kan jag sakna såna här morgnar. Fastnar istället inomhus och med skrivbordsarbetet.

Allt gott
Anette

Pia sa...

Åh vilka underbara bilder! Du har verkligen fångat just det där! Det där som gör det så magiskt och trollskt, antingen det är i storstan eller på landet. Det där mjuka lena.
Önskar dig en härlig dag!
Kramen

bara anna sa...

Så myyysigt!
Kram

Choices by Annie sa...

Fantastiska bilder, ja dimman är fantastiskt. Jag tror att jag älskar alla våra årstiden men hösten är storslagen på något sätt.

Här ska laddas upp med nya teer imorgon och jag ska gräva upp mina mjuka sköna strumpro som ligger längst ner i strumplådan;)

Fin dag till dig
Kram
Annie

LÁrt de Vivre sa...

Dimma så mystiskt, omsvepande vackert...förstår din facination...stavas det så??...äsch, du vet....

Stor varm kram & ha en fin dag
Kajsa

LÁrt de Vivre sa...

...glömde...skitcool säck kruka!!!

Kram Kajsa

Sofia - Strawberry Dreams sa...

Ja, dimma är magiskt och ger vackra bilder :). Och hua burr vad kallt det har blivit helt plötsligt då.

Villa Freja sa...

Jag föredrar dimman många gånger hellre än kyla. Hatar att frysa. Kram.

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Hej hej Hannis
Nu hittade jag till dig...kul med ny blogg :) Lycka till !
Kram på dig från Maria

a kitchen in the country sa...

Fantastiska bilder Hannis. Ren och skär magi. Och jag kan bara nicka instämmande, för även jag älskar dessa dimmiga morgnar. Att rulla upp gardinen och se älvorna dansa i en vild dans på åkrarna omkring oss. Så galet vackert. Mina luftrör protesterar dock vilt mot dimman men jag försöker slå dövörat till och bara njuta. Av allt det vackra som omger oss. Här och nu.

Ta hand om dig du varma.

Kram

anettan sa...

Du har verkligen fångat magi i dina bilder. Kram Anette

wintwig´s sa...

Du är dimmornas mästarfotograf. Om jag får säga vad jag tycker. Och det gör jag. /Kram på dig!

Finurliga Fröken sa...

Nej! Jag vill ha mer dimma! Jag har inte hunnit fota den än. Men efter att ha sett dina bilder känner jag att de kan ändå inte bli vackrare. Kram

På Selmas gata sa...

Jag håller med de som skrivit innan; underbara bilder! själv älskar jag hösten mer än någon annan årstid (även om snöfylld vinter ligger som god tvåa) det är något med den där klara luften som brukar kännas i oktober ungefär. Då brukar det bli lite lättare att andas tycker jag.

Jag läste nu om dina känslor, dina knutar och även om jag ju inte önskar dig annat än glädje så tycker jag att det är så starkt och viktigt att du berättar även om det som inte är så glatt. Jag önskar att jag hade din förmåga att gråta bort knutarna, och din förmåga att beskriva dem. För just nu växer de på insidan av mig, så känns det. Och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna gå vidare. Då känns det fint att läsa det du skriver, läsa om annat än bara det ytliga som så lätt blir när man som jag mest läser inredningsbloggar. Så stort tack och varm kram till dig för det du gör genom dina ord.