Sån är jag

Den där rensningen...går lite överstyr.
Dagen innan min syster ska komma så börjar jag vända upp och ner 
på hemmet. Det var så skönt att rensa skåpen så jag fortsatte typ.
Det kändes som att det kom in luft.
Och att jag fick energi, kreativiteten knackade på.
Nåväl, nu är det min syster.
Hon är van vid mina ryck.
Det är för övrigt dom flesta i min närhet.
Sån är jag bara.

Så, bilder från kaoset.


Den där soffan av plankor jag byggde har jag tagit bort.
Jag tänker att det är dags för mysets tid.
Att komma hem ska vara som att kliva in i bomull.
Och väcka lusten att krypa upp bland kuddar och läsa.
Om det är en bra idé återstår att se.

Nu, fredag.
Och en fin sån till er.
Kram Hannis

12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Ditt lilla kaos ser bara mysigt ut. Inte alls kaosigt. Ha en fin dag och träff med din syster. Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Om det där är kaos så är du välkommen när jag rensar bland gamla saker som är intryckta i skåpen :-)
Ha den finaste fredagen!

wintwig´s sa...

Ser ändå ut som ett ganska mysigt kaos.
Fin fredag till dig! /Kram

Helén i Vilrummet sa...

Visst är det kul med förändringar och rensningar, men det får inte gå överstyr ;-) ha ha. Jag hoppas du blir nöjd med myset.
Kram Helén

Pemsplatser sa...

Organiserat härligt kaos:) en fin fredag till dig! Kramar Emma

Kia sa...

Ombyte förnöjer och rensning är skönt! Man mår bra av att få slänga ut lite ibland.
Önskar dig en toppen helg! Ikväll blir det nattåg, du-dunk du-dunk......

Kram

På Selmas gata sa...

Du lyckas då med att få även en rensning att se vacker ut:) Själv är jag hopplöst och fastnar i allt, läser gamla tidningsartiklar jag sparat, etc.

och du är så klok, som alltid; "Att komma hem ska vara som bomull". Det tänker jag ofta på. Att mitt hem när jag växte upp var allt annat än bomull. Det där hemmet som var som bomull tillhörde istället min bästis, dit tog jag min tillflykt så ofta jag kunde. Och nu när jag själv är vuxen så jobbar jag hårt för att mitt eget barns hem ska vara fyllt av den där bomullen och jag tänker att kanske kan vårt hem en dag vara ett annat barns fristad precis som jag hade ett...

Ha en härlig systerhelg!:) Kram/tanja

Anna S sa...

Härligt att rensa ut och göra plats för nytt! Jag gör ofta små minirockader här. När jag börjar känna att jag stagnerar och känner mig kvävd av saker så åker de undan. Det brukar bli kaos här med när jag satt igång..och timmarna försvinner. Kuddar och myshörna på golvet verkar härligt!

Jag träffade en gammal vän i veckan och vi tog hämtmat på kvällen. Båda fick nån mild form av matförgiftning, båda vaknade vi på natten och mådde illa. Det gick över för min vän, men jag blev helt slut och har sovit i 1 och 1/2 dygn. Mår inte illa nu, och behövde vila.

Det att rensa ut och hitta saker ,brev mm från förr är både bra men ofta väldigt jobbigt för mig. Det finns personer som jag mår bäst av att inte tänka på. För att de gjort mig illa. Har hittat teckningar av och foton på mig som liten som är bra att ha men de är inte upplyftande.

Hoppas att du och syrran har det bäst! Kramen

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej kära du.
Rensning är bra för själen tror jag för varje gång jag rensar så mår jag otroligt bra!
Hoppas allt är bra med dig och att du får en underbar helg!
Kram kram
Jessica
Ska visa en bild på Ingefäran snart, den växer för fullt :)

Melody and M.E sa...

Det där var inte mycket till kaos! Det blir nog värre när jag ska hem och vända upp och ner på vårt Skånehus! Hos dig ser det bara mysigt och mjukt ut!
Önskar dig en riktigt fin helg!
kram M.E

Finurliga Fröken sa...

Så där är jag också. Jag kan börja städa lite eller rensa skafferiet för att sen råka ändra om i både lådor och skåp och möblera om. Nu stoppar kroppen ofta mig men jag älskar att göra de. Kram

franmyllan sa...

Ett mysigt kaos tycker jag ;)
Kram Sara