Ringblomssalva

Jag har börjat byta ut en del av mina produkter till kroppen.
Olika oljor som känns som ett bra alternativ till diverse krämer.

Det här ska jag roa mig med ikväll.
Göra egen ringblomssalva.
Ringblomssalva är bra för många saker.
För min egen del så är det där med torr hud.
Så jag testar att göra själv, med ett startkit den här gången.


Bivax, sesamolja, lavendel för lite doft och ringblomsextrakt.
Allt är ekologiskt.
Blir bra att starta helgen med lite pyssel.

Fin helg till er!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag håller med dig om att förändringar stärker.
Just för att man tvingas möta sig själv.
Det kan vara läskigt och smärtsamt men när man kommer igenom
det så har det varit värt varenda rädsla.
Så hoppas jag att du får en mjuk och fin helg!
Kramen

10 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så häftigt att du gör din egen ringblomssalva. Det är en bra salva. Har en som jag har köpt på hälsokost. Ha en fin fredag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kan inte bli annat än bra, du vet ju precis vad du blandar i. Är nog mycket jox i cremer man köper.
Ha en fin helg
Kramar/AM

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Säger det samma att det kan ju inte bli något annat en bra.
Hoppas att allt är väl med dig.

Helg igen , min jobbar helg men mys blir det ändå ;)

Ta hand om dig vännen !


Kram kram

Anna S sa...

Åh, Ringblomssalva, och du gör den själv! Vilket kul projekt! Jag har också köpt sån på hälsokostaffären nån gång. Jättebra mot torr hud. Jag får lätt torr hud på vintern. Kommer bli gott med lavendeloljan i. Jag gillar den doften. Jag blir mycket påverkad av olika dofter. Lavendel lugnar i alla fall.
Tack! :-) Fin och mjuk helg till dig med! Jag skulle vilja sova vidare då det blev sen sömn här. Under en ny fuskpälspläd som ska vara isbjörnsimitation. Sover med det mjuka mot kroppen. Ska iväg och träna snart. Kramen härifrån!

Helén i Vilrummet sa...

Oj vad duktig du är! Lyxigt med egengjord salva.
Kram Helén

Kia sa...

Hoppas den blir bra!
Ha en toppen helg!
Kram Kia

choicesbyannie sa...

åååå ringblomssalva, så fantastiskt roligt. Nu påminde du mig om att odla ringblommor till nästa år,)

fin kväll till dig
Kram
Annie

Pemsplatser sa...

Men vad häftigt. Det låter jättehärligt:) Kram till dig

En Vacker Vardag ♥ sa...

Åhh vad skoj att göra egen. Har tänk flera gånger att göra egna saker men det har inte blivit av. Finns en sida som heter organicmakers tror jag. Där det finns recept och råvaror. Varit in där och tittat!! Ha det gott. Kram

wintwig´s sa...

Det är något speciellt med hemmagjorda salvor. Själv har jag inte gjort det. Men jag köper gärna av väninnan som tillverkar sina egna krämer och salvor. Och speciellt Ringblomssalvan tycker jag mycket om.