Janis är hemma

Som ni vet så är jag galen i Janis Joplin.
I flera år har jag letat efter svart/vit plansch på just henne.
Det finns en uppsjö i färger men det vill jag inte ha.
Men nu så...

 Och i Janis hörna passar hög hatt och fjädrar.
Jag visslar nöjt just nu.
Och sjunger, inte lika bra som Janis.
Men jag sjunger i alla fall.

Kramen Hannis

Ps. Anna.S, jag tror också på kraften i symboler.
Tror många kan finna tröst i dom när livet är tufft.
Skönt med en hemma-helg.
Men behöver båda delarna i livet.
Kramen till dig!


11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Fin din Janis hörna blev. Ha en fin dag Kram Pernilla

Rost och rädisor sa...

Gillar din Janis hörna!

Tänkte tipsa dig om nåt som heter Bokashi. Det är en kompost som man har inomhus till köksavfall i en sluten hink. Blir superfin kompost att använda till blomjord eller balkongen och perfekt om man bor i lägenhet eller inte vill investera i varmkomposter.

Ha det gott
Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Efter alla år med bloggen börjar jag lära mig vad du gillar, den skulle jag kunna peka ut till dig lätt. Blev jättefint.
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Klart en favoritsångerska ha en egen hörna!
Du är underbar!
kram M.E

Villa Freja sa...

Prefekt! Vilket fynd. Förstår att du är glad. Kram.

Anna S sa...

Det är så kul när man hittar något man spanat efter en längre tid. Din Janis-hörna är jättefin! Gillar arrangemanget med provdockan med hatt och annat!
Snygg dekoration av smycken på hatten, dessutom.Har nog inte sett en sådan tidigare.

Ja ,absolut, jag tror också att man kan finna tröst och kraft i symboler.Själv har vissa symboler motsatt effekt på mig. Men det har sina förklaringar. Tror att man behöver känna sig del av världen, att man har ett sammanhang i livet, oavsett vad. Det saknar jag lite nu. Det blir även att den där tron på och känslan av något större blir lidande, och då mår jag inte bra alls. Tror att jag kommer hitta fram ändå.

Här skiner solen idag. Hoppas att du har en fin tisdag med gubbsen på jobbet,jobbarkompisar, hunden, Janis J hemmavid och allt. :-) Kram!

Pia sa...

Oh lord want you buy me... Vilken helt fantastisk hörna du har gjort!! Sån vill jag också ha ;) Den hade tyvärr inte riktigt gjort sig här i vårt virr varr till hem. Sådana fynd kan glädja en i veckor så fortsätt sjung och dansa!
Kramen

anettan sa...

Jätte fint. Sjung på bara... Kram Anette

Mamma C sa...

Den som söker han finner. Och du är rätt så bra på det vad det än gäller.
Kram Mamma C

Livskrafter sa...

Fina fina Janis...hon ser verkligen ut att trivas hemma hos dig. Vackert
kram
E

Therese sa...

Dette er så vakkert! Du har stylet det perfekt og jeg har tenkt på bilde mange ganger etter at jeg så det da du postet det.