Höstkväll

Det blev en höstkväll igår.
Lite sådär mera grått, kalla vindar.
Men inne var det varmt.
Jag tände ljus överallt.
Och förberedde middag för en syster som satt på tåget på väg hit.
Jag är lite kär i just den där biten med att förbereda.

Musik, tända ljus och vimsa runt med servetter och glas.
Ställa fram en liten present.
Mysa till det.




Hittade min silverslev från gammelmormor.
Så den åkte fram till grytan.
Sen rabarberpaj till efterrätt.

Jag tycker om dom där kvällarna.
När man hör vinden ta i lite extra utanför.
Det gör liksom ingenting när man sitter och pratar om livet.
Och äter gott.

Idag åker jag till Stockholm igen.
För att pussa på det där lilla livet.
Och på min andra syster.
Den här veckan alltså, bebiskärlek och lycka.
Lyckligt lottad minst sagt.

Vad gör ni idag?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, Det är lustigt hur vi har samma tanke ibland.
Jag kände mig dränerad på energi, du vet på ett sånt sätt
att när man öppnar ett skåp så blir man trött. Ingenting
blir egentligen gjort. Då började jag rensa.
Känns skönt så jag ska fortsätta!

Och jag fattar det där med människor från förr.
Jag har kastat allt som väcker smärtsamma minnen.
Sånt ska man inte ha kvar.

Hoppas att du har fått vila nu och får en fin lördag.
Stor kram!



11 kommentarer:

Melody and M.E sa...

På Idrefjäll var det igår kväll en helt fantastiskt solig sensommarkväll! Så olika vädret kan vara i vårt avlånga land! Vilken lycka att få umgås med systrarna
och så få träffa lilla pyret igen! Kan man hoppas på flera babyfoton?
Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram M.E

Choices by Annie sa...

Ser ut som om ni hade det mysigt du och din syster. Härligt att få dofta på bebis igen, de doftar verkligen underbart de där små.

Här blir det en dag i trädgården ska bli skönt att äntligen få höstat.

Fin dag till dig och du de där valet... det kommer onekligen bli spännande.
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom servetterna med ditt tryck på är jag väldigt förtjust i, tala om ifall du tröttnar på dom... Blir en bra helg för dig, många fina möten.
Kramar/AM

HönaPöna sa...

så härligt det ser ut... det är nåt visst med just själva förberedandet.
Förhoppningsvis åker jag på magnetröntgen idag, vi får se helt enkelt.
Fin lördag önskar jag dej!

Jennica... sa...

Det är mysigt att fixa och dona när man ska nära och kära på middag, det tycker jag med! Tycker den biten är roligare än matlagningen! :)
Kram Jennica

Mamma C sa...

Jag gillar också att få fixa till nära och kära ska hälsa på. I morgon kommer min klan hit. Men idag är vi barnvakt åt minsta barnbarnet. Så jag styr lite mellan sovpauserna som Lilleman tar. Ha en fin lördag.
Kram Mamma C

Anci sa...

Det är samma hos dig som med hösten. Det är en mysig känsla och ett lugn. Det gillar jag !

Kram
Anci

Flower of Fame sa...

Så mysigt att få träffa babyn igen. Njut! Ha en fin kväll Kram Pernilla

majamyra | It´s all about the details sa...

Höstmysigt när vinden viner och man tänder ljus!
Sv: Vad kul att du fastnat för Vikings, eller jag menar besatt haha. Jag förstår det också, för jag är också besatt både av serien och musiken. Vann inte på hästarna idag :(
Kram!
Lisa LM

Anna S sa...

Hejsan! Ja, precis så :-) Den där känslan av stagnation,att sitta fast i en långtråkig känsla där man inget kan göra botas bäst av att flytta på ting och rensa ut om man kan. De nya energierna blir för mig påtagliga efter en sån rush.

Idag har jag flyttat in lite saker i klädkammaren (som behöver röjas ut igen,kommer ju inte in), och föeberett för att sätta upp mikron på väggen. Sen sovit på eftermiddagen.

Så kul med den gamla soppsleven! Helt rätt att använda till vardags!

Så trevligt med besök av din syster, att ni får spendera kvalitetstid. Ha det så fint hos din andra syster med Lilla en. Kram!

Pia sa...

Du skriver så härligt! Man riktigt känner det där höstmyset och hur du tassar runt och fixar och donar. Hoppas att du får snosa riktigt rejält på det lilla underverket!
Ha en fortsatt fin kväll!
Kramen