En säck blir en kruka

Ni är i särklass de finaste läsare man kan ha.
Så ödmjuka och värmespridande,
Tack!!
Och till Anso, Gunilla och Louise, 
det värmer så att veta att ni tassar runt här!
Stor kram till er!

Så var det den där säcken.
Hos en gammal bloggvän som numera huserar på instagram istället,
vann jag för en evighet sen en säck. Blågrå, lite sliten.
Sånt går jag igång på.
Efter flytten (ähum, 2 år sen den skedde) så har jag letat som besatt.
I kartonger som står hos vänner, i garderober och för säkerhets skull
även bland sommarkläder. Men icke! Sen började jag att rensa.
Och bland tygerna som legat framför mig låg den.

Nu får den vara en ytterkruka.
Till citronträdet som är lite deppigt efter flytten in.


Så nu ska jag då bara sy något av den gråa mockan.
Kommer ni ihåg den?
Den ska få bli överdrag till den vita puffen istället för kuddar.
Så den matchar krukan.
Saker och ting behöver tydligen ligga till sig i det här hemmet.

Kram till er!

Ps.Anna.S, man ska vara snäll mot sig själv.
Så länge medicinerna behövs så är det så.
Det är viktigt att göra precis som du gör.
Lyssna på sig själv.
Du har så mycket kloka tankar som du delar med dig av.
Jag nickar ofta igenkännande!
Som det här med att vara uppkopplad.
Alltid nåbar och en massa intryck som sköljer över en.
Roligt men i lagom mängd.
Hoppas att du får en fin dag idag!
Kramen

13 kommentarer:

wintwig´s sa...

Perfekt till det fina citronträdet.

Flower of Fame sa...

Så fin krukan blev. Så enkelt och ändå så fint. Ha en fin dag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Du är så påhittig! Härlig kruka det blev!
Det ska rensas hårt hemma i mina skåp inför flytten första 1 december så jag hoppas att jag kan vara lika
påhittig och ta tillvara saker som kommer fram!
kram M.E

Kia sa...

Hej allt bra?

Fin krukan blev! Kul att saker kommer till användning och inte alltid till det som det ska vara till.
En tokig valp har vi hemma! Minst sagt. Tycker nya människor är läskiga men annars är det bus. Mannen säger att hon kommer nog bli lite jobbig. :) Sprang som en tok under mig när jag gjorde plankan igår. In under min mage och ut mellan mina armar, runt runt. Tillslut skratta jag så mycket så jag inte kunde stå kvar. När jag sen ligger på rygg på golvet och ska göra situps hoppar hon upp på min mage. En utmaning att träna...

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Choices by Annie sa...

Men så fin. Tänk sådan lycka när man hittar något man inte hittat innan;)

Ser fram emot att se vad du tillverkar av moccan.

Fin dag till dig
Kram
Annie

Finurliga Fröken sa...

Men så vackert!

anettan sa...

Så fint och vilket fint citronträd. Kram Anette

Nyanser av vitt sa...

Så fint Hannis
Kram

Anna S sa...

Så fin krukan blev med tygfodral! Stiligt.! Javisst, kommer ihåg kuddarna i mockatyg! Det kommer bli en jättefin puff som matchar krukan!

Jag gillar också att göra saker av vad jag redan har. Göra om, ändra och fixa efter humör och känsla.
Just nu är jag mycket inne på att köpa kuddar. Hittade en igår med ett damansikte på ,som jag inte kunde motstå.

Idag är en fixa-hemma dag. Har bytt två glödlampor som gjort sitt, och nu fått bättre ljus i badrum och hall.

Ska fortsätta att måla ett lågt bord som jag har till TV´n , nu när sängen står direkt på golvet. Så att jag ser TV´n lättare från sängen.

Gillar verkligen den där kalkfärgen du tipsade om! Har målat en hög svarvad ljusstake i en djupgrå nyans, och bordet blir pärlgrått.

Tack för dina ord om att jag gör rätt som känner mina känslor och är i det som är. Det finns de runt mig som själva inte vågar ta tag i sitt eget som försöker att få mig ur det.. men jag vet att det inte funkar. Har försökt förtränga alltför många gånger för att veta att jag ändå kommer tillbaks till Det som är. Men inte sagt att jag deppar för jämnan, det orkar jag inte. :-) Utan det är mer att möta mig själv där jag är. Kan förstå att det är provocerande för några i familjen som inte alls har lust eller kan göra detsamma.

Stor kram till dig !

Mamma C sa...

Blev ju kanon med säcken runt krukan.
Kram mamma C

Åse sa...

Så fint det blev med säcken, säkert kommer citronplantan att bli glad igen när den får bo så fint. Kram Åse

HWIT BLOGG sa...

Ja det var verkligen snyggt! Det gillar vi!
Alltid lika kul att kika in till dig...
Önskar dig en skön höstvecka, här på ön är det iskallt och blåsigt, det är HÖST!
Varm kram,
Titti

VisaLiza sa...

Ibland är det nog så att saker behöver ligga sen stund för att de skall hitta riktigt rätt. Jättefint med citronträdet. Kramar Liza