Dom där söndagarna

Med undantaget från några tavlor som spikades upp,
 så var söndagen väldigt lugn. 

 Med te bredvid sängen läste jag om en av mina idoler, Mankell.
En fantastisk författare men också en engagerad människa.
I rättvisefrågor.
Jag gillar honom.

 Mellan tidningar och te dök jag ner i böckerna.
En annan av mina idoler...
Sara Lidman.
Hon skrev på ett sätt som för mig är en gåva.
Har ni läst något av henne?
Bara språket är en skön resa.
Så var söndagen.
I mys och vila.

Nu ska jag in i den raka kontrasten mot mitt privata liv.
Arbetet med grus och jord.
Där är jag liksom en annan.
En "snabba beslut" människa i ett ständigt högljutt rum.
Jojo, kontraster är grejen det.

Kram Hannis

15 kommentarer:

anettan sa...

Det låter som en riktigt skön söndag. Avkoppling, precis som det ska vara. Önskar dig en fin start på veckan. Kram Anette

Good Enough sa...

Du hade en lika lugn söndag som jag. Skönt! Ha en fin vecka.

Kramen /M

Flower of Fame sa...

Så härligt med en sådan söndag. Man behöver dem dagarna. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

skönt med lugn söndag, som en bra start på vad som ska komma. Här har vi alltid vilodag på söndagen... och jag tycker det är fint. Att ta det lugnt, eller bjuda hem vänner som vi gjorde igår. Att ha tid för varandra. Jag gillar söndagar.
Underbar start på veckan till dej med!

Hemma på Sjuan sa...

Låter som en härlig söndag! Här var det fullt upp från klockan 6 på morgonen men jag siktar in mig på en lugn söndag denna veckan :)
Hoppas du får en bra måndag trots kontrasterna, kram Suss

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon vännen !

Jag gillar söndagar jag med .
Visst är det ett viss lugn med dom och en söndags tupplur är ett måste.

Låter och ser ut som du hade en riktigt härlig dag.

Hoppas att dagen som denna blir det också trots den kontrasten :)

Ha det gott ! Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon vännen !

Jag gillar söndagar jag med .
Visst är det ett viss lugn med dom och en söndags tupplur är ett måste.

Låter och ser ut som du hade en riktigt härlig dag.

Hoppas att dagen som denna blir det också trots den kontrasten :)

Ha det gott ! Kram

Melody and M.E sa...

Visst har jag läst något av Sara Lidman och Mankell gillar jag också! Författare som ger intryck inte bara genom sina böcker, utan även för sina åsikter!
Kram M.E

Pia sa...

Vilken härlig söndag! Längtar ibland efter det där lugnet ;) Men det kommer väl en gång igen. Sara Lidman har jag faktiskt inte läst, det måste jag sätta upp på attläsalistan. Mankell är en fantastisk människa och författare.
Önskar dig en härlig vecka!
Kramen

Kia sa...

Skön söndag!
Jag tillbringa eftermiddagen i handbollshallen. Kom hem till lagad mat och uppvärmd bastu.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

ami sa...

Din söndag var min dröm söndag!

Mamma C sa...

Det där är härliga söndagar. När det går i en lugn och behaglig takt.
Kram Mamma C

Huset på Backavägen sa...

Åhh nu har jag läst ikapp. Du skriver så levande så jag riktigt känner hur du halvspringer in på BB för att se ett mirakel. Du är fenomenal på att fånga känslan i allt du gör både med ord och bild!
Kram Anki

Home2tiny sa...

De där sköna, lata söndagarna, de är bara bäst. Mankell är en favorit även om jag inte läser lika mycket som förr. Hoppas du haft en bra start på veckan. Kramisar Tina

badtant.bloggo.nu sa...

Hej. Vilken underbar skön Söndag du har haft. Så klokt att helga vilodagen.
Nu kör vi igång en ny vecka så det snart blir helg igen.
Kram på dig.