Den där skrotsamlaren...

Det är jag det!
För en vecka sen så hittade jag den här på en promenad.
En sliten tygbit med en elefant på.
Jag hängde den på en gren för att jag tänkte att någon annan kanske
letade efter den. En väninna till mig höll på att skratta ihjäl sig.
Hon undrar vem f.. som skulle vilja ha den förutom jag då...

I alla fall, häromdagen så såg jag att den hängde kvar.
Och då tog jag den med mig.
Och jag pep av lycka.
För den här ska sys fast på tyg, linnetyg.
Kanske blir det ett kuddöverdrag eller en morgonrock.


Nu är den tvättad och ligger och väntar.
Alldeles operfekt och sliten.
Såna där små saker gör mig lycklig!

Och tack för era tips och tankar!
Det är fint att ni delar med er.
Kram Hannis

13 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fint det kommer bli kan se dig framför mig när du blir så glad över din lilla tygbit. Den gör sig fin på foton också. En fin dag till dig Kram Pernilla

anettan sa...

Lycka att ha den förmågan att kunna se något vackert som ännu inte skapats. Jag önskar jag kunde det..... Kram Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den är fin! Och jag är övertygad om att du hittar på något med den som blir supersnyggt.
Kramar/AM

Therese sa...

Den er vakkert, din type vakker og jeg er sikker på at den vil passe perfekt inn uansett hva du lager av den.

Gårsdagens innlegg var så mange ord at når jeg var ferdig med å lese var det det tomt for energi, men jeg tenkte på hva du skrev i løpet av dagen. Jeg syns du er flink! At det har vært en strevsom reise for deg er jeg ikke i tvil om, men den formet deg ekstra fin også.

Min erfaring er at jeg har lært meg at tiden hjelper, det gjør ikke noe om alle løsningene ikke er på plass før jeg endrer noe.. Det blir bra nok uansett etterhvert.

Jeg er glad for at møtet ditt gikk bra, håper det gir deg bedre dager.

Melody and M.E sa...

Känner igen mig här! Jag brukar också hitta små saker som jag blir så där förtjust i. Mannen i mitt liv är inte lika förtjust när jag plockar hem små strandfynd som han kallar skräp.
Fast din elefant vinner över mina små fynd.
Kram M.E

Choices by Annie sa...

Hi hi hi då är vi skrotsamlare båda två. Fantastiskt fin tygbit, förstår att du plockade upp den:)
Fin dag till dig
Kram
Annie

bara anna sa...

Du är härlig du!

Kia sa...

Jamen då kom det till nytta! Kommer nog bli bra det där.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Små skatter ska man ta vara på...kom helt plötsligt att tänka på "Dunderklumpen" en film som Beppe Wolgers gjorde för måååånga år sedan...en skattkista var i fokus, någon trodde att den innehöll massor av pengar, men den innehöll ett barns skatter...https://www.youtube.com/watch?v=E69FxSUi_aE
Kram,
Regina

Anna S sa...

En sån jättevacker skatt du hittat! Den passar ju dig som handen i handsken! Jag hade gjort som dig och hängt upp den om dess ägare gick runt och letade efter den. Och sen tagit den som min om den var kvar. Jag gillar också udda saker att göra något annat av. Som blir personligt och förmodligen bara finns en av. Lappen kommer passa fint där den sitter sen. !

Det med förändring och hur man tacklar det är intressant. Jag tror att förändringar och motgångar gör en starkare. För att man tvingats möta sig själv i det. Det kan kännas hopplöst om det tex är en kris. Men om man lyckas hitta vägar att stå ut och sätta den ena foten framför den andra. Klara att inte ge upp så kommer det finnas människor där och insikter som gör att man finner lite ljus. Och orkar fortsätta lite till,andetag för andetag.
Förändring kan vara så mycket..allt från dramatiska förändringar till att välja att göra något annorlunda varje dag, till att ändra gamla tankegångar som man är trött på. Det kan ändra ens känsla också.

Kramen till dig! :-)

Jennica... sa...

Den kommer att passa dig perfekt vart den än hamnar! Hoppas vi får se resultatet när det är klart. :)
Ha en fin torsdag,
kram Jennica

Helén i Vilrummet sa...

Vilken tur att just du hittade lappen, så den kommer till användning igen.
Kram Helén

HWIT BLOGG sa...

Den lappen låg nog där och väntade på dig...den var fin! Vilken tur att du hittade den...
Läste precis ditt tidigare inlägg...väldigt intressant och tänkvärt!
Ha en sagolik vecka!
Kram Titti