Den där salvan

Ringblomssalvan är nog det i särklass skönaste jag provat.
För torr hud.
Och jag har provat en del genom åren...
Det kan vara så att det är det, att jag gjort den själv som spelar in.
Och att jag vet vad som är i den.
 Den kräver att man smörjer ordentligt.
Både bivax och sesamolja gör att den är hyfsat fet.

Nu står en burk bredvid sängen.
Innan jag somnar smörjer jag in händerna, benen och fötter.
Att ta hand om sig själv fem minuter innan man somnar.
Det är sånt som gör att jag sover bättre.

Nu, ny vecka.
Bra start på den till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, det är ganska meditativt när man sitter 
och pysslar med trådarna. Så är det lite kul att se
mönstret växa fram. Finns många att prova så jag
kommer nog att bli tjatig på den fronten=))
Hoppas att du får en mjuk start.
Kramen

13 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så häftigt med sin egen salva. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Egen salva? Låter som ett bra tips och 5 minuter ska vi absolut unna oss själva. Bra start till dig oxå, kram Suss

Melody and M.E sa...

Synd att jag inte har några ringblommor i min trädgård för det vore roligt att vara härmapa och göra en sådan salva! Du inspirerar som alltid!
Drömfångaren i förra inlägget är bedårande!
Önskar dig en riktigt fin start på veckan.
Kram M.E

Pemsplatser sa...

Oj så härligt! Och extra bra att ha gjort den själv såklart:) Blev lite sugen på att testa själv faktiskt:) Kram och ha en fin dag.

HönaPöna sa...

Underbart med egen salva där man känner till hela innehållet... Ringblomssalva funkar kalasbra på självsprickor, borde nog skaffa mej en burk.
Skön måndag till dej!

Fru Eriksson sa...

Härligt ♡ ...
/Kram

Helén i Vilrummet sa...

Klart det känns extra lyxigt med hemmagjord salva. Kan tänka mig känslan.
Stort GRATTIS till dig, moster! Jag är själv moster och har inga egna barn. Så det känns speciellt att vara moster till någon. Nu är min systerdotter 19 år, men jag är fortfarande moster :-)
Kram Helén

LÁrt de Vivre sa...

Kan du inte skicka över receptet, det verkar ju hur bra som helst. Och man behöver den omsorgen av sin egen hud.

Ringblommorna har blommat intensivt iår, vackert både i salladen och på det dukade bordet...men en salva hade ju varit kul att testa. Satt ganska nyligen och bestämde vad som skulle odlas nästa år i lådorna och var ...och ringblomman ska vara med nästa år igen, för den har vi haft mycket nytta av

Kram Kajsa

LÁrt de Vivre sa...

Glömde ju berätta ...de simmade från Kastrup till Salthomen, sen sprang de över ön, sen forsatte de att simma...och när idén tändes för ett år sedan så var ingen av dem några goda simmare, så de började med att ta simlektioner....G A L E T

Kram Kajsa

Kia sa...

Du kanske var medicinkvinna i tidigare liv!? :)
Min svärmor tror jag varit häxa. Vet inte om jag ska ta det som något positivt. :)

Fin drömfångare du gjort åt lilltjejen.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Therese sa...

Du, jeg som ikke er noen typisk SPA dame får lyst til å dra på spa av bildene dine, så delikate. Du er dyktig!

Jeg må være uten medisiner i 4 uker, så skal jeg gjennom tester og undersøkelser før jeg skal få medisin eller placebo før jul. Det er så mange som drømmer om en slik mulighet at jeg syns det er vanskelig å snakke høyt om det. Det føles nesten som å ikke dele maten sin med noen som er sultne - om du forstår. Jeg er uendelig takknemlig for muligheten til å delta, selv om jeg skulle få placebo.

Jeg håper "brikkene" dine begynner å falle på plass og at du får tatt vare på helsen og får bedre dager. Klem

wintwig´s sa...

Det är viktigt att ta hand om sig. Och det måste kännas lite extra speciellt att kunna göra det med egenhändigt tillverkade produkter.

Jennica... sa...

Det där gillade jag....5 min att ta hand om sig själv lite extra innan man somnar....känns bra! Det tar jag till mig!
Kram Jennica