Den där lilla

Jag tänkte att ni skulle få se den lilla vi har i familjen.
Den där lilla som gör att jag får kramp i hjärtat.
Kolla handen...
Vi har en pågående meditation här.


Jag är inte ett dugg objektiv som ni vet.
Hon har burits av en av dom som bor i mitt hjärta.
Och nu bor hon också där.

Varje morgon går jag förbi ett av korten på henne.
Pussar på kortet och säger:
Mosters myra!
Okej, hon är lite större än en myra men ändå.

Jag förundras alltid över den där kärleken.
Den omedelbara.
Precis som jag gjorde när brorsbarnen föddes.
Men känner dom inte, vet inte vilka dom är.
Men rakt in i hjärtat går dom.
Och tar den största platsen.
Villkorslöst.
Det är verkligen livets gåva.

Kram Hannis

Ps. Anna,S, visst är kalkfärgen bra!
Det blir den där matta ytan som jag älskar.
Låter väldigt snyggt med kudden!
Brukar falla för ansikten=))
Hoppas att du får en bra dag idag!
Kramen



21 kommentarer:

HönaPöna sa...

Så fint du skriver... ja, det är en märklig kärlek, men stark. Fint att få tillhöra varandra.
Önskar dej en skön dag!

Flower of Fame sa...

Vilka fina bilder. På mitt jobb heter minsta avdelningen till ettåringarna just myror. Det är så passande till de allra minsta. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en fin ren stark kärlek, man drabbas som blixten.
Kramar/AM

wintwig´s sa...

Mosters fina lilla hjärtegryn. Kärleken fullkomligt lyser om dina bilder och ord.

Den där Victoria sa...

Barn är verkligen livets under och du skriver så fint om din lilla systerdotter. Ljuvliga bilder på henne, så rofyllda.

Kram Victoria

Therese sa...

For en søtnos! Man blir så inderlig glad i disse hjerteknuserne.

Bildene du viste i går var så stemningsfulle og vakre. Den med benken fikk meg til å tenke på bilde av stolen som jeg er så begeistret for. Du fanger så fint med kamera ditt.

Sekken var myk og Hannis-fin. Det er fint å finne igjen ting man trodde var borte. Jeg fant igjen ett keramikk hjerte jeg trodde hadde mistet, det kostet bare to euro, men for meg har det vært en kjær skatt.

I morgen er det helg igjen. Håper den blir enklere for deg.

Ps! Jeg koser meg med lydboken "min mormor hilser og sier forlåt". Jeg hører den på svensk og liker språket deres så godt, så mange fine ord vi ikke har.

Home2tiny sa...

Ljuvliga bilder som det lyser kärlek o värme kring. Kramisar Tina

Anna S sa...

Hej Hannis! En sån vacker liten myra! Så fint att du pussar fotot av den lilla . Hon ser så klok ut,,så liten hon är. Nej, som moster eller annst ihophörande är man aldrig helt objektiv. Man vet att just den/de personerna är bäst. Det är ju sant även om man är partisk så det står härliga till. :-)

Jag var och simnade igår, på badhus.Det var säkert 16 år sedan jag dristade mig till det. Har jobbiga minnen av bl a badhus. Fick lite panik när jag var utanföt och tänkte vända hemåt. Men så gav jag mig sjutton på att göra det ändå. Och gck in, simmade, badadd i bubbelpoolen och t o m bastade. Är mycket trött idag, men har tid att vila. Träningsvärk i arnarna med, det är bra.

Javisst, precis. Det blir fin matt yta av kalkfärgen. Högblankt är inget för mig utan det är det matta jag vill åt. :-)

Stor kram och hoppas att din dag är fin!

LÁrt de Vivre sa...

Vilket pyre, sköna bilder...förstår din ovillkorliga kärlek

Kram Kajsa

Villa Freja sa...

Underbart. Och så söt hon är! Kram.

Melody and M.E sa...

Ljuvlig liten tös… förstår att ditt hjärta svämmar över av kärlek!
Kram M.E

Pia sa...

Visst är det en magisk kärlek. Så villkorslös! Förstår verkligen att ditt hjärta svämmar över, vilken liten goding :)
Kramen

Lene i Annekset sa...

Så underbar en liten skatt! :) Min mamma sa alltid til meg at kjærligheten aldri blir mindre når den deles, den blir større! Så klokt sagt, ikke sant? :)

Finurliga Fröken sa...

De kan inte vara okej att visa såna bilder. Hjärtat hoppar genast ett extra slag. Oj ca jag önskar mig en till sån liten! Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka kärleksfulla bilder på det lilla pyret!
Kram,
Regina

anettan sa...

Naw vilken goding. Kärlek! Kram Anette

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men underbara fantastiska lilla myra !!!
Jaa..det är förunderligt...och en gåva utan dess like !!

Storkramen till dej

Nyanser av vitt sa...

Så underbar hon är mosters lilla myra
Kram

Christina sa...

Underbara bilder! Ja, visst är det magiskt fint med de små. Min syster har också en liten som jag är så förtjust i.
Kram

Fru Eriksson sa...

Naw....Liten underbaring ♡
/Puss på lilla kinden!

Hanna sa...

så söt
Ha en bra helg
Hanna